AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har aldri oppsøkt et rammeverksted, men har noen bilder/plakater jeg ønsker innrammet. Kunne godt bare brukt en helt enkel ramme fra Ikea, men målene er såpass ukurante (f.eks. 65x110 cm) at jeg ikke finner det i noen fysisk butikk i hvert fall. Hva tar et rammeverksted for å ramme inn noe slikt med en helt ordinær ramme og akrylglass? Noen som vet sånn cirka? Anonymkode: f2879...dfe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Tror jeg pleier å betale et par tusen for glass og ramme når jeg har kjøpt kunst. Anonymkode: 6a6b7...1df
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 En variant som jeg har brukt for trykk/kunst i litt ukurante størrelser men som ikke var så dyr og fin kunst at jeg syntes det var verdt å få rammet inn proft er å bestille egentilpasset passepartou med innermål som passer til bildet mitt og yttermål som passer til en helt vanlig ramme som kan kjøpes i butikk. https://www.bgafotobutikk.no/passepartouter-etter-spesialmal/ Anonymkode: d892f...c84 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 BGA fotobutikk har også rammer i en del flere størrelser enn IKEA osv selger Anonymkode: d892f...c84
Kelsier Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Det blir litt sånn hvor langt er et tau, men for bilder av tilsvarende størrelse med UV/museumsglass, passepartou og enkel ramme i heltre, har jeg betalt mellom 7-9000 kr. Avhenger av totalstørrelsen, og glasset trekker prisen en god del opp. Dette er noen år siden, så mulig du må regne med nærmere 9000kr nå. Edit: Ser nå at du tenker akrylglass, og da hadde jeg heller gjort som AB over og bestilt spesialtilpasset passepartout til standardramme. Endret 4. januar 2024 av Kelsier 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Tror ikke jeg hadde giddet å bruke penger på å få rammet inn noen «plakater». Men du må selvsagt kjøre på. Anonymkode: c0a55...81c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har fått rammet inn mine seneste innkjøp i en elitefotobutikk på senteret her. De har passepartout i mange størrelser. Det koster litt mer enn Ikea eller Rusta, men rammene går ikke i oppløsning når man skal henge dem opp ihvertfall! Har betalt rundt en tusing-1500 kr og da har de montert for meg. Kjekt da jeg har noen hjelpsomme katter og slipper pels bak glasset og sånn 😃 Anonymkode: bf528...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 Hvis du kjøper passepartout forresten så husk å kjøpe rammeteip også så du får teipet bildet bakpå passepartoutet (siden rammen da sikkert blir større enn bildet så vil ikke bildet bare ligge pent i rammen). Anonymkode: d892f...c84
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Kelsier skrev (16 timer siden): Det blir litt sånn hvor langt er et tau, men for bilder av tilsvarende størrelse med UV/museumsglass, passepartou og enkel ramme i heltre, har jeg betalt mellom 7-9000 kr. Avhenger av totalstørrelsen, og glasset trekker prisen en god del opp. Dette er noen år siden, så mulig du må regne med nærmere 9000kr nå. Edit: Ser nå at du tenker akrylglass, og da hadde jeg heller gjort som AB over og bestilt spesialtilpasset passepartout til standardramme. Jeg betalte 2400 for noe tilsvarende nå i romjula. Må ha funnet en veldig rimelig rammebutikk. Men hadde aldri betalt de prisene du nevner for det jeg skal ha ramma inn. Anonymkode: 8d607...e1d
Aviale Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Vi betalte 3500 for ramme str 60x40 cm med refleksfritt glass hos en rammebutikk i sommer. Det ville vært billigere med akrylglass eller vanlig glass.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Sannsynligvis minimum en tusenlapp. Innramming er svindyrt. Anonymkode: cfdcc...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå