Vakthavende Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 (endret) Jeg har fått ny røykvarsler, som på dag 2 har begynt å pipe. Det er ikke snakk om den klassiske jevne pipingen som betyr at batteriet holder på å gå ut, men enkeltpip 3-4 ganger i tillegg til en utløsning som om det var reaksjon på røyk (uten at det var røyk i huset) mellom kl 09 og 18 i dag. Batteriet var dessuten nytt da det ble satt i. Så...hva kan dette være? Endret 4. januar 2024 av Vakthavende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Det er vel muligens en feil på den da...? Siden den er ny så er det bare å returnere den og henge opp en ny. Men, sjekk dette først: Er den hengt opp samme sted som du har hatt røykvarsler tidligere? Er det kun røykvarsler, eller har den optisk detektering av flammer i tillegg? Er den seriekoblet med andre varslere? Jeg anbefaler jeg deg å ta den ned og legge den et annet sted/i et annet rom for å sjekke om problemet vedvarer. Enkelte kan påvirkes av luft fra varmepumpe og nærhet til downlights og lamper. Anonymkode: 629da...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vakthavende Skrevet 4. januar 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel muligens en feil på den da...? Siden den er ny så er det bare å returnere den og henge opp en ny. Men, sjekk dette først: Er den hengt opp samme sted som du har hatt røykvarsler tidligere? Er det kun røykvarsler, eller har den optisk detektering av flammer i tillegg? Er den seriekoblet med andre varslere? Jeg anbefaler jeg deg å ta den ned og legge den et annet sted/i et annet rom for å sjekke om problemet vedvarer. Enkelte kan påvirkes av luft fra varmepumpe og nærhet til downlights og lamper. Anonymkode: 629da...776 Den henger på et tidligere røykvarslerfeste. Festet var i taket da jeg overtok leiligheten, men det var ingen varsler der. Den har optisk detektering, og henger ca 60 cm fra en spotlyspære. Den er ikke seriekoblet. Jeg kan flytte på den, men bør jo nesten ha en varsler i stuen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Vi hadde samme problem..måtte bytte...men leste at noen reagerer på lys( sol) eller støv..( feil ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 Støv kan komme inn i varsleren og gi feil signal. Hvis spotlyset er på, kan varmen gjøre at støv i luften virvles litt opp der.. Men da kommer det jo an på om spoten var på når den begynte å pipe? Anonymkode: 413f4...9df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 Er den rett og slett dårlig? Vi kjøpte noe rimelige fra Byggmakker som pep i tide og utide. Byttet dem ut med noen vi kjøpte fra forsikringsselskap (Houseguard) og deretter Elko. Har ikke hatt trøbbel med de to sistnevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 Vakthavende skrev (1 time siden): Den henger på et tidligere røykvarslerfeste. Festet var i taket da jeg overtok leiligheten, men det var ingen varsler der. Den har optisk detektering, og henger ca 60 cm fra en spotlyspære. Den er ikke seriekoblet. Jeg kan flytte på den, men bør jo nesten ha en varsler i stuen eller? Du skal selvsagt ha en varsler i stua, men kanskje ikke på akkurat samme sted. 🙂 Det kan f.eks. tenkes at forrige detektor var en ren røykvarsler. Alle detektorer er ikke like følsomme. Forslaget mitt om å ta den ned og legge den et annet sted var kun som et ledd i feilsøkingen din. Enten er det noe galt med enheten, eller så slår den ut på varme fra downlights/lampe – tipper jeg. Anonymkode: 629da...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå