AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Limerence beskriver problemet mitt godt. Er betatt/oppslukt av en person jeg ikke har snakket med. Hvordan komme seg over dette? Veldig usunt for meg. Hilsen en 25 år gammel singel jente Anonymkode: 9fd09...392
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Hei! Jeg led lenge av dette selv, det er en erstatning for det vi sliter med i livet eller det som krever vår oppmerksomhet. Hvis du skjønner? Jeg falt for alt og alle og laget lange scenarioer i hodet mitt om oss og forelsket meg i hytt og pine i folk jeg knapt hadde snakket med. Jeg hadde store traumer fra oppveksten, jeg tok meg ikke av meg selv, jeg tok ikke vare på meg. All denne forelskinga i fremmende var bare en flykt fra virkeligheten. Noen drikker, noen doper seg, noen gambler, vi romantiserer fremmede i hodet vårt. Saken er at desto mer vi gjør det, desto mer er det vi selv som trenger oss og oppmerksomheten vår.. så hva er det i ditt liv du ikke tar tak i eller unngår, eller er redd og bekymret for, det må du finne ut, og jobbe med. Jeg føler det nesten ikke sånn mer, men jeg vet at når det begynner, så er det noe jeg rømmer fra eller er redd for. Anonymkode: 1f90d...413 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: … Jeg føler det nesten ikke sånn mer, men jeg vet at når det begynner, så er det noe jeg rømmer fra eller er redd for. Anonymkode: 1f90d...413 Godt å høre at jeg ikke er alene og at det går bedre for deg nå. I denne konteksten gir det mening da jeg aldri har hatt veldig mange venner og det første og siste forholdet mitt var med en som jeg ikke var kompatibel med. Vi var sammen i 3 år og jeg følte ingen smerte når det tok slutt. Men frem til den dagen det tok slutt gjorde jeg mye for å bli elsket men følte det ikke. Var veldig toxic. Han derimot var veldig egoistisk og selvsentrert og mente alt vondt i livet hans skyldtes med. Men i måneder etter det ble slutt tryglet han om å få meg tilbake. Anonymkode: 9fd09...392 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Limerence er et annet ord for en manisk, tvangspreget forelskelse; et såkalt «hekt». Utfra egne og andres erfaringer kan jeg si at det bare finnes ett effektivt botemiddel, og det er ABSOUTT NULL KONTAKT - både fysisk og på nettet. Slett alle bilder, blokker enhver SOME-kontakt, og hold deg ellers langt unna vedkommende. Det er smertefullt og kan ta lang tid (for meg tok det 2-3 år), men det går over. Anonymkode: 30db3...ce9 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Limerence er et annet ord for en manisk, tvangspreget forelskelse; et såkalt «hekt». Utfra egne og andres erfaringer kan jeg si at det bare finnes ett effektivt botemiddel, og det er ABSOUTT NULL KONTAKT - både fysisk og på nettet. Slett alle bilder, blokker enhver SOME-kontakt, og hold deg ellers langt unna vedkommende. Det er smertefullt og kan ta lang tid (for meg tok det 2-3 år), men det går over. Anonymkode: 30db3...ce9 Når du sider det på den måten så høres det så alvorlig ut, og det er jo egentlig slik jeg har forstått at dette er. Det er virkelig usunt dette. Tingen er at vi har ikke kontakt og jeg har aldri snakket med han. Men han her er heller ikke den første jeg har blitt slik hektet på det siste året. Han her var bare tilfeldigvis i samme gang som meg på jobben, stor arbeidsplass, en håndfull ganger. Og så er han veldig høy og ser ut som den type mennesker jeg forelsker meg i. Ligner ikke exen min, men generelt den typen jeg blir interessert i. Anonymkode: 9fd09...392
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Og når jeg slutter å være interessert i han her så er jeg sikker det kommer en ny. Anonymkode: 9fd09...392 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Det er vanskelig, sliter med det samme. Kunne ønske det var en rask løsning på problemet, men det er nok sannt at det er noe med livet som må taes tak i, og fantaseringen er bare en rømningsvei fra realiteten. Håper du finner ut av det ts. Har aldri vært i noe forhold med noen av mine hekt, det har kun vært avstand og dagdrømmer, så vet ikke hvor dumt det er å ta kontakt med dem, om det kan bli noe normalt ut av det når du blir kjennt med personen. Vil liksom heie å si, ta kontakt, men samtidig om det er negativt, håper jeg du finner ut av det og at du får et fint og sunnt kjærlighetsliv i fremtiden 😊 Anonymkode: ba142...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vanskelig, sliter med det samme. Kunne ønske det var en rask løsning på problemet, men det er nok sannt at det er noe med livet som må taes tak i, og fantaseringen er bare en rømningsvei fra realiteten. Håper du finner ut av det ts. Har aldri vært i noe forhold med noen av mine hekt, det har kun vært avstand og dagdrømmer, så vet ikke hvor dumt det er å ta kontakt med dem, om det kan bli noe normalt ut av det når du blir kjennt med personen. Vil liksom heie å si, ta kontakt, men samtidig om det er negativt, håper jeg du finner ut av det og at du får et fint og sunnt kjærlighetsliv i fremtiden 😊 Anonymkode: ba142...b0d Ja, takk! Tror det kommer veldig ann på typen. For om det skal bli noe må det jo i hvert fall gå begge veier.. og er redd for at han her allerede har type for han er veldig høy og kjekk, og ca 28-30 år. Men det skal sies at mitt forrige forhold ikke startet som en hekt, det startet sunt men etter ett år når jeg ikke følte kjærligheten var gjensidig. Følte ikke jeg ble elsket tilbake. Anonymkode: 9fd09...392
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har lest en god del om det her for jeg har vært borti det selv. Et triks er å finne dårlige sider eller "stygge" detaljer du kan henge deg opp i for å forsøke å slutte å tenne på det. Men det funka ikke for meg... Eneste måten er å finne noe å holde på med så du er så opptatt at du ikke tenker på personen. F.eks. å date andre folk Anonymkode: 98829...ef0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Limerence er et annet ord for en manisk, tvangspreget forelskelse; et såkalt «hekt». Utfra egne og andres erfaringer kan jeg si at det bare finnes ett effektivt botemiddel, og det er ABSOUTT NULL KONTAKT - både fysisk og på nettet. Slett alle bilder, blokker enhver SOME-kontakt, og hold deg ellers langt unna vedkommende. Det er smertefullt og kan ta lang tid (for meg tok det 2-3 år), men det går over. Anonymkode: 30db3...ce9 Jeg endte opp i en sånn i 2022. Han blokket meg. Vi tok opp i kontakten igjen i 2023. Det hjalp veldig. Når han kjørte tilbake i samme sporet så tok meg ganske kort tid før jeg tok kontroll over situasjonen og kuttet han ut av egen fri vilje. Så må si meg ENIG at det har virkelig vært det beste botemiddelet! Ingen kontakt, ingen samtale. Anonymkode: 2e16d...015 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg led lenge av dette selv, det er en erstatning for det vi sliter med i livet eller det som krever vår oppmerksomhet. Hvis du skjønner? Jeg falt for alt og alle og laget lange scenarioer i hodet mitt om oss og forelsket meg i hytt og pine i folk jeg knapt hadde snakket med. Jeg hadde store traumer fra oppveksten, jeg tok meg ikke av meg selv, jeg tok ikke vare på meg. All denne forelskinga i fremmende var bare en flykt fra virkeligheten. Noen drikker, noen doper seg, noen gambler, vi romantiserer fremmede i hodet vårt. Saken er at desto mer vi gjør det, desto mer er det vi selv som trenger oss og oppmerksomheten vår.. så hva er det i ditt liv du ikke tar tak i eller unngår, eller er redd og bekymret for, det må du finne ut, og jobbe med. Jeg føler det nesten ikke sånn mer, men jeg vet at når det begynner, så er det noe jeg rømmer fra eller er redd for. Anonymkode: 1f90d...413 Veldig enig. Husker jeg gjorde dette veldig på ungdomsskolen blant annet. Romantiserte fremmede, romaniserte de på min egen alder og drømte om å bli reddet fra den situasjonen jeg var i. Anonymkode: 2e16d...015 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har lest en god del om det her for jeg har vært borti det selv. Et triks er å finne dårlige sider eller "stygge" detaljer du kan henge deg opp i for å forsøke å slutte å tenne på det. Men det funka ikke for meg... Eneste måten er å finne noe å holde på med så du er så opptatt at du ikke tenker på personen. F.eks. å date andre folk Anonymkode: 98829...ef0 Det føles mindre intenst ut i dag. Tror det hjelper å snakke med andre om det selv om det er på et ''teit'' forum og høre at det er relativt vanlig. Men det er viktig å huske at man ikke trenger en mann. Strong and independent woman. Anonymkode: 9fd09...392 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå