AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har en del komplekse traumer fra barndom grunnet omsorgssvikt. Dette er noe som har økt på i voksenår. Jeg har gått til privat psykologspesialist i noen år, men pga. økonomi må jeg finne noe nærmere. Det siste halve året har jeg vært på dps med psykolog for utredning av adhd. Dette ble desverre satt på vent grunnet graviditet. Før dette snakket jeg med en kommunal psykolog som vi ble enige om skulle følge meg opp etter jeg avslutta på dps. Hun bor et stykke unna meg, og vi treffes ikke i jobbsammenheng. Her forleden fikk jeg en tlf. fra ei jeg samarbeider med på jobb. Vi begge jobber innen helse. Hun bor i den lille bygda mi og jeg treffer henne ofte på butikk/trening. Vi er ikke venner, men prates når vi møtes. På tlf. fortalte hun meg at hun skulle følge meg opp i tiden framover. Jeg ble litt stums, da jeg hadde forventet å fortsette med hun jeg allerede hadde åpnet meg litt for. Min kollega er utdannet sykepleier, og er under videreutdanning innen psykiatri. Er det greit at hun skal følge meg videre dersom vi allerede kjenner hverandre litt fra før? Og er det ikke normalt at man blir fulgt opp av psykolog dersom man har komplekse traumer? Her kan jeg også legge til at hun har sjelt meg ut pr. tlf i jobbsammenheng for noe som var meget ubetettiget. Vi har også snakket om vårt privatliv sammen på jobb og har ikke opplevd at hun er begavet når det kommer til psykiatri. Anonymkode: d9b8c...d15
Besina Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Jeg går til psykiatrisk sykepleier, som har hjulpet meg mye mer enn andre psykologer har klart! Vi har sunget i kor sammen før, men kjenner hverandre egentlig ikke. En kollega hadde jeg slitt med og jeg tror jeg hadde takket nei. Du kan be om å få bytte til en annen sykepleier, det har jeg gjort før. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Hun er nok dyktig. Ikke så stor forskjell på psykolog og psy sykepl. Kommer an på kjemo Anonymkode: 4c2a0...b60 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Det spørs hvilken behandling du trenger. Min erfaring er at psykiatriske sykepleiere som regel gir støttesamtaler. Anonymkode: 788fd...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 Jeg ville bedt om å få en annen siden dere er bekjente. Anonymkode: 85712...2e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå