Gå til innhold

Stiv og vond nakke. Hva hjelper for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

En sånn varmepute av korn som du varmer i mikroen. Hjelper meg masse. Masserer litt etterpå når det varmt så løsner det fint

Anonymkode: d4efb...a5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig med den over, men også legg til noen som kan masere skuldrene hardt. 

Anonymkode: 3f10a...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt som får musklene til å slappe av; det være seg i form av medisin, varmt bad, varmeteppe, yoga, meditering ++ . Litt individuelt hva som virker best. 

Anonymkode: b4aed...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En sånn varmepute av korn som du varmer i mikroen. Hjelper meg masse. Masserer litt etterpå når det varmt så løsner det fint

Anonymkode: d4efb...a5e

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig med den over, men også legg til noen som kan masere skuldrene hardt. 

Anonymkode: 3f10a...76c

Enig varme hjelper

Anonymkode: f7a3f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sitter jevnlig i badstu, gjør yoga og styrkeøvelser. En gang innimellom tar jeg turen til kiropraktor. Jeg har forsont meg med at dette er et problemområde for meg, og fokuserer nå på å ikke bli verre. Har hørt noen sier flytetank hjelper, det har jeg ikke prøvd selv. 

Anonymkode: 80579...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bøye hodet forsiktig til siden, sakte, men så langt jeg klarer. Samt varmebøyle til nakken, hadde en jeg varmet i ovnen, har nå en elektrisk som er mer effektiv. Den trenger jeg ikke varme opp igjen når den blir avkjølt. 

Anonymkode: 39021...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sånn varmepute som varmes i mikroen, samt at vi har to typer elektriske varmepledd som brukes flittig når kroppen er stiv og vond. Det ene er altså nakkepledd som brukes for å varme opp også massere etterpå for å løse opp ordentlig. Bruker også varme dusjer/varmt bad når det går. De "plastrene" med varmefunksjon som selges på apoteket er også gull verdt samt at de funker fjell og de er ikke så veldig dyre. 

Endret av Nuka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kiropraktor sa at bevegelse er alfa og omega. Beveg nakken, ikke sitt stille 

Anonymkode: b7920...634

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun en ting. Veldig hardt trykk/massasje med albue osv. Kjæresten min er terapeut😅 Har fibro

Anonymkode: 03cf0...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God hodepute og madrass, slik at hele kroppen får riktig avlastning/støtte når du sover. Jeg brukte mye penger hos behandlinger hos både fysio og kiropraktor, og så viste det seg jeg trengte bare en bedre hodepute som gjorde at jeg lå riktig. 

Anonymkode: 706a4...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kiropraktor. En time i boblebadet gjør også underverker! 

Anonymkode: a6cf6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en sånn nakke- og skulderpute som man koker opp i kjele, og trykker på en knapp for å aktivere. Den hjelper på meg. De elektriske, og de fylt med korn som man varmer i mikro, blir ikke varme nok til at de hjelper meg. 

Hver gang jeg har brukt den, koker jeg den opp. Så er den klar til neste gang. 

Har også prøvd de varmestrimlene som man plastrer på, fra apoteket. De er brukbare, hvis man ikke har tid til å ligge 40 min med den puta.

Anonymkode: 87e6a...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en sånn nakke- og skulderpute som man koker opp i kjele, og trykker på en knapp for å aktivere. Den hjelper på meg. De elektriske, og de fylt med korn som man varmer i mikro, blir ikke varme nok til at de hjelper meg. 

Hver gang jeg har brukt den, koker jeg den opp. Så er den klar til neste gang. 

Har også prøvd de varmestrimlene som man plastrer på, fra apoteket. De er brukbare, hvis man ikke har tid til å ligge 40 min med den puta.

....og etter jeg har brukt nakkepute, smører jeg med Ibux-gel, hvis det er skikkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har du noen tips?

Anonymkode: e5e19...878

Er du også svimmel? Har hatt stiv nakke ei stund og de siste dagene har jeg også vært svimmel 

Anonymkode: 55f48...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bøye hodet forsiktig til siden, sakte, men så langt jeg klarer. Samt varmebøyle til nakken, hadde en jeg varmet i ovnen, har nå en elektrisk som er mer effektiv. Den trenger jeg ikke varme opp igjen når den blir avkjølt. 

Anonymkode: 39021...010

Hvilken? Må jeg bestille på nett eller kan jeg stikke innom et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du noen tips?

Først og fremst kutte helt ut tastinga på ettermiddagen (både telefon og laptop). 

Så, når jeg allikevel har vondt, så gjør jeg denne: 

Lifesaver! ❤️ 

Anonymkode: 7a9bf...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min kiropraktor sa at bevegelse er alfa og omega. Beveg nakken, ikke sitt stille 

Anonymkode: b7920...634

Ja jeg har sittet for mye på KG. Nakken liker ikke den mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du også svimmel? Har hatt stiv nakke ei stund og de siste dagene har jeg også vært svimmel 

Anonymkode: 55f48...612

Når jeg begynner å bli svimmel går jeg til kiropraktoren, det klarer jeg ikke få bukt med selv. Ellers holder jeg det i sjakk med trening og varme. 

Anonymkode: 80579...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...