AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Skal holde dette kort. Har begynt å få følelser for bestevenninna mi, har kjent hverandre i 1,5 år nå. Hun er perfekt, bokstavligtalt alt jeg leter etter. Hun gjør dagene mine så mye lysere og hun gir meg så mye glede i livet når jeg er med henne. Problemer er at jeg vet at hun ikke føler det samme om meg, jeg er definitivt i friendzonen. Har ikke fortalt hvordan jeg føler det, men jeg er livredd for at om jeg forteller henne det så mister jeg henne fullstendig. Har skjedd før, og jeg er alt for glad i henne til at det kan skje igjen. Noe tips? Anonymkode: 70212...672 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Hvorfor skal du fortelle henne det når du vet hun ikke har følelser for deg? Anonymkode: 7c721...020
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du fortelle henne det når du vet hun ikke har følelser for deg? Anonymkode: 7c721...020 Sa jo at jeg ikke har tenkt til å fortelle det til henne, samtidig vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å trykke ned følelsene mine for henne. Hver gang vi henger sammen blir alt så mye lysere og positivt, hun får alt til å bli bra igjen. Anonymkode: 70212...672
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Jeg vet ikke altså. Men, å være forelsket uten at det er gjensidig er jo tortur! Jeg hadde aldri "hengt rundt". Jeg ville ha sluttet å være venn, hadde fjernet denne personenen helt ut av mitt liv. Anonymkode: 0f8fc...499 4 2
Hannah80 Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke altså. Men, å være forelsket uten at det er gjensidig er jo tortur! Jeg hadde aldri "hengt rundt". Jeg ville ha sluttet å være venn, hadde fjernet denne personenen helt ut av mitt liv. Anonymkode: 0f8fc...499 Ja, det må jo være tortur når man vet at følelsene aldri vil bli gjengjeldt. Men jeg syns ærlighet som regel er det beste. For mange år siden, så fikk jeg ei ny venninne. Vi hang masse sammen. Men plutselig, helt ut av det blå, så sluttet hun helt å ta kontakt. Svarte meg ikke på meldinger osv. Jeg ble utrolig lei meg. Men etter et par uker, så sendte hun meg en melding hvor hun skrev at hun hadde fått følelser for meg, og det beste for henne var å kutte meg ut. Jeg satte veldig pris på at hun fortalte det:) 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Ja, det må jo være tortur når man vet at følelsene aldri vil bli gjengjeldt. Men jeg syns ærlighet som regel er det beste. For mange år siden, så fikk jeg ei ny venninne. Vi hang masse sammen. Men plutselig, helt ut av det blå, så sluttet hun helt å ta kontakt. Svarte meg ikke på meldinger osv. Jeg ble utrolig lei meg. Men etter et par uker, så sendte hun meg en melding hvor hun skrev at hun hadde fått følelser for meg, og det beste for henne var å kutte meg ut. Jeg satte veldig pris på at hun fortalte det:) Jeg er kvinne, fikk også sterke følelser for ei venninne. Bare å se henne skifte før trening satte fyr på lystene totalt. Måtte kunne henne ut. Så ille kan det faktisk bli, om jeg traff henne igjen ville det blusset opp igjen. Anonymkode: 702fa...24b 1
Hannah80 Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne, fikk også sterke følelser for ei venninne. Bare å se henne skifte før trening satte fyr på lystene totalt. Måtte kunne henne ut. Så ille kan det faktisk bli, om jeg traff henne igjen ville det blusset opp igjen. Anonymkode: 702fa...24b Huff, ja. Det er helt jævlig å være forelsket i noen man ikke kan få. Jeg hadde heller ikke orket å omgås noen jeg var helt på knærne etter.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Nei vet det ikke er lurt og det er tøft. Jeg bare vet ikke om jeg klarer å distansere meg fra henne. Vi gikk i samme klasse på vgs, og etter vennegjengen skiltes har det vært oss to. Hun driver å sender meg tiktoks og videoer konstant hvor det står «det finnes ikke noe bedre duo enn oss to», så det er jo tydelig at hun ser på meg som en veldig nær venn også. Problemet er at hun er den eneste vennen jeg har, kjenner flere, men hun er den eneste genuine vennen jeg har/har hatt. Hun har vært der for meg når jeg har vært i mine mørkeste stunder og hun har alltid hatt troa på meg. Hver gang jeg er nedfor eller jeg trenger å snakke, ringer hun uten av å tenke seg om to ganger. Hun støtter meg uansett hva, og det er så sjeldent jeg har møtt sånne folk. Anonymkode: 70212...672 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Vet ikke en gang hvordan jeg skal forklare til henne at jeg må holde avstand, tror ikke hun hadde akseptert det helt ærlig. Vi begge er alt for knytta til hverandre, er bare så redd for å fullstendig fucke opp vennskapet vårt. Er så, så mange år siden jeg har hatt en ekte bestevenn. Anonymkode: 70212...672 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Hannah80 skrev (12 minutter siden): Huff, ja. Det er helt jævlig å være forelsket i noen man ikke kan få. Jeg hadde heller ikke orket å omgås noen jeg var helt på knærne etter. Ja, men jeg har jo aldri hatt en annen kvinne før. Så litt spesielt. Anonymkode: 702fa...24b
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg har jo aldri hatt en annen kvinne før. Så litt spesielt. Anonymkode: 702fa...24b Har du aldri hatt kjæreste?
umAxa Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Skal holde dette kort. Har begynt å få følelser for bestevenninna mi, har kjent hverandre i 1,5 år nå. Hun er perfekt, bokstavligtalt alt jeg leter etter. Hun gjør dagene mine så mye lysere og hun gir meg så mye glede i livet når jeg er med henne. Problemer er at jeg vet at hun ikke føler det samme om meg, jeg er definitivt i friendzonen. Har ikke fortalt hvordan jeg føler det, men jeg er livredd for at om jeg forteller henne det så mister jeg henne fullstendig. Har skjedd før, og jeg er alt for glad i henne til at det kan skje igjen. Noe tips? Anonymkode: 70212...672 Du må enten leve i en overfladisk falsk vennskap med henne som kommer til å slite deg ut. Videre vil det samme falske vennskapet være et enormt tillitsbrudd på relasjonen deres jo lenger du holder henne utenfor sannheten. Anbefaler at du kommer deg ut av situasjonen med ærlighet og åpne kort og beklager til henne for at grensen ble tråkket over. Deretter tar du ansvar for å håndtere veien din videre: Du sier at hun gjør dagen lysere og hun gir så mye glede: Kutt det ut og vær den personen som gir deg selv glede istedet. Enn å være "avhengig" av hennes. Dette viser ansvar, ryggrad og selvstendighet som er alene attraktivt for fremtidig partnere - og kanskje med henne en dag i fremtiden om det skulle være i kortene. Selvsagt er det ikke lett, men du får spørre deg selv om det er lettere enn å leve i frykt som du gjør nå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke en gang hvordan jeg skal forklare til henne at jeg må holde avstand, tror ikke hun hadde akseptert det helt ærlig. Vi begge er alt for knytta til hverandre, er bare så redd for å fullstendig fucke opp vennskapet vårt. Er så, så mange år siden jeg har hatt en ekte bestevenn. Anonymkode: 70212...672 Enten du vil være venn eller kjæreste, så må du bare gjøre deg sårbar. Ikke bruk de store ordene, som forelskelse og kjærlighet, men si at all kontakten og de gode meldingene, har begynt å gi deg følelser, som ikke passer så godt sammen med å være venner. Samme hvor vondt det er nå, så bare gled deg til hun kommer og presenterer deg for sin nye kjæreste. Alternativt kan du få noen til å fiske litt etter hva hun egentlig tenker om deg. Vedkommende kan også hinte litt til at dere ser ut som kjærester utad, og at det kan bli vanskelig for en av dere. Hvis hun en dag spør, så ikke lyv om følelsene dine. Anonymkode: 6b6bb...51c 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Skal snakke med henne, må bare finne ut nøyaktig hvordan jeg skal si til henne at jeg må ta avstand. Vet at hun er av typen som fort kan bli fornærma om jeg bare ikke møter henne mer, så noe må jeg si. Men takk for innspill, skal huske det dere har tipsa om når jeg snakker med henne. Anonymkode: 70212...672
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skal snakke med henne, må bare finne ut nøyaktig hvordan jeg skal si til henne at jeg må ta avstand. Vet at hun er av typen som fort kan bli fornærma om jeg bare ikke møter henne mer, så noe må jeg si. Men takk for innspill, skal huske det dere har tipsa om når jeg snakker med henne. Anonymkode: 70212...672 Si at du har fått følelser for henne og du ønsker mer enn vennskap. Og om hun ikke føler det samme blir det for vanskelig å være venner for din del og du må ta avstand. Det er faktisk ikke mulig å bli fornærmet over.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke altså. Men, å være forelsket uten at det er gjensidig er jo tortur! Jeg hadde aldri "hengt rundt". Jeg ville ha sluttet å være venn, hadde fjernet denne personenen helt ut av mitt liv. Anonymkode: 0f8fc...499 Enig! Jeg har en på gli nå som jeg ikke enda vet har det samme for meg. Mulig han bare vil ha meg som venn, men da må jeg kutte han ut. Det ville vært tortur for meg. Anonymkode: d28f2...fe7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, men jeg har jo aldri hatt en annen kvinne før. Så litt spesielt. Anonymkode: 702fa...24b Kan jo være litt komplisert om hun ikke er bifil/lesbisk. Anonymkode: d28f2...fe7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 WhisperingWind skrev (2 timer siden): Har du aldri hatt kjæreste? Dette er vel ei dame antar jeg. Anonymkode: d28f2...fe7
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er vel ei dame antar jeg. Anonymkode: d28f2...fe7 Gir mening når du sier det. Gikk ut ifra TS var en mann. Det kompliserer jo ting om venninnen ikke er bifil eller lesbisk mht et forhold.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 2 minutter siden, WhisperingWind said: Gir mening når du sier det. Gikk ut ifra TS var en mann. Det kompliserer jo ting om venninnen ikke er bifil eller lesbisk mht et forhold. Jeg er mann, tror det er noen andre som later som de er meg lol. Anonymkode: 70212...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå