Drizzt Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0Q2GyJ/hoeyre-vil-knuse-huitfeldts-ambassadoer-sjanser-hit-men-ikke-lenger?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_medium=dre-6596cd6dead4ef27b1ad5882 Enig med Thorheim at det må være Norges mest erfarne om ikke Norges beste diplomat som har denne viktige stillingen. At Støre vil plassere Huitfeldt som plaster på såret for å ha blitt sparket som utenriksminsiter er en skandale uten like. Typisk kameraderi, noen snakket med noen og utplassering av sine nærmeste på toppstillinger - dette er Aps essens. Huitfeldt er ikke diplomat og ikke egnet for denne viktige posten. Hun kan øve og få erfaring som ambassadør i andre land, mindre og mindre viktige før hun tar spranget. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Drizzt skrev (1 minutt siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0Q2GyJ/hoeyre-vil-knuse-huitfeldts-ambassadoer-sjanser-hit-men-ikke-lenger?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_medium=dre-6596cd6dead4ef27b1ad5882 Enig med Thorheim at det må være Norges mest erfarne om ikke Norges beste diplomat som har denne viktige stillingen. At Støre vil plassere Huitfeldt som plaster på såret for å ha blitt sparket som utenriksminsiter er en skandale uten like. Typisk kameraderi, noen snakket med noen og utplassering av sine nærmeste på toppstillinger - dette er Aps essens. Huitfeldt er ikke diplomat og ikke egnet for denne viktige posten. Hun kan øve og få erfaring som ambassadør i andre land, mindre og mindre viktige før hun tar spranget. Har aldri hatt sansen for denne Huitfeldt uansett hvilke stillinger hun har hatt i partiet via sine partifeller. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Drizzt skrev (7 minutter siden): At Støre vil plassere Huitfeldt som plaster på såret for å ha blitt sparket som utenriksminsiter er en skandale uten like. Typisk kameraderi, noen snakket med noen og utplassering av sine nærmeste på toppstillinger - dette er Aps essens. Ja det er en form for kameraderi, men en må ikke falle i den feilen at en tror dette er unikt for Ap. Det er essensen i all politikk, eneste forskjellen er om allmenheten blir klar over det eller ikke. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 Hvis valget står mellom Huitfeldt og Mona Juul, ville jeg ha valgt førstnevnte any day. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. januar 2024 #5 Del Skrevet 6. januar 2024 I følge ryktene har hun allerede fått jobben. Svært få er på innsiden av prosessen, men i Utenriksdepartementet summer rykter om at beslutningen i realiteten er tatt. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/BW8yw0/visste-ap-velgerne-i-akershus-at-de-stemte-paa-en-ambassadoer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenkselv Skrevet 6. januar 2024 #6 Del Skrevet 6. januar 2024 Gregarious skrev (På 4.1.2024 den 18.05): Ja det er en form for kameraderi, men en må ikke falle i den feilen at en tror dette er unikt for Ap. Det er essensen i all politikk, eneste forskjellen er om allmenheten blir klar over det eller ikke. Støren vil ha en med politisk erfaring. Side Ine Marie Eriksen Søreide først fikk tilbudet, men takket bei, synes jeg det er vanskelig å sette forslaget/ønske som eksempel på parti-kameraderi. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 6. januar 2024 #7 Del Skrevet 6. januar 2024 tenkselv skrev (34 minutter siden): Støre vil ha en med politisk erfaring. Hvorfor det? Er det for å ekskludere de best kvalifiserte slik at en av hans venner dermed blir best "kvalifisert"? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 6. januar 2024 tenkselv skrev (41 minutter siden): Støren vil ha en med politisk erfaring. Side Ine Marie Eriksen Søreide først fikk tilbudet, men takket bei, synes jeg det er vanskelig å sette forslaget/ønske som eksempel på parti-kameraderi. Politisk erfaring er fullstendig irrelevant i rollen som ambassadør i kanskje viktigste for Norge land nå for tiden. Støre fortsetter med full fart nedover i grøfta og det er betenkelig at ingen i Ap reagerer på utnevnelsen og slår alarm. Huitfeldt er ikke kvalifisert for jobben. Det er ren politisk utnevnelse av en av sine egne når det er mange andre som er godt kvalifiserte for stillingen, men ikke har partiboka i orden. Ap avslører seg mer og mer som et parti hvor det er nepotisme som bestemmer hvem som får hvilken stilling. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenkselv Skrevet 6. januar 2024 #9 Del Skrevet 6. januar 2024 CAPS LOCK skrev (5 minutter siden): Hvorfor det? Er det for å ekskludere de best kvalifiserte slik at en av hans venner dermed blir best "kvalifisert"? Jeg har ikke gått inn i hans begrunnelse, men så vidt jeg har skjønt ligger i at USA er blitt et vanskeligere land å ha politisk samarbeid med. Når dette blir høyt prioritert i kvalifiseringskravet er den best kvalifiserte den som har denne kompetansen. Jeg skulle gjerne sett Søreide i posisjonen, jrn hun har takket nei. Jeg vet ikke hvilke andre søkere det er til stillingen og hvilken kompetanse de har, så har ikke noe grunnlag å vurdere hvem som er best kvalifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 6. januar 2024 SVK skrev (52 minutter siden): I følge ryktene har hun allerede fått jobben. Svært få er på innsiden av prosessen, men i Utenriksdepartementet summer rykter om at beslutningen i realiteten er tatt. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/BW8yw0/visste-ap-velgerne-i-akershus-at-de-stemte-paa-en-ambassadoer Betyr det at Ap mister en mandat på Stortinget som går til et borgerlig parti? Si ja, si ja, si ja Jeg vet det er litt mye å håpe på, men kommentaren i lenken sier alt. Støre sprenger nye grenser og det er ikke noe å skryte av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. januar 2024 #11 Del Skrevet 6. januar 2024 Just now, Drizzt said: Betyr det at Ap mister en mandat på Stortinget som går til et borgerlig parti? Si ja, si ja, si ja Jeg vet det er litt mye å håpe på, men kommentaren i lenken sier alt. Støre sprenger nye grenser og det er ikke noe å skryte av. Om Huitfeldt slutter på Stortinget så er det vel en AP-vara som tar over jobben hennes? På lik linje som når en fra Stortinget blir statsråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 6. januar 2024 tenkselv skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke gått inn i hans begrunnelse, men så vidt jeg har skjønt ligger i at USA er blitt et vanskeligere land å ha politisk samarbeid med. Når dette blir høyt prioritert i kvalifiseringskravet er den best kvalifiserte den som har denne kompetansen. Jeg skulle gjerne sett Søreide i posisjonen, jrn hun har takket nei. Jeg vet ikke hvilke andre søkere det er til stillingen og hvilken kompetanse de har, så har ikke noe grunnlag å vurdere hvem som er best kvalifisert. Da er jo Huitfeldt automatisk disket. Hun har NULL diplomatisk erfaring. Ikke en gang fra et roligere og mindre viktig land. Blir det tilfelle at USA blir vanskeligere å samarbeide med hvis Trump vinner, så er Huitfeldt feil person på feil sted. Vi trenger den mest erfarne og hardbarka diplomaten i den stillingen. Såpass mye burde Støre skjønne eller er han blendet av nepotisme? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 6. januar 2024 SVK skrev (1 minutt siden): Om Huitfeldt slutter på Stortinget så er det vel en AP-vara som tar over jobben hennes? På lik linje som når en fra Stortinget blir statsråd. Det er nok slik dessverre. Men det som er verre enn at Huitfeldt ikke sitter på Stortinget er at hun blir ambassadør i USA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. januar 2024 #14 Del Skrevet 6. januar 2024 Caniggia skrev (På 5.1.2024 den 9.17): Hvis valget står mellom Huitfeldt og Mona Juul, ville jeg ha valgt førstnevnte any day. Enig. Selv om Huitfeldt er udugelig er Mona Juul ekstremt korrupt. Både via bestevenninnen Søreide og ikke minst via mannen Terje rød Larsen. De får inn millioner hvert år som ingen kan svare for og i tillegg knyttet Terje tette bånd med Epstein som han lånte eller fikk millioner fra. Korrupte hele gjengen …. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 23. januar 2024 #15 Del Skrevet 23. januar 2024 (endret) Siden Huitfelt blir ambassadør selv om hun ikke er kvalifisert til stillingen har Utenriksdepartementet lys ut stillingen som nestleder for ambassaden i Washington på nytt. Nå har det kommet krav om at nestlederen skal ha erfaring som stasjonssjef for ambassade siden nestlederen må ende opp med å gjøre jobben til ambassadøren. Som det står i kommentarfeltet: De trenger å ansette en som kan passe på Huitfelt fordi de vet hun er ukvalifisert til stillingen som ambassadør i Washington. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/APoqME/fem-var-inne-til-intervju-saa-trakk-ud-stillingen-som-huitfeldts-nr-2-i-washington Endret 23. januar 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 23. januar 2024 #16 Del Skrevet 23. januar 2024 29 minutter siden, SVK said: Siden Huitfelt blir ambassadør selv om hun ikke er kvalifisert til stillingen har Utenriksdepartementet lys ut stillingen som nestleder for ambassaden i Washington på nytt. Nå har det kommet krav om at nestlederen skal ha erfaring som stasjonssjef for ambassade siden nestlederen må ende opp med å gjøre jobben til ambassadøren. Som det står i kommentarfeltet: De trenger å ansette en som kan passe på Huitfelt fordi de vet hun er ukvalifisert til stillingen som ambassadør i Washington. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/APoqME/fem-var-inne-til-intervju-saa-trakk-ud-stillingen-som-huitfeldts-nr-2-i-washington At de er provoserte i UD kan jeg skjønne, hva jeg ikke skjønner er hvorfor Huitfeldt må til Washington? Jaja, så fikk man fyken, man burde ta kærdom av saken, dette vil kun skape problemer for henne og AP. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 24. januar 2024 #17 Del Skrevet 24. januar 2024 SVK skrev (9 timer siden): Siden Huitfelt blir ambassadør selv om hun ikke er kvalifisert til stillingen har Utenriksdepartementet lys ut stillingen som nestleder for ambassaden i Washington på nytt. Nå har det kommet krav om at nestlederen skal ha erfaring som stasjonssjef for ambassade siden nestlederen må ende opp med å gjøre jobben til ambassadøren. Som det står i kommentarfeltet: De trenger å ansette en som kan passe på Huitfelt fordi de vet hun er ukvalifisert til stillingen som ambassadør i Washington. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/APoqME/fem-var-inne-til-intervju-saa-trakk-ud-stillingen-som-huitfeldts-nr-2-i-washington Helt vilt hvor korrupt denne regjeringen er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 24. januar 2024 #18 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg syns vi skal ha en Golden retriever som USAs ambassadør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. januar 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 24. januar 2024 (endret) Melkebarten skrev (9 timer siden): At de er provoserte i UD kan jeg skjønne, hva jeg ikke skjønner er hvorfor Huitfeldt må til Washington? Jaja, så fikk man fyken, man burde ta kærdom av saken, dette vil kun skape problemer for henne og AP. Fordi i Ap belønnes man med en enda bedre stilling når man trår feil og gjør noe alvorlig galt. Det er slik man gjør i Ap og eksemplene gjennom årene er mange. Nepotisme og kameraderi, gutteklubber og folk som snakker sammen. Endret 24. januar 2024 av Drizzt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 24. januar 2024 #20 Del Skrevet 24. januar 2024 Utsiden skrev (1 time siden): Jeg syns vi skal ha en Golden retriever som USAs ambassadør. Haha. Ville vært mer sympatisk enn Huitfeldt i alle fall. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå