AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Vi hadde tenkt til å velge bilen i dag siden gradestokken viste 25 minus🥶 Til nå har vi brukt akebrett, selv i går da gradestokken viste minus 17. Barnet er snart 4 år. Men bilen ville ikke starte!😫 Vi hadde ikke annet valg enn å ta på barnet alt av ull, vinterdressen, en tykk saueskinn og dra hetta på vogna helt ned. Mennene gikk med henne og jeg sitter og er litt nervøs for om dette var et forsvarlig valg, eller om vi burde hatt henne hjemme? Gåturen tar 15-20 minutter... Anonymkode: 63fc3...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Det går helt fint med det du beskriver av klær og innpakking ☺️ Anonymkode: b46e7...c26 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Går sikkert helt fint ☺️ Jeg holder barnet mitt hjemme idag, men det er fordi det er kraftig astma i bildet og barnet tåler ikke kulde Anonymkode: 6ff06...4af 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Her har også vi valgt å holde barnet hjemme, men hun er tre år Anonymkode: cd2bb...504
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi hadde tenkt til å velge bilen i dag siden gradestokken viste 25 minus🥶 Til nå har vi brukt akebrett, selv i går da gradestokken viste minus 17. Barnet er snart 4 år. Men bilen ville ikke starte!😫 Vi hadde ikke annet valg enn å ta på barnet alt av ull, vinterdressen, en tykk saueskinn og dra hetta på vogna helt ned. Mennene gikk med henne og jeg sitter og er litt nervøs for om dette var et forsvarlig valg, eller om vi burde hatt henne hjemme? Gåturen tar 15-20 minutter... Anonymkode: 63fc3...2e9 Hvor bor dere? Er det aktive -25 grader så er det 0 problem. Her har ungen sove ute i vogna mange ganger i -25 (er 2,5 år).. Barna er ute i barnehagen når det er -20😅 Bruker du motorvarmer til bilen? Viktig å gjøre det når det er minusgrader (med mindre du har elbil da, men da burde den ha startet…). Bør også kjøre et stykke så bilen blir kjørt skikkelig varm, du risikerer å ødelegge motoren om du driver å starter opp en fossilbil i så kaldt vær uten motorvarmer/drivstoffvarmer. Anonymkode: acd9a...f19 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 Det går nok helt fint. Kle veldig godt. Kan det gå noe selv uten at det tar mye lenger tid? Det er enda bedre om det er i bevegelse selv Hvis det er akebrett. Jeg forstod ikke helt om det var akebrett eller vogn for du nevnte begge. Men forflytting i seg selv er ikke farlig. Anonymkode: a0659...394
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 Ps. Barnet vårt er 1 år og han skal i barnehagen Anonymkode: a0659...394 2
Forvirret23 Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 Bedre at de går selv enn å sitte rolig, og det spørs hvor du bor. -25 er ikke minus 25 ved kysten f.eks der er lufta rå og ikke tørr. Her vi bor er lufta rå og -25 er noe annet her enn ved hytta vår, så jeg ville passet litt på ansikt, hender og føtter. Latt de gå selv for da holder kroppen seg mer varm. Vi har barn med astma og han kan ikke være ute nå.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Takk for så mange betryggende svar❤️ Vi bor ikke ved kysten, lufta her er heldigvis tørr. Og vindstille. Jeg skulle gjerne latt henne gå, men da blir plutselig turen 45 minutter i stedet og da fryser nok til og med jeg nesa av meg🙈 Og jeg prøvde å starte bilen altfor mange ganger, huff, jeg visste ikke at det var skadelig... Jeg ber mannen finne ut hva motorvarmer er😅 Mye ansvar å være voksen gitt😬 Og det var i vogn i dag, ikke akebrett! De dagene vi har brukt akebrett har hun byttet på å gå og ake😊 Anonymkode: 63fc3...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for så mange betryggende svar❤️ Vi bor ikke ved kysten, lufta her er heldigvis tørr. Og vindstille. Jeg skulle gjerne latt henne gå, men da blir plutselig turen 45 minutter i stedet og da fryser nok til og med jeg nesa av meg🙈 Og jeg prøvde å starte bilen altfor mange ganger, huff, jeg visste ikke at det var skadelig... Jeg ber mannen finne ut hva motorvarmer er😅 Mye ansvar å være voksen gitt😬 Og det var i vogn i dag, ikke akebrett! De dagene vi har brukt akebrett har hun byttet på å gå og ake😊 Anonymkode: 63fc3...2e9 Vet dere ikke hva motorvarmer er??😅 Det må dere ha hvis dere ikke har dieselvarmer (dieselvarmeren kan også slite når det er så kaldt). Jeg har timer på motorvarmeren min, så setter bare på den dagen før så starter den selv på tiden jeg har stilt inn. Lar den gå ca 3 timer når der er såpass kaldt Regner 1 timer pr -10. så -10 = 1 time, -20 = 2 timer, -25/30 =3 timer. Anonymkode: acd9a...f19 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet dere ikke hva motorvarmer er??😅 Det må dere ha hvis dere ikke har dieselvarmer (dieselvarmeren kan også slite når det er så kaldt). Jeg har timer på motorvarmeren min, så setter bare på den dagen før så starter den selv på tiden jeg har stilt inn. Lar den gå ca 3 timer når der er såpass kaldt Regner 1 timer pr -10. så -10 = 1 time, -20 = 2 timer, -25/30 =3 timer. Anonymkode: acd9a...f19 Vi bruker så og si aldri bilen så har ikke opplevd å ikke få startet den før😅 Og det er jo vanskelig å tenke på å skaffe motorvarmer når man ikke vet om problemet engang🙈 Men nå vet vi🤣😭🤣 Anonymkode: 63fc3...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for så mange betryggende svar❤️ Vi bor ikke ved kysten, lufta her er heldigvis tørr. Og vindstille. Jeg skulle gjerne latt henne gå, men da blir plutselig turen 45 minutter i stedet og da fryser nok til og med jeg nesa av meg🙈 Og jeg prøvde å starte bilen altfor mange ganger, huff, jeg visste ikke at det var skadelig... Jeg ber mannen finne ut hva motorvarmer er😅 Mye ansvar å være voksen gitt😬 Og det var i vogn i dag, ikke akebrett! De dagene vi har brukt akebrett har hun byttet på å gå og ake😊 Anonymkode: 63fc3...2e9 Vogn hadde jeg ikke tenkt noe spesielt på, det er lett å lage en lun liten atmosfære der uansett Anonymkode: a0659...394
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vogn hadde jeg ikke tenkt noe spesielt på, det er lett å lage en lun liten atmosfære der uansett Anonymkode: a0659...394 Ja, det så ganske tett og greit ut inni vogna. Mannen er tilbake nå og sa det hadde gått helt fint😊 Det var mer han som hadde fått kulda bitende i kinnene, stakkar🥶 Anonymkode: 63fc3...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Ja, det så ganske tett og greit ut inni vogna. Mannen er tilbake nå og sa det hadde gått helt fint😊 Det var mer han som hadde fått kulda bitende i kinnene, stakkar🥶 Anonymkode: 63fc3...2e9 De fleste holder seg også nok inne idag, så det er bare den forflyttingen som er- og det går så bra! Tror det er verre som den som dytter den vogna Anonymkode: a0659...394
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet dere ikke hva motorvarmer er??😅 Det må dere ha hvis dere ikke har dieselvarmer (dieselvarmeren kan også slite når det er så kaldt). Jeg har timer på motorvarmeren min, så setter bare på den dagen før så starter den selv på tiden jeg har stilt inn. Lar den gå ca 3 timer når der er såpass kaldt Regner 1 timer pr -10. så -10 = 1 time, -20 = 2 timer, -25/30 =3 timer. Anonymkode: acd9a...f19 Du skjønner vel at dette er utlenninger? Når mennene følger ungen til Bhg altså i flertall og man ikke vet hva motor varmer er da snakker vi ikke nordmenn Anonymkode: 40e3c...13c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skjønner vel at dette er utlenninger? Når mennene følger ungen til Bhg altså i flertall og man ikke vet hva motor varmer er da snakker vi ikke nordmenn Anonymkode: 40e3c...13c Vel, jeg er jo kvart dansk. Så du har jo rett i det🦧 Anonymkode: 63fc3...2e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skjønner vel at dette er utlenninger? Når mennene følger ungen til Bhg altså i flertall og man ikke vet hva motor varmer er da snakker vi ikke nordmenn Anonymkode: 40e3c...13c Herregud må dere gi dere! Makan til oppførsel. At ikke folk vet hva motorvarmer er, har vell ingenting med opprinnelsesland og gjøre. Ei heller hvem som følger i barnehagen eller for den saks skyld hvem eller hvordan man forholder seg til kulde. For å ta det punkt for punkt ettersom dere åpenbart har minimalt med fatteevne ; Motorvarme - langt fra standard tilbehør til bil, de som har det som kaldes nå er ikke nødvendigvis de som har brukt å ha det som kaldes. Motorvarmer kan være kostbart og få ettermontert, ikke alle som er interessert i å bruke penger på noe de ikke har bruk for 90 % av tiden. Utover det er "Motorvarmer" mange ulike produkter og det kan godt hende folk drar kjennsel på hva det er hvis man bruker produkt navn kontra samlebetegnelse. Og sist men ikke minst, alle har ulike interesser og ikke alle vil ha interesse i bil. Hvem som følger til barnehagen - jeg er klink nordnorsk, her følger den som har anledning/lyst til å følge til barnehagen. En dag er det meg (dame) en annen dag er det samboer (mann), i dag sitter for eksempel jeg på hjemmekontor mens samboer skal i et møte og tar derfor med seg ungen til barnehagen. Det har åpenbart ingenting med opprinnelsesland og gjøre hvem som følger. Hvordan man forholder seg til kulde - hvor jeg bor i Nord Norge har vi i dag -5 og lett snø i luften. De som har det som kaldes i dag er gjerne områder hvor det egentlig har brukt å vært som det er i Nord Norge i dag. Det er ikke bare bare å bli drevet på kulde over natten. Anonymkode: 6525a...592
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud må dere gi dere! Makan til oppførsel. At ikke folk vet hva motorvarmer er, har vell ingenting med opprinnelsesland og gjøre. Ei heller hvem som følger i barnehagen eller for den saks skyld hvem eller hvordan man forholder seg til kulde. For å ta det punkt for punkt ettersom dere åpenbart har minimalt med fatteevne ; Motorvarme - langt fra standard tilbehør til bil, de som har det som kaldes nå er ikke nødvendigvis de som har brukt å ha det som kaldes. Motorvarmer kan være kostbart og få ettermontert, ikke alle som er interessert i å bruke penger på noe de ikke har bruk for 90 % av tiden. Utover det er "Motorvarmer" mange ulike produkter og det kan godt hende folk drar kjennsel på hva det er hvis man bruker produkt navn kontra samlebetegnelse. Og sist men ikke minst, alle har ulike interesser og ikke alle vil ha interesse i bil. Hvem som følger til barnehagen - jeg er klink nordnorsk, her følger den som har anledning/lyst til å følge til barnehagen. En dag er det meg (dame) en annen dag er det samboer (mann), i dag sitter for eksempel jeg på hjemmekontor mens samboer skal i et møte og tar derfor med seg ungen til barnehagen. Det har åpenbart ingenting med opprinnelsesland og gjøre hvem som følger. Hvordan man forholder seg til kulde - hvor jeg bor i Nord Norge har vi i dag -5 og lett snø i luften. De som har det som kaldes i dag er gjerne områder hvor det egentlig har brukt å vært som det er i Nord Norge i dag. Det er ikke bare bare å bli drevet på kulde over natten. Anonymkode: 6525a...592 Jeg er kvart nordnorsk også faktisk, men farmor lærte meg ikke så mye om biler og kulda😂 Takk for at du skrev dette innlegget❤️ Anonymkode: 63fc3...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå