AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 Ser det er mange som er skuffet over manglende initiativ fra venner. Jeg selv er i full jobb, jobber med mennesker og er mettet sosial kontakt Ila en arb dag. Hjemme har jeg behov for å slappe av, være sammen med mann og barn, og gjør unna husarbeid. Jeg orker ikke møte venner når jeg ikke har noe å gi. Jeg henter ikke energi ved å være sosial. Venner som stadig maser om å gå på kafé eller møtes blir jeg stresset av. Det er ikke gøy å si nei gang på gang. Og få spm om jeg er sur eller det er noe galt osv. det er slitsomt. Heldigvis har jeg flere venner som har samme liv som meg og som også trenger fred og ro etter jobb. Og vi kan møtes av og til. Venner som er ufør eller hjemmeværende er alene hele dagen og ser frem til andre er ferdig på jobb og kan være sosial. Men folk er sliten etter 8 timer med å gi omsorg til andre og ha travel jobb. Venner som ringer og vil snakke leeeenge som sine problemer, - jeg orker det ikke. Sorry! Jeg trenger også å få påfyll og energi. Anonymkode: ce6d7...676 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Så fint for deg 😊 Men vi er mange som ikke jobber fullt, som ikke studerer, ikke har barn og noen får energi av å være med venner også - og da er det jo lurt om kontakt/initativ kan gå begge veier, holde sin del av avtalen, osv 😊 Det i seg selv burde ikke være for mye å «kreve» i et vennskap. Ensomhet er ikke bare bare. Ikke alle er sosiale selvom de er ufør f.eks, det er en grunn til at de er ufør Anonymkode: adad1...7af 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint for deg 😊 Men vi er mange som ikke jobber fullt, som ikke studerer, ikke har barn og noen får energi av å være med venner også - og da er det jo lurt om kontakt/initativ kan gå begge veier, holde sin del av avtalen, osv 😊 Det i seg selv burde ikke være for mye å «kreve» i et vennskap. Ensomhet er ikke bare bare. Ikke alle er sosiale selvom de er ufør f.eks, det er en grunn til at de er ufør Anonymkode: adad1...7af Da er det kanskje lurt å finne venner som har overskudd og energi til å like det samme som deg. Og respektere at folk er sliten etter jobb, og har barn å følge opp. Ulik livssituasjon og ulike behov. Anonymkode: ce6d7...676 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 I vennegjengen har vi en Facebook-gruppe som vi bruker til alt av invitasjoner, både stort og smått. Der inviterer vi til felles middager, planlegger turer og deler bilder etc. Men brukes også til type småinvitasjoner som « har noen lyst til å loffe tur i morgen kveld?» «vil noen på kino og se Barbie?» «skal vi ta med barna på skitur?» etc. Da kan de som vil hive seg med, men ingen blir spurt direkte og føler det er vanskelig å si nei 😊 vi er enige om at vi ikke behøver skrive nei på de småtingene, da er det bare for de som vil. Veldig enkelt og greit 👍 ( det er jo selvfølgelig lov å avtale ting seg innimellom utenom også altså). Anonymkode: d6b25...fea 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da er det kanskje lurt å finne venner som har overskudd og energi til å like det samme som deg. Og respektere at folk er sliten etter jobb, og har barn å følge opp. Ulik livssituasjon og ulike behov. Anonymkode: ce6d7...676 Ja da gjør du vel det selv også?😊 Det er du som sier du er lei av at folk maser 😊 Da vet jo de tydeligvis ikke hva du har behov for og hva du får energi av. Ja det må man jo respektere uansett. Ikke alle har samme behov, og absolutt ikke samme livssituasjon. Jeg har selv venner som har samme int og behov som meg selv, og jeg klager hvertfall ikke på at vennene mine maser - jeg ville heller sett det som hyggelig at de vil treffes og høre hvordan det går. Men det er meg, vi er ikke like noen av oss - heldigvis. Anonymkode: adad1...7af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ser det er mange som er skuffet over manglende initiativ fra venner. Jeg selv er i full jobb, jobber med mennesker og er mettet sosial kontakt Ila en arb dag. Hjemme har jeg behov for å slappe av, være sammen med mann og barn, og gjør unna husarbeid. Jeg orker ikke møte venner når jeg ikke har noe å gi. Jeg henter ikke energi ved å være sosial. Venner som stadig maser om å gå på kafé eller møtes blir jeg stresset av. Det er ikke gøy å si nei gang på gang. Og få spm om jeg er sur eller det er noe galt osv. det er slitsomt. Heldigvis har jeg flere venner som har samme liv som meg og som også trenger fred og ro etter jobb. Og vi kan møtes av og til. Venner som er ufør eller hjemmeværende er alene hele dagen og ser frem til andre er ferdig på jobb og kan være sosial. Men folk er sliten etter 8 timer med å gi omsorg til andre og ha travel jobb. Venner som ringer og vil snakke leeeenge som sine problemer, - jeg orker det ikke. Sorry! Jeg trenger også å få påfyll og energi. Anonymkode: ce6d7...676 Men då må du vel kanskje avslutte vennskapa eller gje dei beskjed om at du ikkje vil vere sosial? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ser det er mange som er skuffet over manglende initiativ fra venner. Jeg selv er i full jobb, jobber med mennesker og er mettet sosial kontakt Ila en arb dag. Hjemme har jeg behov for å slappe av, være sammen med mann og barn, og gjør unna husarbeid. Jeg orker ikke møte venner når jeg ikke har noe å gi. Jeg henter ikke energi ved å være sosial. Venner som stadig maser om å gå på kafé eller møtes blir jeg stresset av. Det er ikke gøy å si nei gang på gang. Og få spm om jeg er sur eller det er noe galt osv. det er slitsomt. Heldigvis har jeg flere venner som har samme liv som meg og som også trenger fred og ro etter jobb. Og vi kan møtes av og til. Venner som er ufør eller hjemmeværende er alene hele dagen og ser frem til andre er ferdig på jobb og kan være sosial. Men folk er sliten etter 8 timer med å gi omsorg til andre og ha travel jobb. Venner som ringer og vil snakke leeeenge som sine problemer, - jeg orker det ikke. Sorry! Jeg trenger også å få påfyll og energi. Anonymkode: ce6d7...676 Skjønner deg godt. Jeg har 2 bestevenninner. Hun ene er som meg i 100% jobb og har mann og barn. Vi møtes ikke så ofte pga at vi begge er sliten. Den andre venninnen jobber egentlig 40%, men er mye sykemeldt og har ikke mann eller barn. Hun spørr ofte om å finne på noe. Virker ikke så forståelsesfull når jeg sier at jeg ikke orker. Når hun jobber, så får jeg høre hvor sliten hun er og at hun vil slappe av de dagene hun har fri Anonymkode: bda33...6f5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 Smascha skrev (Akkurat nå): Men då må du vel kanskje avslutte vennskapa eller gje dei beskjed om at du ikkje vil vere sosial? Sol voksen avslutte man ikke vennskap. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke har tid og ork midt i uka, da jobb og familie krever sitt. Men i helgene har jeg tid. det er ofte å møtes på kafé eller komme til de. Da må jeg ofte ut og farte. De kan aldri komme hit, for det er mest komfort å få besøk. De må gjerne komme hit en kveld midt i uka, det er lettere for meg enn at jeg må ut igjen på kveld. Så de får ta litt initiativ den veien også. Jeg har heller ikke råd til å gå på kafé hele tiden. De føler det er der de får sett folk, men jeg har gått i folk hele dagen på jobb. Anonymkode: ce6d7...676 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner deg godt. Jeg har 2 bestevenninner. Hun ene er som meg i 100% jobb og har mann og barn. Vi møtes ikke så ofte pga at vi begge er sliten. Den andre venninnen jobber egentlig 40%, men er mye sykemeldt og har ikke mann eller barn. Hun spørr ofte om å finne på noe. Virker ikke så forståelsesfull når jeg sier at jeg ikke orker. Når hun jobber, så får jeg høre hvor sliten hun er og at hun vil slappe av de dagene hun har fri Anonymkode: bda33...6f5 Nettopp! Da kjenner hun på at man blir sliten etter jobb. Å ha fri hver dag å sitte hjemme skjønner jeg er slitsomt og man trenger kontakt. Men da er det best å finne andre som er hjemmeværende og orker Anonymkode: ce6d7...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp! Da kjenner hun på at man blir sliten etter jobb. Å ha fri hver dag å sitte hjemme skjønner jeg er slitsomt og man trenger kontakt. Men da er det best å finne andre som er hjemmeværende og orker Anonymkode: ce6d7...676 Hun kan spørre om vi skal dra ut å ta ett glass vin eller 2. Men hun kan ikke den og den helgen for da må hun slappe av etter å ha jobbet 2 dager den uken. Jeg jobber Mandag- Fredag hver uke. Anonymkode: bda33...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I vennegjengen har vi en Facebook-gruppe som vi bruker til alt av invitasjoner, både stort og smått. Der inviterer vi til felles middager, planlegger turer og deler bilder etc. Men brukes også til type småinvitasjoner som « har noen lyst til å loffe tur i morgen kveld?» «vil noen på kino og se Barbie?» «skal vi ta med barna på skitur?» etc. Da kan de som vil hive seg med, men ingen blir spurt direkte og føler det er vanskelig å si nei 😊 vi er enige om at vi ikke behøver skrive nei på de småtingene, da er det bare for de som vil. Veldig enkelt og greit 👍 ( det er jo selvfølgelig lov å avtale ting seg innimellom utenom også altså). Anonymkode: d6b25...fea Dette har vi også, anbefales absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser det er mange som er skuffet over manglende initiativ fra venner. Jeg selv er i full jobb, jobber med mennesker og er mettet sosial kontakt Ila en arb dag. Hjemme har jeg behov for å slappe av, være sammen med mann og barn, og gjør unna husarbeid. Jeg orker ikke møte venner når jeg ikke har noe å gi. Jeg henter ikke energi ved å være sosial. Venner som stadig maser om å gå på kafé eller møtes blir jeg stresset av. Det er ikke gøy å si nei gang på gang. Og få spm om jeg er sur eller det er noe galt osv. det er slitsomt. Heldigvis har jeg flere venner som har samme liv som meg og som også trenger fred og ro etter jobb. Og vi kan møtes av og til. Venner som er ufør eller hjemmeværende er alene hele dagen og ser frem til andre er ferdig på jobb og kan være sosial. Men folk er sliten etter 8 timer med å gi omsorg til andre og ha travel jobb. Venner som ringer og vil snakke leeeenge som sine problemer, - jeg orker det ikke. Sorry! Jeg trenger også å få påfyll og energi. Anonymkode: ce6d7...676 skjønner deg godt. jeg får uansett makk av å sitte på kafé, så jeg pleier å kombinere å treffe venner med å f eks trene/gå tur. syns også praten går mye lettere da, og vi slår to fluer i en smekk med å både være litt sosial/treffes og få litt bevegelse😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun kan spørre om vi skal dra ut å ta ett glass vin eller 2. Men hun kan ikke den og den helgen for da må hun slappe av etter å ha jobbet 2 dager den uken. Jeg jobber Mandag- Fredag hver uke. Anonymkode: bda33...6f5 Folk er forskjellige, og ulike behov. Jeg har mange venner, og noen ser jeg sjelden fordi vi er opptatt på hver vår kant, noen ser jeg oftere, og andre kun på trening. Vi trenger ikke bruke samme vennene til alt sosialt Anonymkode: ce6d7...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 4. januar 2024 #14 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sol voksen avslutte man ikke vennskap. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke har tid og ork midt i uka, da jobb og familie krever sitt. Men i helgene har jeg tid. det er ofte å møtes på kafé eller komme til de. Da må jeg ofte ut og farte. De kan aldri komme hit, for det er mest komfort å få besøk. De må gjerne komme hit en kveld midt i uka, det er lettere for meg enn at jeg må ut igjen på kveld. Så de får ta litt initiativ den veien også. Jeg har heller ikke råd til å gå på kafé hele tiden. De føler det er der de får sett folk, men jeg har gått i folk hele dagen på jobb. Anonymkode: ce6d7...676 Høyrest jo ut som om problemet like masse er at dei ignorerer det du har sagt, og heller ikkje respekterer grensene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Del Skrevet 4. januar 2024 Smascha skrev (17 minutter siden): Høyrest jo ut som om problemet like masse er at dei ignorerer det du har sagt, og heller ikkje respekterer grensene dine. Ja, men jeg forstår også at andre har behov for å være sosial og møtes. Jeg tok en test der det vises at jeg er ekstrovert, og det skjønner jeg ikke.. fordi jeg lader best alene. Anonymkode: ce6d7...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Sol voksen avslutte man ikke vennskap. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke har tid og ork midt i uka, da jobb og familie krever sitt. Men i helgene har jeg tid. det er ofte å møtes på kafé eller komme til de. Da må jeg ofte ut og farte. De kan aldri komme hit, for det er mest komfort å få besøk. De må gjerne komme hit en kveld midt i uka, det er lettere for meg enn at jeg må ut igjen på kveld. Så de får ta litt initiativ den veien også. Jeg har heller ikke råd til å gå på kafé hele tiden. De føler det er der de får sett folk, men jeg har gått i folk hele dagen på jobb. Anonymkode: ce6d7...676 Jeg bruker ikke å invitere meg selv på besøk til noen noen gang tror jeg? Mine initiativ kommer for aktiviteter ute og hjem til meg, eller mer åpent forslag om å bare treffes. Og så kommer jeg gjerne på besøk om jeg blir invitert. Og det er jo riktig at de fleste helt vil invitere til seg selv. Anonymkode: 41fbf...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun kan spørre om vi skal dra ut å ta ett glass vin eller 2. Men hun kan ikke den og den helgen for da må hun slappe av etter å ha jobbet 2 dager den uken. Jeg jobber Mandag- Fredag hver uke. Anonymkode: bda33...6f5 Det er vel kanskje en grunn til at hun jobber så lite? Hadde jeg vært i jobb, så hadde jeg også trengt noen dager på å hente meg inn igjen. Det må jeg forøvrig bare jeg er i et selskap et par timer. Anonymkode: eb524...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg skjønner deg ts. Jeg er helt avhengig av å få være alene på kvelden. Og å få trene alene når jeg vil. Er enslig mamma i full jobb.. Naboen har sett meg jogge og nå vil hun at jeg skal melde meg på hennes treningssenter og trene med henne, når Hun er ferdig på jobb. Jeg måtte nesten le. Altså hvorfor skal jeg det? Hvorfor virker det som en omtenksom idé? Jeg har jo ikke tid til noe sånt. Jeg ha knapt tid til å trene på egen hånd. En annen veninne sa at jeg kunne melde meg på hennes senter, som er langt unna meg. For å trene med henne. Hvorfor? Fordi det er koselig og så kunne jeg motivere henne. Jeg blir så utrolig irritert når folk tror de er hyggelige som foreslår at jeg skal tilpasse meg deres behov. For det handler aldri om ja hva ønsker du da? Det handler om hva De ønsker. Disse to damene er nok ikke helt normale da for å si det sånn. Og så jobber de turnus og ene jobber bare noen dager i uka. Anonymkode: 52bf0...63e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #19 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 19.47): I vennegjengen har vi en Facebook-gruppe som vi bruker til alt av invitasjoner, både stort og smått. Der inviterer vi til felles middager, planlegger turer og deler bilder etc. Men brukes også til type småinvitasjoner som « har noen lyst til å loffe tur i morgen kveld?» «vil noen på kino og se Barbie?» «skal vi ta med barna på skitur?» etc. Da kan de som vil hive seg med, men ingen blir spurt direkte og føler det er vanskelig å si nei 😊 vi er enige om at vi ikke behøver skrive nei på de småtingene, da er det bare for de som vil. Veldig enkelt og greit 👍 ( det er jo selvfølgelig lov å avtale ting seg innimellom utenom også altså). Anonymkode: d6b25...fea Høres fint ut! Anonymkode: 84693...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner deg ts. Jeg er helt avhengig av å få være alene på kvelden. Og å få trene alene når jeg vil. Er enslig mamma i full jobb.. Naboen har sett meg jogge og nå vil hun at jeg skal melde meg på hennes treningssenter og trene med henne, når Hun er ferdig på jobb. Jeg måtte nesten le. Altså hvorfor skal jeg det? Hvorfor virker det som en omtenksom idé? Jeg har jo ikke tid til noe sånt. Jeg ha knapt tid til å trene på egen hånd. En annen veninne sa at jeg kunne melde meg på hennes senter, som er langt unna meg. For å trene med henne. Hvorfor? Fordi det er koselig og så kunne jeg motivere henne. Jeg blir så utrolig irritert når folk tror de er hyggelige som foreslår at jeg skal tilpasse meg deres behov. For det handler aldri om ja hva ønsker du da? Det handler om hva De ønsker. Disse to damene er nok ikke helt normale da for å si det sånn. Og så jobber de turnus og ene jobber bare noen dager i uka. Anonymkode: 52bf0...63e Det virket som om de er normale. Din reaksjon er ikke det. Anonymkode: 84693...d03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå