Gå til innhold

Vrenger du genser/ t-skjorte hvis du får en liten flekk på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På klær som du går bare hjemme med eller har en innejakke eller noe over, vrenger du den hvis du får en liten flekk på? Eller vasker du den selv om den er helt ren bortsett fra flekken? Eller er det ikke så nøye med en og annen flekk for deg? 

Anonymkode: 32d92...795

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg bare slasker rundt hjemme så blåser jeg jo i det. Ser ikke ponget i det hele tatt med å snu den. Bor alene da, det er kanskje relevant. 

Om jeg søler tacosaus på skjorten til middag så tørker jeg det verste med serviett/klut, og så går den jo i skittentøyskurven på kvelden. 

Nå driver jeg og pusser opp i tillegg, så flekker på klærne skjer jo hele tiden. Noen av mine daffe/oppussingsklær har jo masse malingsflekker og annet som ikke går av i vask, jeg driter jo i det. Jeg går bare hjemme i dem.

Anonymkode: 5ea3d...e06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den går rert i vask.

Anonymkode: fbf3d...0a6

Skrevet

Vrenger nei... jeg går da ikke med vrengte klær. 

Hvis jeg bare skal være hjemme, blir genseren på med flekk til jeg legger meg eller skifter fordi jeg skal ut. Da havner genseren på vask.

• Liker 6
Skrevet

Slenger den på vask. Liker ikke å gå med flekk på klærne selv om jeg bare skal være hjemme. T-skjorte/singlet skifter jeg hver dag uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vasker. 

Anonymkode: 89534...780

AnonymBruker
Skrevet

Nei, går ikke med vrengte klær. Går i vasken.

Anonymkode: 27f4e...a64

Skrevet

Skjønte ikke hva du mente med vrenge den først, trodde det var noe i forbindelse med klesvasken 😂 Men skjønte etterhvert. 

Hvis det bare er en pastasaus-flekk (e.l) så går jeg sikkert bare med plagget til kvelden, og hiver det til vask. Bruke vrengte klær aldri jeg aldri gjort. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det med å vrenge plagget? Å gå med overdelen på vranga vil være mer synlig enn å ha en flekk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du ut-inn vrenging? Nei, det gjør jeg aldri. Det ser mer merkelig ut enn en liten flekk 🤭 

Jeg bytter ikke momentant om jeg får en liten flekk dersom jeg kun er på hjemmebane, men plagget går til vask neste gang jeg kler av meg. 

Anonymkode: e01ac...045

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 16.40):

På klær som du går bare hjemme med eller har en innejakke eller noe over, vrenger du den hvis du får en liten flekk på? Eller vasker du den selv om den er helt ren bortsett fra flekken? Eller er det ikke så nøye med en og annen flekk for deg? 

Anonymkode: 32d92...795

Vasker den...

Jeg bryr meg ikke om andres flekker, men når jeg eller barna har bare en liten flekk må den vaskes.

Jeg er klar over at det er lite miljøvennlig, men jeg tror jeg gjør opp for det ved å ikke kjøre bil og annet... jeg er autist med ocd og verden min kollapser hvis jeg må ha flekker på klærne mine, eller *grøss* vrenger den. Jeg vet jo om flekken...

Men som sagt, bryr meg ikke om andres flekker eller vrengte klær:)

Anonymkode: ac441...1e1

Skrevet

Da vasker jeg den.  

AnonymBruker
Skrevet

Vrenger plagget? Er du oppvokst i et fjøs siden du i det hele tatt tenker på det som en løsning når klærne dine blir flekkete?

Anonymkode: a4cc0...f6d

• Liker 1
Skrevet

Vasker flekken så godt jeg kan og bruker den slik resten av dagen, slenger så til vask. Å vrenge virker bare … rart! 

Skrevet (endret)

Jeg vrenger aldri og bruker på vrangen. Da vasker jeg heller. Kommer an på hvilke plagg det er. Jeg har klær jeg hovedsaklig bare bruker hjemme. De er fulle i flekker. Sånn er det. Jeg kan prøve å fjerne flekk når jeg søler, men når klærne er blitt «hjemmeklær» så er det for en grunn, og jeg bryr meg lite. Klær jeg bruker ute blir flekkvasket, og sendt i maskinen også. 

Jeg vasker plaggene som med klær jeg bruker ellers, ved behov. En liten flekk er ikke grunn nok, mer har mange dager jeg har brukt dem, svette, osv. Kan også hive raskere i maskinen om jeg først vasker en maskin. 

Er det noen som faktisk pleier å vrenge klær? Da hadde jeg heller bare fortsatt å søle, også tatt å vasket det rett etterpå 🤣🍝🍜🍗🍛🍲🫕🌭🌮

Endret av Daisy-love
Skrevet
RedLights skrev (På 4.1.2024 den 16.41):

Bruker flekkfjerner og vann

Samme her. Slett ikke nødvendig å vaske et helt plagg pga én flekk, hvis du ikke har veltet et yoghurtbeger i fanget, da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis et plagg er synlig møkkete (selv om det kun er snakk om én flekk) blir det lagt rett på vask, ja.

Anonymkode: 0d413...8ae

Skrevet

Jeg bruker aldri klærne på vranga,så nei,jrg vreneger den ikke🙈

Legger tøy til vask når det blir skittent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...