Gå til innhold

Panneløft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Øyenbrynene mine har sunket så langt ned. Såpass mye at øyenvippene tar i øyebrynene når jeg har øynene åpne. Det begynner å bli plagsomt, og blir gradvis værre og værre.

Jeg har lenge "sett sur og sint ut" på grunn av dette, og når jeg snakket med ei venninne om det mente hun at det kunne være en idé å fjerne hud på øyelokket, under øyenbrynet. Men jeg tror ikke dette vil gjøre det noe bedre for min del siden hele pannen og øyenbrynene har sunket så langt ned..

Er det noen her som har fått gjort panneløft? Eventuelt fått det dekket?

Anonymkode: a8073...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva med å prøve brynsløft med botox?

Anonymkode: 1932b...810

Hmm... visste ikke at det var en greie... vet du om det er noe man kan få dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm... visste ikke at det var en greie... vet du om det er noe man kan få dekket?

Det tviler jeg sterkt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tviler jeg sterkt på.

Men det koster ikke så mye, du får det fra 1500,- og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men det koster ikke så mye, du får det fra 1500,- og oppover.

Gikk innom en klinikk idag. 3500 kom det til å koste. Det har jeg ikke råd til. Hun var også veldig usikker på om det kom til å gi et greit resultat siden det var såpass mye, så hun anbefalte det egentlig ikke, spesielt siden hun var så usikker på resultatet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta full face lift hvis du er over 40! Er så dyrt med panneløft at dersom du først skal operere, gå all in. Er vel rundt 80-90 000,- for facelift, og 70k for panneløft, ca? 

Kommer neppe til å få det dekt, dessverre.

Brynsløft med botox gir en såpass subtil/svak effekt at da er det bedre å spare til kirurgisk løft, helt ærlig! 

Anonymkode: 30f53...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ta full face lift hvis du er over 40! Er så dyrt med panneløft at dersom du først skal operere, gå all in. Er vel rundt 80-90 000,- for facelift, og 70k for panneløft, ca? 

Kommer neppe til å få det dekt, dessverre.

Brynsløft med botox gir en såpass subtil/svak effekt at da er det bedre å spare til kirurgisk løft, helt ærlig! 

Anonymkode: 30f53...885

Vet ikke hva som er forskjell på panneløft og facelift, men hvorfor full facelift istedet? Tror nok uansett ikke at jeg klarer å spare meg opp til noe av det.

De jeg snakket med på klinikken sa også at det ikke var store løftet å få av botox, og med såpass store plager ville det nesten være bortkastet. Ikke er det en engangsbehandling heller, det må jo gjentas med jevne mellomrom, så blir dyrt til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kosmetiske operasjoner må man stort sett betale selv. Hvis du ikke har penger kan du bare smile for å ikke se sur ut😉

Anonymkode: eae60...92c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om huden har falt såpass mye ned at det er til hinder for synet, kan du få dekket til å fjerne overflødig hud tror jeg. Hør da med fastlegen.

Anonymkode: 5ae79...06d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få dekket øyelokksoperasjon om du har tunge øyenlokk som hindrer syn. Det kjenner jeg flere som har gjort. 

Vet ikke med panneløft, jeg tror (og håper) ikke det offentlige dekker noe som er rent kosmetisk som at du føler at øyenbrynene sitter for lavt. Hele trynet og kroppen din siger nedover med årene, det er sånn livet er. Det skulle tatt seg ut om alle kunne ta brystløft og ansiktsløft på statens regning. 

Snakk med fastlegen din.

Anonymkode: 04354...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kosmetiske operasjoner må man stort sett betale selv. Hvis du ikke har penger kan du bare smile for å ikke se sur ut😉

Anonymkode: eae60...92c

Jeg bryr meg igrunn ikke så mye om at jeg ser sur ut. Er plagene jeg jeg begynner å få som er grunnne til at jeg vurderer tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kan få dekket øyelokksoperasjon om du har tunge øyenlokk som hindrer syn. Det kjenner jeg flere som har gjort. 

Vet ikke med panneløft, jeg tror (og håper) ikke det offentlige dekker noe som er rent kosmetisk som at du føler at øyenbrynene sitter for lavt. Hele trynet og kroppen din siger nedover med årene, det er sånn livet er. Det skulle tatt seg ut om alle kunne ta brystløft og ansiktsløft på statens regning. 

Snakk med fastlegen din.

Anonymkode: 04354...500

Det jeg prøver å forklare er at brynene begynner å komme i veien for øynene. I mitt tilfelle vil ikke det gjøre noe forskjell med en øyelokksoperasjon da det er huden over øyenbrynet som har seget så mye at det ikke er huden på øyelokket som er problemet, men lengre opp.

Brystløft er vel også mulig å få dekket for de som oppfyller kravene for det. Er det så urimelig å tenke at det kan finnes løsninger som dekkes hvis man har problemer med å åpne øynene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal snakke med fastlegen, men det er ikke alltid man får så god hjelp der. Derfor lurte jeg på om noen har erfaringer ang problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...