Gå til innhold

Jeg føler meg ikke verdig en kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg dater og bli ordentlig kjent med noen, som jeg liker og kunne sett for meg som en potensiell kjæreste, så backer jeg ut. Jeg har en FF innimellom (samme person som jeg ofte går tilbake til når jeg trenger det). 

Jeg føler meg rett og slett ikke verdig nok til å være kjæreste med noen. Jeg (som sikkert de aller fleste) sliter litt med ditt og datt og jeg føler at for å kunne være verdig så må jeg være perfekt/problemfri. Så snakker jeg meg selv ned og selvtilliten går i bånn. Avslutter datingen og går tilbake til FF. 

Flere som har det slik? 

Anonymkode: a3ef9...99a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg skylder på hvordan jeg ble oppdratt. Ble ikke sett emosjonelt og merker hvordan dette har preget meg. Emotional neglect heter det. Det har også gjort at jeg har valgt partnere ut i fra at de ønsket meg og var veldig forelsket i meg. Og da har jeg likt de pga det. Jeg er preget av lav selvfølelse og forsøker å jobbe med det. Det blir bedre.. 

Anonymkode: b2437...d70

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, er lik. Er 40 nå, så tror ikke det er håp.

Anonymkode: 49bb3...f40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner igjen de følelsene du kjenner på nå, etter jeg har fått ptsd. 

Heldigvis har jeg fortsatt erfaringene fra før når noe sånt ikke ville falt meg inn, og jeg aktiv jaktet på de kjekkeste og beste mennene. Da tenkte jeg: jeg bare prøver meg her, og så er det opp til han om han syns jeg er bra nok og spennende nok til å respondere. 

Og akkurat det tror jeg at man kan tenke. Når du finner noen du liker og som liker deg, bare la de velge deg. Det er ikke noe du trenger å gjøre så mye mer med enn å ta imot og akseptere. Og det er hans ansvar å ta sine egne valg. 

Anonymkode: d342a...8de

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...