Gå til innhold

Hvordan strikker du vrang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker vrang ved å ta høyre pinne bak tråden å inn bak masken på baksiden. Henter tråden å ut. Men føler denne metoden er veldig knotete når jeg strikker vrang over rett. Har du en enklere metode?

Anonymkode: c659a...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger tråden over masken,og strikker den vrang.

Den måten du mener,syns jeg er fryktelig knotete,og tar lang tid🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (1 minutt siden):

Jeg legger tråden over masken,og strikker den vrang.

Den måten du mener,syns jeg er fryktelig knotete,og tar lang tid🙈

Ja det var det jeg fant ut 😝 gikk greit så lenge det var vrang over vrang. Men når du har lagt tråden over masken, hvor putter du inn pinnen for å hente over maska?

Anonymkode: c659a...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje virker på youtube o.l som viser hvordan en gjør det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som deg, ts, er ikke knotete i det hele tatt. Eneste det er knotete er om man skal strikke vridd vrang, det blir knotete, men så lenge det ikke er vridd vrangmasker, så synes jeg det går raskt og lett.

Anonymkode: 9affd...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja det var det jeg fant ut 😝 gikk greit så lenge det var vrang over vrang. Men når du har lagt tråden over masken, hvor putter du inn pinnen for å hente over maska?

Anonymkode: c659a...d42

Foran,inn under tråden og henter den opp.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På enklest mulig måte. Har sett det bli kalt russisk. Har tråden mot meg, tar høyre nål inn der venstre nål stikker ut, og drar tråden ut.

Disse maskene blir vridd om man snur strikketøyet ved flatstrikk, og hvis jeg da skal strikke disse rett må jeg strikke de bak istedenfor foran.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (19 timer siden):

På enklest mulig måte. Har sett det bli kalt russisk. Har tråden mot meg, tar høyre nål inn der venstre nål stikker ut, og drar tråden ut.

Disse maskene blir vridd om man snur strikketøyet ved flatstrikk, og hvis jeg da skal strikke disse rett må jeg strikke de bak istedenfor foran.

Slik gjør jeg det også, var ikke klar over at det hadde et navn.  

Vrangborder blir ikke like fine for meg med denne måten, men det er mye lettere enn andre metoder.

Anonymkode: de191...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (8 minutter siden):

https://www.garnstudio.com/video.php?id=7&lang=no
 

Jeg gjør sånn. Lærte denne som barn og får det ikke til på annen måte. Syns ikke det er knotete pg strikker like raskt vrange masker som rette. 

Noen tar tråden foran pinnen. Raskere, mindre knotete, men maken vil "helle" andre vegen. Jeg foretrekker derfor samme måte som deg.

Anonymkode: a7715...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "russisk" og "norsk" type. Den russiske om bare det er vrangt i fram og tilbake strikk, da med vridd rett tilbake, og norsk på vrangborder ol.

Har og brukt den der masken blir hentet som på norsk, men med tråden mot meg, veldig knotete syns jeg. Jeg har brukt mye tid på å bli god på vrangstrikk 😂

Anonymkode: 8f145...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen tar tråden foran pinnen.

Anonymkode: a7715...ac8

Jeg gjør det, jeg legger tråden oppå pinnen når jeg skal strikke vrang.

Anonymkode: 6fa66...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (17 timer siden):

https://www.garnstudio.com/video.php?id=7&lang=no
 

Jeg gjør sånn. Lærte denne som barn og får det ikke til på annen måte. Syns ikke det er knotete pg strikker like raskt vrange masker som rette. 

Jeg gjør det også slik, og det går mye fortere enn å legge tråden foran arbeidet. Spesielt i vrangborder. Jeg har også blitt fortalt at det tar såååå lang tid å strikke på denne måten, men andre som strikker med tråden foran bruker like lang tid som meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 11ded...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror jeg har min egen måte. 😂 

Jeg strikker en blanding av de to i den første videoen der hun viser tre måter. Tar tråden foran pinnen, men så holdere jeg ikke fast og lager «løkke» slik hun viser. Jeg bare henter tråden på samme måte som den andre måten hun viser (og den norske i siste video her), men gjør alt på fremsiden av arbeidet.

Anonymkode: 8d040...670

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

flusa skrev (På 4.1.2024 den 22.49):

Jeg legger tråden over masken,og strikker den vrang.

Den måten du mener,syns jeg er fryktelig knotete,og tar lang tid🙈

Samme som flusa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Haha, jeg tror jeg har min egen måte. 😂 

Jeg strikker en blanding av de to i den første videoen der hun viser tre måter. Tar tråden foran pinnen, men så holdere jeg ikke fast og lager «løkke» slik hun viser. Jeg bare henter tråden på samme måte som den andre måten hun viser (og den norske i siste video her), men gjør alt på fremsiden av arbeidet.

Anonymkode: 8d040...670

Tror jeg gjør som du, jeg strikker iallfall ikke vrangt på noen av de tre måtene hun viser i videoen. Har tråden foran pinnen, lager ikke løkke. 

Strikker vrange masker like raskt som rette masker. 

Måtene hun viser var veldig tungvinte, synes jeg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (31 minutter siden):

vrangt  denne måten bruker jeg 

Ja nettopp. Akkurat sånn gjør jeg! 😃

Anonymkode: 8d040...670

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...