Gå til innhold

Sminke et 40 år gammelt tryne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan sminke et 40 år gammelt tryne pent? Jeg har glatt og fin hus, med svake linjer som begynner å komme. 
har bestilt meg primer, og baremineral ID foundation. Sammen med en vanlig foundation ala brunkrem. Pluss en lysere conclener rundt øynene. 
avslutter med litt roush. 
bruker eyeliner, kajal og maskara, og fisker bryn. 
Men på alle disse insta kanalene er det jo lag på lag med tykk sparkel? Jeg vil se mer naturlig ut, men sminket. 
tips? 
husker ikke merker på sminke, men det er kvalitet 

Anonymkode: 13753...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rutinemessig trening og mer vegetarmat gjør trynet penere enn en times tung sminking. Just sayin'.

Anonymkode: 6f275...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en mer naturlig look, er jo poenget nettopp å ikke dekke til huden med flere lag primer, foundation og pudder. Bruk en BB- eller CC-cream, alternativt en lett farget dagkrem som jevner ut hudtonen uten å dekke den til. Det er bedre med en nyanse som er litt for lys enn en som er litt for mørk. 

Kan anbefale YT-kanalen "Risa Does Makeup", der finner du framgangsmåter, produkttips etc. for å sminke voksen hud :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan sminke et 40 år gammelt tryne pent? Jeg har glatt og fin hus, med svake linjer som begynner å komme. 
har bestilt meg primer, og baremineral ID foundation. Sammen med en vanlig foundation ala brunkrem. Pluss en lysere conclener rundt øynene. 
avslutter med litt roush. 
bruker eyeliner, kajal og maskara, og fisker bryn. 
Men på alle disse insta kanalene er det jo lag på lag med tykk sparkel? Jeg vil se mer naturlig ut, men sminket. 
tips? 
husker ikke merker på sminke, men det er kvalitet 

Anonymkode: 13753...07c

Primer, foundation, consealer, kajal, mascara ,roush og fikse bryn..   og du tenker å se naturlig ut.....?  Hørtes ut som om du nærmer deg totalrenovering. Mangler bare sparkel så man kan skjære ut akkurat de trekkene man vil ha. Som en billedhugger. 

Anonymkode: cbe29...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pudder fungere dårlig for meg som 42. Legger seg i porer og fremhever linjer. 

Jeg liker godt skin tint fra Camilla phil. Lite dekkende og ikke uttørkende

Anonymkode: a5502...3f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 42 og sminker meg på samme måte som da jeg var 20.

Foundation, litt farge i kinnene, litt øyenskygge og maskara. Hvis jeg skal på fest så blir det litt kajal, leppestift og litt sterkere øyenskygge. Ser veldig naturlig ut, får alltid skryt for hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: c5e93...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også foundation fra bare minerals og er veldig fornøyd (null parabener).

For meg vil det bli alt for mye å bruke kajal og eyeliner. Blir alt for "svart" og ser mye eldre ut enn jeg er.

Men foundation, concealer, mascara, og så ville jeg ha brukt solpudder, viktig med riktig farge (ikke for mørk). Da får jeg en "naturlig" glød og ser frisk og fresh ut.

Jeg bruker av og til blush, pass på at du har blushen ganske høyt oppe, ovenfor solpudderet, når du er 40+. Og liksom drar den nesten opp mot tinningen. At man ikke tar den, "smil" og ha på kinnene. Men jeg pleier å droppe blushen ofte og det går veldig bra.

Leppestift i nude, "naturlig" farge til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40, og bruker foundation, concealer, litt pudder, rouge og mascara. Eyeliner og kajal gjør at jeg ser mye eldre ut, så det dropper jeg. Tror også trikset er å ikke ha så mye i fjeset når man blir eldre 😊

Anonymkode: a624b...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 40, og bruker foundation, concealer, litt pudder, rouge og mascara. Eyeliner og kajal gjør at jeg ser mye eldre ut, så det dropper jeg. Tror også trikset er å ikke ha så mye i fjeset når man blir eldre 😊

Anonymkode: a624b...1da

Enig, jeg fokuserer mest på god hudpleie for å ha frisk og "plump" hud med fin glød :) Da er det ikke nødvendig med så mye sminke. Jeg fyller ut bryn (nappet for mye på 90-tallet) og markerer øynene med mascara og kanskje litt svak øyeskygge, litt kremrouge på kinnbena, et tynt lag pudder i t-sonen og litt farget gloss/balm på leppene. Foretrekker en BB/CC-cream i stedet for foundation, og legger litt lys concealer i øyekrokene og langs nesevingene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg selv bruker mascara, helst brun. Og kun på øverste vipper.  Fyller inn bryn. Sminker meg ikke under øynene, føler det drar utseendet  "nedover" om du skjønner.  Godt med fukt, kanskje litt blush for frisk farge i kinn. Gloss/balm på leppene. Ikke ha sort/mørk eyeliner under øynene, ser bare hardt ut og gjør at man ser eldre ut. Tenk less is more. Finnes også videoer på YT for naturlig sminkelook for modne kvinner osv..

Anonymkode: ddd68...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...