AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Det er snart ett år siden jeg kom meg ut av et psykisk voldelig forhold. Fortsatt dukker det opp tanker om alt det nedverdigende jeg har blitt utsatt for, og jeg blir sittende og tenke på om jeg fortjente det likevel fordi jeg var så slem, dum og verdiløs som han sa. De få felles vennene av oss jeg har fortalt om det til «vil ikke ta noen side» så de omgås han fortsatt, mens jeg trekker meg unna fordi jeg føler det betyr at de ikke tror på meg. Møter han også fortsatt av og til i tilfeldige sammenhenger fordi vi var og er i samme sosiale miljø. Da har han ingen skam og later som ingenting har skjedd. Kjenner jeg han rett har han sikkert spredd løgner om meg til felles kjente. Jeg har så mange historier jeg kunne fortalt folk men vil bare komme meg videre, så selv holder jeg munn om det. Hvordan kommer man seg videre etter noe sånt? Jeg føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 68c89...fce 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Noen steder i landet tilbyr Alternativ til vold terapi for personer utsatt for vold. Sjekk om det gjelder deg på www.atv-stiftelsen.no Eller terapi ved familievernkontoret? Anonymkode: 77c32...0df
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De få felles vennene av oss jeg har fortalt om det til «vil ikke ta noen side» så de omgås han fortsatt, mens jeg trekker meg unna fordi jeg føler det betyr at de ikke tror på meg. Jeg gikk ut av et voldelig forhold for tre år siden og sliter fortsatt med det. Kjenner meg igjen i mye du skriver, og sitatet jeg har uthevet over spesielt. Min egen familie har han fortsatt på Facebook og sender gratulasjoner på bursdag osv, til tross for at de kjenner til den omfattende volden han har utsatt meg for. Jeg sier bare: Finn nye venner! Mitt forhold varte i over femten år, og jeg anser meg selv som varig ødelagt og ute av stand til å etablere nye relasjoner. Menn er jeg livredd. Men slik behøver det ikke være for deg. Hvis du ikke går i terapi, så anbefaler jeg det. Både krisesenter og familievernkontor har mange steder støttegrupper for kvinner hvor de som har opplevd slike ting kan snakke sammen. Jeg vil ikke anbefale Alternativ til vold, de har for mye fokus på voldsutøver. Jeg prøvde samtaler der og det gjorde bare alt verre. Nå går jeg til psykolog en gang i uka og har fått en kompleks ptsd diagnose. Hvis det er en trøst så er reaksjonen og følelsene dine helt normale. Vi er mange med deg, dessverre, alt alt for mange. Anonymkode: 21cb9...1af 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min egen familie har han fortsatt på Facebook og sender gratulasjoner på bursdag osv, til tross for at de kjenner til den omfattende volden han har utsatt meg for. Anonymkode: 21cb9...1af Kan jeg spørre hvordan forholdet ditt er til familien? Høres vanskelig ut å ha en relasjon men folk som ikke tror på eller bryr seg. Anonymkode: fde79...0aa
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Psykolog hjalp for meg. Sakte med sikkert. Anonymkode: 92404...30f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan jeg spørre hvordan forholdet ditt er til familien? Høres vanskelig ut å ha en relasjon men folk som ikke tror på eller bryr seg. Anonymkode: fde79...0aa Vanskelig å svare kort på. Jeg har vokst opp med vold og levd med vold nesten hele livet, noe som nok forklarer mye av hvorfor jeg aksepterte så mye fra min eks. Så det er komplisert. Anonymkode: 21cb9...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå