Gå til innhold

Hvordan strikker du vrang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja nettopp. Akkurat sånn gjør jeg! 😃

Anonymkode: 8d040...670

Jeg trodde de fleste gjorde det slik. Men da vet jeg at det finnes mange tungvinte måter også :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte å strikke norsk vrangstrikk som barn av min bestemor. Jeg vet det er en ekstra bevegelse der, men for meg går det fortere. Særlig i ribb, men også ellers. Men jeg tror det er lettere å strikke vrangt litt løsere da, så i glattstrikk fram og tilbake strikker jeg alltid med et halvt pinnenr mindre på vrangsiden. 

Inntrykket mitt er at mange «nye» strikkere, dvs de som har lært seg i voksen alder og kanskje vis YouTube osv, strikker på den russiske måten. Jeg opplever hvertfall at jeg strikker vrangt annerledes enn de fleste jeg vet om på min egen alder og yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror min måte også er russisk, men jeg strikker med tråden mot meg hvis det er frem og tilbake, uten ekstra kast og det er som om å strikke rett, bare bakover liksom. Har ikke problem med å strikke flere farger og mønster på vranga på den måten. Har aldri funnet noen video som viser min måte. :) 

En av de siste filmene her viser nesten min måte, men der vrir de pinnen for å ta tråden fra fremsiden. 

Hvordan jeg strikker vrangbord kan jeg ikke forklare, da måtte noen filme det for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...