AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Sitter å prøver å finne ut hvor jeg skal dra på ferie i mai. Ønsker en litt eksotisk ferie, fantaserer om perfekte strender, jungler og vakre fjell. Reiser forresten alene. Har tenkt litt på Mexico, Kapp Verde, Indonesia osv. Trenger ikke noe luksus, men det burde være et sted hvor man kan bo komfortabelt og rimelig. Trenger ikke 35+, men gjerne rundt 25 grader. Anonymkode: 287d0...488
reiseglad Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Jeg ville, med tanke på eksotisk, dratt til Australia, Borneo, Vietnam eller et eller annet sted i Karibia. Men verken Australia eller flere karibiske land går under kategorien «bo rimelig». Så Bali, Vietnam eller Borneo ville blitt min prioritet.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Vi var på Martinique i påska, og det var fantastisk natur med mange fine turer, mange ulike strender, noe interessant kultur og historie, og et veldig koselig folk. Praktisk med euro og gratis å bruke mobilabonnement siden det er i "Europa". Neste drøm er Reunion. Anonymkode: 522ba...425
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Uansett hvor du drar anbefaler jeg få men lange ferier fremfor kortvarige og mange. Alle mine ferier i 20- og 30-årene var bortkastet og masete. Rakk ikke å komme i feriemodus før jeg/vi måtte hjem igjen. Hvis jobben tillater, spar opp ferieuker fra et år og bruk dem neste år så du får mer enn 5 uker. Eller søk om ubetalt permisjon. Det tok noen år før jeg lærte dette, men du lærer kanskje raskere 🙂 Anonymkode: c2088...731 1
Johan Stu Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 (endret) Av dine tanker så er nok Indonesia absolutt det jeg kan anbefale. Padang og Bali (Denpasar) er de perfekte plassene. Nydelige strender, eksotisk jungel og fjell. Ligger vell på rundt 30grader og i Mai er regn sesongen over i Indonesia så det er den perfekte tiden etter min mening. Bali er ikke dyrt i det hele tatt for den lange reisen her er det flyturen som koster også er det hoteller på 500kr natten. Kapp Verde var jeg på i vinterferien 2023 og det var fantastisk. Rundt 27 grader eksotisk og minner deg om Karibeen. Ikke så tropisk klima, men mer ørken. Sesongen på Kapp Verde er rundt Oktober til starten av April så i Mai skal det nok ikke være så fyldig med turister. Restplass.no anbefaler jeg Endret 7. januar 2024 av Johan Stu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå