Gå til innhold

Hva er galt med folk som snakker med hvem som helst om hva som helst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med folk som bare prater og prater med hvem som helst om sine og dine private saker? For åpen liksom..

Er det egen diagnose for det? 

Anonymkode: 9d4ec...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bipolar lidelse? Mani?

Anonymkode: ca58e...754

AnonymBruker
Skrevet

What the fuck! Skal alt, absolutt alt, av individuelle personlighetstrekk gis en diagnose? Jeg kjenner flere sånne, og de er bare veldig ekstroverte og uten sperrer. De kan være slitsomme, ja, men de trenger ikke å ha en diagnose. 

Anonymkode: 53e6e...f77

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har alle i USA diagnose da. Der setter de seg ved siden av folk på bussen og begynner å snakke. Nordmenn er redd folk og ser en annen vei. 
Jeg kan fint snakke med fremmede om det er en naturlig setting. Om vi blir sittende ved samme bord under julemiddagen på helsehuset hvor far bor, eller om en person begynner å snakke til meg om noe. Kommer an på hvem det er, settingen og hva som blir sagt. Da trekker jeg meg høflig unna. 
på en fest kan jeg skravle med ukjente om vi finner tonen 

Anonymkode: d39df...a4e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Plapromanisk munndiare m/slarv. Eller bare umodenhet.

Anonymkode: c1e35...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn…😂har ikke noe diagnose, bare ser ikke problemet med å heller snakke enn pinlig stillhet liksom. Men man jo se ann de rundt seg. Er de som deg, så holder jeg kjeft😂

Anonymkode: 27c60...d3a

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Dagens samfunn er jo helt besatt av å diagnostisere alt som ikke passer inn i en bitteliten A4-ramme. Skremmende.

Anonymkode: cbed4...d97

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Plapromanisk munndiare m/slarv. Eller bare umodenhet.

Anonymkode: c1e35...b2d

Ah ja, kanskje bare umodenhet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, har ADHD. Skjemmes enormt etterpå og har slitt mye med sosial angst på grunn av det.

Anonymkode: f5580...4d9

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør det, har ADHD. Skjemmes enormt etterpå og har slitt mye med sosial angst på grunn av det.

Jeg håper du klarer å slutte å skjemmes. Det hadde vært hyggelig for meg å prate med deg. Alle er forskjellige og du er som du er med de fordelene og ulempene som følger. Bedre å akseptere det enn å undertrykke det.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, herregud! Eller bare være åpen og ikke ta seg selv så høytidelig. Jeg er slik og har ingen diagnose, jeg bare har lite å skjule og stoler på de jeg snakker med. Eller er det store hemmeligheter så sier jeg det ikke, men det skal mye til at jeg kommer dit. 

Folk har gått for langt den andre veien, man skal ikke fortelle noe som helst. Av og til får man titusen igjen om man våger å fortelle litt sårbare ting. 

Forteller f.eks folk at jeg trenger min egen pant! 😮 Har jeg diagnose da? 

Anonymkode: cd5a4...297

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med folk som må lage en tråd om det?

Anonymkode: d9649...0a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er galt med folk som bare prater og prater med hvem som helst om sine og dine private saker? For åpen liksom..

Er det egen diagnose for det? 

Typisk for oss autister hvertfall.

Anonymkode: 261ca...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Oversharing kan være en angstgreie, faktisk. Men det trenger ikke henge sammen med noen diagnose.

Anonymkode: 78839...739

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å snakke med sånne folk og er til en viss grad slik selv. Syns overfladiske samtaler om vær og vind er kjedelig og lite interessante. Liker folk som er ærlige, åpne, byr på seg selv og kaller en spade for en spade. Overfladiske folk som til en hver tid skal late som alt er bra er kjedelige. 

så snakker jeg mye fordi jeg syns pinlig stillhet er ubehagelig.

Tror ikke jeg har noen diagnose selv om jeg er slik. Jeg er bare utrolig ekstrovert og utadvendt og liker gode samtaler. Har likevel evnen til å lytte og opplever at mange åpner seg til meg nettopp pga disse egenskapene.

Tror bare det handler om ulike personlighetstyper og preferanser. Hva med å være litt rausere ift mangfoldet?

Anonymkode: b74ca...ba5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingenting galt med folk som har ADHD eller angst forsåvidt.. golk er jo bare folk, så å bruke ordet galt var jo litt feil. Men noe må det jo være, når det ikke er sosialt akseptert adferd.

Skrevet

Ensomhet gjør at mange snakker om alt og ingenting med helt ukjente folk også. Har ensomhet blitt en diagnose? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Belima said:

Ensomhet gjør at mange snakker om alt og ingenting med helt ukjente folk også. Har ensomhet blitt en diagnose? 

Det er trist.

AnonymBruker
Skrevet

Folk i Norge: "Snakk om det som tynger deg. Det er så viktig, men ikke snakk om det med meg!"

Anonymkode: 4721c...ba2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk i Norge: "Snakk om det som tynger deg. Det er så viktig, men ikke snakk om det med meg!"

Anonymkode: 4721c...ba2

Yep er det man har psykolog og telefonlinjer for sant? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...