Gå til innhold

Dere som har hus på tomt uten gjerde/hekk, opplever dere at andres barn tråkker inn på tomten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel sykler/tråkker rundt i bedd, og/eller leker inne i innkjørselen eller inngangen? 

Jeg har nylig flyttet og opplever dette ofte. Vil ikke være for sur, men synes det er en uting å sykle i/hoppe i beddene. Vurderer å sette opp noe langs kanten som hindrer tråkking. Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 0438f...c22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, drittungene til én nabo brukte min hage som sin egen/som snarvei/som sykkelparkering/som slåsskamparena/osv/osv. 

Jeg flyttet! 

Anonymkode: f2dcb...53d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det der jeg bodde tidligere. Gikk regelrett sti rett gjennom min hage, fordi folk sparte kanskje 5-10 skritt på å gå gjennom istedenfor rundt. Satte opp gjerde, problemet løst. 

Ja sett opp noe, om potter, planter, annet. 

Anonymkode: 8744b...c8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg opplever også dette. Og jeg syns det er helt merkelig at ikke barnas foreldre sier noe på det, der poden tråkker rundt i bedda og plantene mine. Selv har jeg sagt fra flere ganger, men de har visst dårlig minne disse barna. Til våren blir det gjerde, hekkbeplanting og ute av syne, ute av sinn 🧘‍♀️😊

Anonymkode: 1aff1...e03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv voksne har brukt vår hage som sti. Dette selv om vi hadde hekk, men vi hadde en åpning i hekken. Så måtte kjøpe port og sette opp stengsel på andre siden. Vi hadde fortsatt åpning på en side, og dette gjorde at barn fortsatt gikk inn til oss og forstyrret eller forsynte seg med blomster og frukt i hagen. Vi flyttet, delvis pga dette. 

Anonymkode: 353a9...893

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vi synes det er fint at ungene i nabolaget bruker hagen som snarvei så de slipper veien. Har dog aldri sett voksne, da ville jeg begynt å lure. Og om de tråkker ned bed er det lov å si ifra. Her smyger de seg bare langs gjerdet.

Anonymkode: 69ad3...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kant som ser slik ut: IMG_3927.thumb.jpeg.e597c5930886bdf2ed8106ac0920786b.jpeg

Asfalten er veien forbi. Det er oppi barken der hvor barn tråkker med føttene sine og sykler oppi. Med sykler løfter de altså sykkelen og tråkker i vei. 
Hvorfor er det her så vanskelig å la være?
~Ts

Anonymkode: 0438f...c22

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent, og stort sett bare for å hente ball (av det jeg har observert 😆). Var også en gutt her som lette etter skilpadda si en gang.

Naboen, derimot... De parkerer bobilen sin på plenen vår når vi ikke er hjemme.

Anonymkode: a55f4...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...