AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 For noen dager siden bestilte jeg og venninne en tur til våren. For å gjøre det enklest mulig (og fordi jeg stoler på denne venninnen) la jeg ut for en utgift. Hun vippset meg hennes del nesten med en gang. Pengene kom inn på konto. I dag gikk jeg inn på bankkontoen min igjen. Da la jeg merke til at det har skjedd noe merkelig. Bankutskriften viser naturlig nok at jeg har betalt hele summen og at jeg deretter har motatt hennes del av summen på vipps. Men så, står det en utgift som heter «korreksjon» akkurat samme dagen som jeg mottok vippsen. Dette trekket er på nøyaktig det samme som det jeg mottok på vipps. Trykker jeg inn på infoen om dette transaksjonen er det nøyaktig samme info som står på vippstransaksjonen, bare at jeg har blitt trukket penger. Hva har skjedd her? Har vippsen ikke gått igjennom på en eller annen måte? Jeg har sendt melding til banken, men har ikke fått svar enda. Jeg er litt i panikkmodus. Det er snakk om noen tusenlapper. Noen som har opplevd noe lignende eller forstår hva som har skjedd? Anonymkode: bb10c...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Kanskje hun ikke hadde nok penger på konto. Anonymkode: ae688...aa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Kanskje venninnen ikke hadde nok penger. Bare hør med henne. Anonymkode: 7973d...171 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Det går ikke an å angre overføring i Vipps. Det må være banken som har gjort det isåfall. Trodde ikke det gikk an å vippse mer enn man har heller men... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje hun ikke hadde nok penger på konto. Anonymkode: ae688...aa3 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje venninnen ikke hadde nok penger. Bare hør med henne. Anonymkode: 7973d...171 Tenkte tanken, men da bør det vel ikke gå an å vippse heller? Anonymkode: bb10c...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 Disco skrev (1 minutt siden): Det går ikke an å angre overføring i Vipps. Det må være banken som har gjort det isåfall. Trodde ikke det gikk an å vippse mer enn man har heller men... hvis hun ringer sin bank og sier hun har vipset feil kanskje - men spør henne da vel.. Anonymkode: 1aeac...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 Disco skrev (1 minutt siden): Det går ikke an å angre overføring i Vipps. Det må være banken som har gjort det isåfall. Trodde ikke det gikk an å vippse mer enn man har heller men... Får vente og se hva banken svarer Anonymkode: bb10c...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 Har selvfølgelig en plan om å høre med henne, men hun jobber noen timer til, så bare undersøker litt i mellomtiden. Anonymkode: bb10c...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje hun ikke hadde nok penger på konto. Anonymkode: ae688...aa3 Det tviler jeg på, sist jeg forsøkte å vippse fra brukskontoen uten å ha nok penger, så fikk jeg klar beskjed om det. Jeg tror ikke dette er noe brukeren selv kan ha forårsaket, i hvert fall ikke på noe vanlig måte. Det er ingen "angre-knapp" eller annen mulighet til å korrigere en transaksjon når den først er sendt. Og igjen - den blir ikke sendt om man ikke har penger på konto. Akkurat som at avtalegiroen din ikke går igjennom om du ikke har dekning til den (med mindre du har avtale om kreditt på den aktuelle trekk-kontoen selvfølgelig). Anonymkode: 8fecb...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 Quote Kan man trekke tilbake betaling på Vipps? Nei, det er ikke mulig. google.com Alle andre kilder jeg har sett på viser også det samme. Dette er neppe noe brukeren selv har gjort, men sammen kan dere sikkert kontakte vipps, ev. bankene deres, og høre om de har en forklaring. Anonymkode: 8fecb...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva har skjedd her? Har vippsen ikke gått igjennom på en eller annen måte? Jeg har sendt melding til banken, men har ikke fått svar enda. Jeg er litt i panikkmodus. Det er snakk om noen tusenlapper. Noen som har opplevd noe lignende eller forstår hva som har skjedd? Anonymkode: bb10c...8c9 Hvorfor er du i panikkmodus? Tenker du at hun ikke kommer til å betale hvis noe gikk feil med den første overføringen? Anonymkode: 2b06c...c21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er du i panikkmodus? Tenker du at hun ikke kommer til å betale hvis noe gikk feil med den første overføringen? Anonymkode: 2b06c...c21 Du siterer noe, og nevner panikkmodus. Men ingenting i det du siterer indikerer noe som helst form for panikk. Hvor får du det fra? Anonymkode: 8fecb...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du siterer noe, og nevner panikkmodus. Men ingenting i det du siterer indikerer noe som helst form for panikk. Hvor får du det fra? Anonymkode: 8fecb...ac9 Første innlegget ditt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Del Skrevet 4. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du siterer noe, og nevner panikkmodus. Men ingenting i det du siterer indikerer noe som helst form for panikk. Hvor får du det fra? Anonymkode: 8fecb...ac9 Her tror jeg du må lese på nytt 😂 Anonymkode: 2b06c...c21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltpepper Skrevet 4. januar 2024 #15 Del Skrevet 4. januar 2024 Bare så det er sagt: Jeg har aldri mistenkt at hun har gjort noe med vilje. Hun er en ærlig person. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er du i panikkmodus? Tenker du at hun ikke kommer til å betale hvis noe gikk feil med den første overføringen? Anonymkode: 2b06c...c21 Jeg er redd for at det gjerne på hennes bankkonto ikke er ført tilbake penger. Da kan jeg jo ikke kreve at hun vippser på ny. Er redd for pengene har forsvunnet i intet på en måte. Vet det er usannsynlig, men hva gjør jeg om hun har blitt faktisk har blitt trukket disse pengene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltpepper Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 (endret) Brunhilde skrev (3 minutter siden): Første innlegget ditt? Det var ikke TS som påsto at det ikke sto noe om panikkmodus. Endret 4. januar 2024 av saltpepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Del Skrevet 4. januar 2024 Just now, saltpepper said: Bare så det er sagt: Jeg har aldri mistenkt at hun har gjort noe med vilje. Hun er en ærlig person. Jeg er redd for at det gjerne på hennes bankkonto ikke er ført tilbake penger. Da kan jeg jo ikke kreve at hun vippser på ny. Er redd for pengene har forsvunnet i intet på en måte. Vet det er usannsynlig, men hva gjør jeg om hun har blitt faktisk har blitt trukket disse pengene? Hvis hun er trukket pengene og du ikke har fått dem, krever du dem tilbake fra banken. Men som du sier er det usannsynlig. Anonymkode: 2b06c...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. januar 2024 #18 Del Skrevet 4. januar 2024 saltpepper skrev (Akkurat nå): Det var ikke jeg (TS) som påsto at det ikke sto noe om panikkmodus. Beklager! Blandet AB-kode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Del Skrevet 4. januar 2024 Akkurat det samme skjedde samboeren min og meg! Han vippset meg under 300 kr for noe, jeg så det kom stå innkommende i DNB appen min, men plutselig fikk han de tilbake. Og de var borte fra min konto. Han fikk en e-post om en korreksjon de har g gjort. Vi skjønte ikke hvorfor det skjedde. Han bare vippset meg på nytt, uten problemer denne gang. Anonymkode: b49e3...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Del Skrevet 5. januar 2024 Hvordan endte dette? Anonymkode: 2b06c...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå