Gå til innhold

Vondt i bakside lår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene hatt vondt/ubehag i bakside lår, på ene siden. Det stikker til når jeg beveger meg og når jeg bøyer benet..(sette seg ned/ta opp noe fra gulvet osv)
Kan ikke huske å gjort noe spes, ikke merket hvertfall.

Men kan det være noe sammenheng på vondt i ryggen? (har hatt litt smerter i ryggen som har kommet og godt litt siste 2-3 ukene)

Er det best å bare prøve seg fram med trening eller burde man oppsøke fysio eller noe? 
Takknemlig for innspill 😊

K-35

Anonymkode: 7a643...d8a

Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de siste dagene hatt vondt/ubehag i bakside lår, på ene siden. Det stikker til når jeg beveger meg og når jeg bøyer benet..(sette seg ned/ta opp noe fra gulvet osv)

Men kan det være noe sammenheng på vondt i ryggen? (har hatt litt smerter i ryggen som har kommet og godt litt siste 2-3 ukene)

Er det best å bare prøve seg fram med trening eller burde man oppsøke fysio eller noe? 

K-35

Fastlegen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

K-35

Jeg får vondt nedover baksiden av lår og legg når jeg har isjias smerter ja. For meg hjelper det å gå i bakker og terreng, men snakk med lege først, få sjekket ryggen. Fysio og trening hjelper :)

Anonymkode: 8c9d6...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Ja får kanskje ringe legen, har ikke vært hos lege med ryggplager/ben før, stortsett bare tatt det med fysio men kan jo være greit å sjekke med lege først 😊

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sitter du lenge i arbeid eller fritid? Bytte av kontorstol til noe mer behagelig stressless type stol fjernet alle slike smerter hos meg. "Vanlige" kontorstoler ødelegger meg etter noen dagers bruk, må ha slike som er bygd robust med mye demping.
Denne https://shop.stressless.com/nb-no/hjemmekontor/stressless-tokyo-kontorstol-med-høy-rygg/p/000000000000078136o?pid=135309709484 anbefales på det varmeste. Er svindyr men redder ryggen.

Anonymkode: 17f76...36a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sitter du lenge i arbeid eller fritid? Bytte av kontorstol til noe mer behagelig stressless type stol fjernet alle slike smerter hos meg. "Vanlige" kontorstoler ødelegger meg etter noen dagers bruk, må ha slike som er bygd robust med mye demping.
Denne https://shop.stressless.com/nb-no/hjemmekontor/stressless-tokyo-kontorstol-med-høy-rygg/p/000000000000078136o?pid=135309709484 anbefales på det varmeste. Er svindyr men redder ryggen.

Anonymkode: 17f76...36a

Nei har egentlig ok variasjon i løpet av dagen, mulighet for å sitte eller gå/stå. Smertene er der uansett.
Takk for tips, kjekt å vite om 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...