AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hei! Jeg er 6+0 idag, og har flere symptomer på graviditeten.. De siste dagene har jeg fått mye uren hud, spesielt i kinnene og på halsen. Noen av kvisene er skikkelig store. Flere som har opplevd dette? Finnes det noe behandling man kan få for kviser under graviditeten som ikke er skadelig for barnet, til dømes antibiotika? Er helt ny på dette, og har aldri hatt så mye kviser og urenheter som jeg har nå. Eneste endringer i kosthold er at jeg spiser sunnere, altså har kuttet ut en del sukker. Regner med det er hormonendringene som påvirker huden, noen som eventuelt har tips for hva som kan funke? takk for svar! Anonymkode: b70af...61a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Det går seg til etterhvert. Kroppen reagerer bare på nivåene av hormoner nå.. De stabiliserer seg rundt uke 12.. Anonymkode: cd3ed...a69
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Det er dessverre bare å holde ut. Det vil nok roe seg eller forbli slik til du føder. Tviler noen behandler kviser hos gravide. Anonymkode: 357f1...ea5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Du kan prøve produkter med azelainsyre (azelain acid hvis du vil google), som kan være effektivt og som er trygt i svangerskap. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er dessverre bare å holde ut. Det vil nok roe seg eller forbli slik til du føder. Tviler noen behandler kviser hos gravide. Anonymkode: 357f1...ea5 Tja, det finnes alternativer, så... https://relis.no/artikler/29006/ Anonymkode: 5fb4e...2cb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan prøve produkter med azelainsyre (azelain acid hvis du vil google), som kan være effektivt og som er trygt i svangerskap. Tja, det finnes alternativer, så... https://relis.no/artikler/29006/ Anonymkode: 5fb4e...2cb Takk for svar! Skal høre med legen neste time jeg har, om hva hun kan anbefale. Litt av årsaken til at jeg spør, er fordi det er smertefulle kviser jeg har på halsen, dype «køyner» som jeg kaller det. Dersom jeg får flere slike ønsker jeg å gjøre noe med det om det er mulig. Anonymkode: b70af...61a
Snickersogtwist Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Siden en ikke kan bruke salisyre, retinol eller benzoyl peroxide som leave-on treatment så avtalte jeg med legen at jeg kunne bruke basiron som maske eller cleanser da de ikke vil gå over i blodet. For noen år siden så las jeg en studie hvor de sa at benzoyl peroxide har tilsvarende effekt som maske for behandling av kviser, men uten den uttørrende bivirkningen. Jeg er i 9 mnd nå og det har funket veldig bra for min del 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå