AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 Har en sønn i første klasse som snakker grovere og grovere. Sier "hold kjeft" til meg, banner og "what the fuck" osv. Har snakket om at det ikke er noe hyggelig. Har ignorert mye også. Hva er vanlig i denne alderen? Hvordan slår man ned på dette? Det er andre ting som han sier "jeg flytter fra denne familien", "kunne ønske jeg var dø" osv. Har skjønt at sånne ting kan være vanlig å si i 6 årsalderen og at de ikke helt vet hva det betyr. Han sier det alltid i frustrasjon når han ikke får det som han vil. Kan også legge til at vi aldri sier noe sånt her i huset og eldre søsken har heller aldri snakka sånn (men er jenter om det har noe å si). Anonymkode: f6a8b...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 «Ikke noe hyggelig»… ha ha. Det hadde ikke vært lov å si sånt her i huset. Hvorfor tillater du det? Anonymkode: 61a8b...bf4 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg skvetter voldsomt av slikt slik at barnet der min reaksjon. Så spør jeg om hen vet hva det betyr, som regel gjør hen ikke det. Får beskjed om å ikke si slike ting. Det er spy i språket. Ingen liker spy. Anonymkode: 97e2e...0d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Zalo, husarrest! 👍 Anonymkode: 4604e...591 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 «Ikke hyggelig å si sånt».. altså😅 hev stemmen, bli sint, be han gå på rommet sitt med EN gang å ikke våg å komme ut igjen før han har tenkt å skjerpe språket! Så nei av curlingforeldre som bare skal silke rundt…. Anonymkode: 40505...809 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 *så lei av…. meg over Anonymkode: 40505...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 Dille rundt, ikke silke rundt! Fader denne ordboka Anonymkode: 40505...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 Han har vel aldri opplevd konsekvenser for negativ oppførsel?, barn oppdrar seg ikke selv og det er foreldrenes oppgava å sørge for at de blir gode mennesker til den dagen de skal ut i voksenlivet. Anonymkode: f6f5f...d6b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Du må jo si at det ikke er greit å banne eller si stygge ord! Anonymkode: c4999...b3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 Dette er ikke vanlig blant 6-åringer. Du må ta henne på dette sikkelig før hun blir vant til dette. Hun vet sikkert ikke hva alle ordene betyr en gang. Kansje ta mobilen fra henne i noen timer hvis hun sier noe slikt. Så vil hun sikkert passe på etterhvert. Anonymkode: a6e65...533 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg sier enkelt å greit at bare de som ikke kan så mange ord sier stygge banneord. Så sier jeg tilbake at jeg trodde han kunne mange ord og ikke trengte å bruke banning? Ang trusler av å skade seg selv så sier jeg at det er ikke mere lov å si stygge ord til seg selv en til å si stygge ord til andre. Å be meg holde kjeft eller sånn har jeg ennå ikke hørt. Jeg har en på 5 og en på 8. De kan bli ganske frustrerte, men det gjør de ikke. Mulig fordi jeg har vært ganske konsekvent på konsekvenser hele livet deres. Anonymkode: f3cf0...cac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan også legge til at vi aldri sier noe sånt her i huset og eldre søsken har heller aldri snakka sånn (men er jenter om det har noe å si). Han går på skolen å plukker det opp der eller via internett hjemme. Helt normalt at de sier mye dass og sannsynelig skjønner han ikke hva det betyr så på tide å lære litt om ord, handlinger, konsekvenser og kontekst. Anonymkode: a3270...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 Noen barn sugerør til seg alle slike uttrykk og prøver dem ut selv. Men jeg har ikke noen løsning til deg dessverre. Til kommentarene her: Hvorfor tror noen voksne/foreldre at det bare er å fortelle barnet at det ikke skal snakke sånn? Tror dere virkelig ikke at ts har prøvd? Anonymkode: 84f63...493 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette er ikke vanlig blant 6-åringer. Du må ta henne på dette sikkelig før hun blir vant til dette. Hun vet sikkert ikke hva alle ordene betyr en gang. Kansje ta mobilen fra henne i noen timer hvis hun sier noe slikt. Så vil hun sikkert passe på etterhvert. Anonymkode: a6e65...533 Åjoda! Det starter da, og skoler kjører språkkampanjer pga dette. Anonymkode: 84f63...493 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Del Skrevet 4. januar 2024 Har en som også går i første klasse som har lært mye nytt på skolen hva språkbruk angår. Har gitt beskjed om at bannskap, og det å kalle meg/oss for ting ikke er greit. Også "what the fuck". Når han har kommet med den slags hjemme har jeg spurt om han i det hele tatt vet hva det har sier betyr, og det vet han i mange tilfeller heller ikke🙄 Heldigvis er han ikke frekk, ber oss holde kjeft osv, men regner med det kommer det også før eller siden. Og jeg blir ikke å akseptere slik prat. Ferdig snakka, blir zalo og ei oppstramming😂 (neida... joda...😂) Anonymkode: abb9c...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 Vår har blitt mer og mer grov han og, siste året i barnehagen. Har ei eldre søster på 11 som titt og ofte får beskjed om å passe munnen sin fra alt hu lærer på skolen av medelever med eldre søsken e.l. Han får også beskjed om å passe munnen sin og at sånt ikke er greit å si. Vi bruker trappa dersom han ikke hører ved gjentatte beskjeder. Sitte på et av de nederste trinna til tantrumen har roa seg og ferdig med det. Grunnlaget til at vi nesten ikke bruker rommet er at det er fristed når det koker over uten at barna har gjort noe galt. De får da råd om å gå litt for seg selv for å roe ned, høre på musikk, lese, leke osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chestnut Skrevet 4. januar 2024 #17 Del Skrevet 4. januar 2024 Typisk for barn som ikke har grenser på nett/fri tilgang til YouTube, Tiktok eller får game spill langt over aldersgrensen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Del Skrevet 4. januar 2024 Chestnut skrev (1 minutt siden): Typisk for barn som ikke har grenser på nett/fri tilgang til YouTube, Tiktok eller får game spill langt over aldersgrensen. Ikke glem foreldrene.. Anonymkode: 4604e...591 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 4. januar 2024 #19 Del Skrevet 4. januar 2024 (endret) Chestnut skrev (2 minutter siden): Typisk for barn som ikke har grenser på nett/fri tilgang til YouTube, Tiktok eller får game spill langt over aldersgrensen. ?? Vår har ikke telefon, nettbrett eller fri tilgang til youtube på tv. Ingen av de får lov å se på/spille noe over aldersgrensen så det trenger ikke alltid å være slike ting.. Endret 4. januar 2024 av Nuka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen barn sugerør til seg alle slike uttrykk og prøver dem ut selv. Men jeg har ikke noen løsning til deg dessverre. Til kommentarene her: Hvorfor tror noen voksne/foreldre at det bare er å fortelle barnet at det ikke skal snakke sånn? Tror dere virkelig ikke at ts har prøvd? Anonymkode: 84f63...493 Nei, de har ikke prøvd å oppdra barnet sitt når han sier sånt. Barnet har åpenbart ikke respekt for foreldrene. Og da har man ikke prøvd i det hele tatt. Anonymkode: 61a8b...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå