Gå til innhold

Minste på 4 år satt fast tunga I gjerdet ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det her er jo noe såklart veldig mange har gjort. Den nysgjerrigheten kommer man seg ikke unna 🙈 ikke så lenge før juleferien satt han fast tunga på gjerdet i barnehagen fordi det var så kaldt. Begynte visst å blø en del, men gikk heldigvis fort over. 

I kveld så jeg at han var rød på tuppen ved tunga, og han fortalte han slikka på gjerdet igjen i barnehagen 😟 

Har deres gjort dette mange ganger? Det ser og høres så fryktelig vondt ut, håper han kan lære av det denne gangen🙈

Anonymkode: dee1e...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkar, men tror det er noe de fleste barn opplever. Har ikke barn selv, men har selv opplevd det da jeg var på samme alder som han, og jeg husker det fortsatt nå 40 år senere. Merkelig hvor tiltrekkende det gjerdet er i kulda, hehe

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Huff, stakkar, men tror det er noe de fleste barn opplever. Har ikke barn selv, men har selv opplevd det da jeg var på samme alder som han, og jeg husker det fortsatt nå 40 år senere. Merkelig hvor tiltrekkende det gjerdet er i kulda, hehe

Ja syntes synd på han selv 🙈 er altfor fristende,  kan jo være barna utfordrer hverandre litt også 😅  da må det ha vært en vond opplevelse ja, når du husker det enda 😵  håper på at han ikke gjør det igjen 🙈

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er dumme men de overlever. Det samme skjedde med en unge i min barnehage på 90 tallet. Han slikket gjerdet hver vinter.

Anonymkode: 8c9ec...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn er dumme men de overlever. Det samme skjedde med en unge i min barnehage på 90 tallet. Han slikket gjerdet hver vinter.

Anonymkode: 8c9ec...337

De er ikke dumme 😅 men litt for nysgjerrige ja 🙈  hadde jo et håp om at ved å oppleve en gang, at det ikke frista igjen, men noen må visstnok teste ut litt ekstra ganger 😅

Skrevet

Da har nok ungen lært og gjør det ikke flere ganger. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Da har nok ungen lært og gjør det ikke flere ganger. 

Håper virkelig det ja , det ser ganske sårt ut 🙈

Skrevet

Brodern slikket på bestefars jern trapp som liten, vinterstid og ble sittende fast.

Han lærte ikke noe av hendelsen og sleiket på skurtreskeren som stod i skjulet, ble sittende fast, da var det lært

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Januar2 skrev (Akkurat nå):

Brodern slikket på bestefars jern trapp som liten, vinterstid og ble sittende fast.

Han lærte ikke noe av hendelsen og sleiket på skurtreskeren som stod i skjulet, ble sittende fast, da var det lært

Huff så fælt ,  gikk det bra med tunga? Så fint det kun var 2 hendelser og ikke fler. De må liksom  bare teste ut selvom de vet hva som kan skje 🙈😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja syntes synd på han selv 🙈 er altfor fristende,  kan jo være barna utfordrer hverandre litt også 😅  da må det ha vært en vond opplevelse ja, når du husker det enda 😵  håper på at han ikke gjør det igjen 🙈

Ja, rart hvor fristende det er. Jeg husker det mer som skremmende enn vondt, egentlig, men husker at tunga var ganske så sår etterpå. Håper han ikke gjør det igjen, ja. Jeg gjorde det bare en gang, tror jeg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hahaha. Dette bringer minner. Satte vel fast tunga et par tre ganger eller noe før jeg lærte :) husker jeg engang klarte få nesten hele tunga fast, slik at min mor måtte varme opp forsiktig med vann før jeg fikk den løs 😛

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte fast tunga på gjerdet til bestefars trapp. Prøvde flere ganger etterpå, ikke for å sette fast tunga igjen men jeg syntes metallet smakte så godt når det var kaldt.

Anonymkode: 691f6...193

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Januar2 skrev (18 minutter siden):

Min bror også, år etter år 🙈🤣 På trappa til bestemor og bestefar. Sikkert fra han var fire til 14 år. Så typisk ham 😊

Anonymkode: 32155...689

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok aldri tunga på noe så kaldt (hadde amalganfylling i ei tann, så lærte tidlig at metall=støt 😂. Å slikke kronesispapiret var litt som russisk rulett 😂), men pleide å slikke på fingen og ta den borti det kalde metallet for å sjekke om det var kaldt nok til at jeg hang fast. 

Det er jo like dumt, om ikke verre. For ei tunge gror fortere enn en fing.

Anonymkode: 9fcd7...d84

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor løsner ikke folk det med lunket vann?!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det men kun EN gang. 😅😅 mamma måtte bruke hårføner.

Anonymkode: 5b100...80e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Hvorfor løsner ikke folk det med lunket vann?!

Det skjer visst så fort visstnok og han river tunga vekk selv 🙈 Det skjer på sekunder sånn at de som jobber ikke får med seg da det skjer, noe som er forståelig. De er rimelig kjappe de små 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det her er jo noe såklart veldig mange har gjort. Den nysgjerrigheten kommer man seg ikke unna 🙈 ikke så lenge før juleferien satt han fast tunga på gjerdet i barnehagen fordi det var så kaldt. Begynte visst å blø en del, men gikk heldigvis fort over. 

I kveld så jeg at han var rød på tuppen ved tunga, og han fortalte han slikka på gjerdet igjen i barnehagen 😟 

Har deres gjort dette mange ganger? Det ser og høres så fryktelig vondt ut, håper han kan lære av det denne gangen🙈

Ja, mange ganger 😂 

De lærer til slutt… 

Anonymkode: c178e...bb5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. "Artig" å høre andres historier 😅 jeg aner ikke om de ansatte fikk med seg det skjedde i dag, oppdaget tilfeldig i kveld da jeg pussa tennene hans at det var røde sår merker🙈 20240104_192747.thumb.jpg.5f1885c2298b1c63134035f0c644c6ff.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har advart min 5-åring i årevis, så han har foreløpig ikke gjort det 😄

Anonymkode: 898c6...8d6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...