Gå til innhold

Er det flere renholdere her inne som ofte mangler mopper og utstyr når dere kommer tilbake etter jul og nyttår eller andre ferier?

Anbefalte innlegg

Gjest MillA666
Skrevet

Jeg er ansatt i firma som renholder. Det er en som har ansvar for å hente skittene mopper og levere rene. Jeg vasket før på skole og nå i barnehager. Hver gang det var ferie på skolen kom jeg tilbake til jobb og ikke hatt rene mopper. Det samme skjedde nå etter jul. Jeg mener at de som leverer ut mopper burde levere ekstra når skoler og barnehager skal stenge hvis de ikke har nøkkel selv. 

Så er det da jeg som får klager fordi jeg ikke får gjort jobben min pga manglende utstyr. Er så lei. 

Så må jeg ringe sjefen å mase og spørre om de har mopper på lageret også må jeg kjøre innom å hente på vei til jobben hvis ingen kan levere. 

Hvis jeg bare lar være å vaske så får jeg telefon dagen etter at jeg ikke har vasket fordi sjefen har fått klage...... Ofte må jeg stå å skylle opp møkkete mopper.. Noe som tetter vasken på bøttekottet og tar masse ekstra tid som jeg ikke får betalt for. 

Er det flere renholdere som kjenner seg igjen i dette?

De som leverer og henter mopper burde jo fått nøkkel til å låse seg inn hos kundene når barnehager og skoler er stengt, ellers burde vi renholdere fått fritak fra klager pålegg om å vaske når vi mangler utstyr når det ikke er vår skyld 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres uholdbart ut. Hadde ikke brukt fritiden min på å kjøre å hente mopper eller vaske dem selv.. fy søren. 

er det mulig å «hamstre» mopper noen uker før og lagre et hemmelig sted? Burde ikke være nødvendig, men det hadde jeg gjort as…

Anonymkode: 0b202...454

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde lage et skjema og melde inn avviksrapporter.

Anonymkode: c0f2c...986

Gjest MillA666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres uholdbart ut. Hadde ikke brukt fritiden min på å kjøre å hente mopper eller vaske dem selv.. fy søren. 

er det mulig å «hamstre» mopper noen uker før og lagre et hemmelig sted? Burde ikke være nødvendig, men det hadde jeg gjort as…

Anonymkode: 0b202...454

Kanskje jeg må gjøre det neste gang. Jeg har hatt ferie i romjulen og hatt vikar i ferien min. Men neste gang skal jeg gjemme unna noen. Legge i bilen min eller noe. Jeg blir så lei 

Gjest MillA666
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at det kan ha vært vanskelig for den som leverer ut hvis vedkommende ikke har nøkkel og ikke kommet frem pga snøkaos. Jeg bor i Vestfold og her har det vært en tøff start på året. Men dette er ikke første gang. Det er samme problem etter alle høytider eller hvis det har vært helligdag den dagen mopper skal leveres. 

Har sendt melding til både sjefen og teamleder men de svarer ikke en gang. Jeg har ikke tid til å ringe i dag for har hatt masse annet å gjøre. Men likevel mener jeg at det ikke skal være min skyld om jeg ikke får gjort jobben min. Da burde han som leverer mopper gitt beskjed til sjefen min også burde sjefen min ordnet opp i det eller sagt til kunden at jeg ikke får vasket pga mangel.

Endret av MillA666
Gjest MillA666
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du burde lage et skjema og melde inn avviksrapporter.

Anonymkode: c0f2c...986

Ja vi har sånn app som vi legger inn avvik og registrerer arbeidsoppgaver. Har meldt masse avvik men det blir ikke lest. Sjefen svarer aldri på meldinger heller 

AnonymBruker
Skrevet

Det er for dumt å ikke ha ekstra mopper liggende, bare hold av jevnlig slik at du har et»minikriselager». Da jeg var renholder hadde jeg alltid en pose i bilen.

Anonymkode: de064...206

Gjest MillA666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er for dumt å ikke ha ekstra mopper liggende, bare hold av jevnlig slik at du har et»minikriselager». Da jeg var renholder hadde jeg alltid en pose i bilen.

Ja men det er ikke alltid man tenker på og har plass til ha det i bilen. Jeg har hatt vikar i ferien. Var en storsekk med mopper når jeg tok ferie og barnehage har bare vært oppe 3 dager så det er merkelig at alt er brukt opp. Men det er uansett ikke min feil 

Gjest MillA666
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Virker som du liksom legger skyld på meg her.  Hvorfor skal jeg ha bilen full av jobbting. Jeg har ikke plass til masse rot i bilen 

AnonymBruker
Skrevet
MillA666 skrev (54 minutter siden):

Virker som du liksom legger skyld på meg her.  Hvorfor skal jeg ha bilen full av jobbting. Jeg har ikke plass til masse rot i bilen 

Nei du misforstår; jeg mener for dumt av din leder å kalkulere på håret slik det hørtes ut for meg(?). Mulig jeg misforstod. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjemt unna noen mopper som vikarene og «nedvask-teamet» ikke vet om. Begynte med det etter at «nedvask-teamet» tok med seg alle de gode moppene og lot gamle og fillete mopper ligge igjen. De tok altså med seg samme antall som de hadde da de kom, men de tok alle de gode moppene i stedet for de gamle de hadde med seg. Nå gjemmer vi de gode moppene når vi vet at det skal være nedvask.

Og en av vikarene har tydeligvis vaskemaskin-skrekk, for når vedkommende har jobbet noen dager er vi heldige hvis det er en eller to rene mopper i skapet. Moppestativ, sprayflasker, bøtter osv har vi merket tydelig med hvor de hører til, men likevel forsvinner de, og vi finner dem igjen på de utroligste steder.

Anonymkode: d8d46...588

AnonymBruker
Skrevet

Vasker de selv så det har jeg heldigvis full kontroll på. Hadde ikke orka å ikke hatt det. 

Anonymkode: 1eb0a...21f

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Jeg har desverre ikke vaskemaskin de stedene jeg jobber :( det hadde ikke kommet mopper til meg i dag heller. Sendte sjefen melding og fikk bare til svar : "da dår du hente på kontoret i morgen". Jeg sendte melding i går om det samme. Han burde da svart meg og tatt tak i det. Skjønner ikke at han kan be sine ansatte komme å hente mopper selv. Selv om jeg nedren kjører forbi kontoret til ledelsen på vei til jobb så tar det mye ekstra tid. Og det er ofte jeg må gjøre det. Dette er ikke første gang. 

Jeg vurderer å kontakte Arbeidstilsynet. Jeg tok med mopper fra den andre barnehagen jeg vasker i dag. Men det er nortekstil og det moppefirma som leverer der jeg er tom er heter stil. Så derfor kan jeg ikke blande de moppene og må da ta med de moppene tilbake til den andre barnehagen odjen. Men vet dere hva. Det fidder jeg ikke når sjefen bare driter i å svare og ikke tar ansvar. Forventer at jeg skal gjøre det som ikke er min jobb og bruke min tid og bensin på å hente utstyr. 

Er fristende å svare han at jeg ikke gidder mer og at jeg driter i å vaske hvis ingen kan levere mopper. Men jeg velger å heller ikke svare. Jeg blir sjokkert over måten jeg blir behandlet på. 

Anonymkode: 509d2...769

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at det er på tide å finne seg en ny jobb.

Anonymkode: 5aac2...cb9

Gjest MillA666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Høres ut som at det er på tide å finne seg en ny jobb.

Anonymkode: 5aac2...cb9

Prøver alt jeg kan. Har søkt på nye jobber i ett år nå. Det var mitt nyttårsforsett i fjor..... Er så lei nå men hva gjør man ikke for penger..... kan selfølgelig si opp jobben selv om jeg ikke har fått ny jobb men da må jeg leve på dagpenger og det er mye mindre enn jeg ruener. Pluss at man får karantene noen måneder hvis man sier opp jobben selv. Hadde jeg vunnet en million hadde jeg tatt kjangsen og sagt opp jobben. Og tatt sånne oppdrag for Manpower inntil jeg får noe fast. 

Søker på mange jobber i uka men nå har jeg kontaktet nav for å få hjelp. De kan rekruttere meg til jobber. Nav får inn stillinger før de blir lyst ut. Jeg skulle ha møte før Jul men så ble selfølgelig min saksbehandler syk. Og da hadde jeg ventet i fire måneder på møtet fra jeg bad om hjelp. Skulle prøve å få til nytt møte med meg i januar. Men de har sånn dropp inn i sidebygningen hvor man kan komme å få hjelp til søknader og se på ledige jobber. Så jeg skal ta meg en tur innom mens jeg venter. 

Endret av MillA666
Skrevet

håper det ordner seg med ny jobb til deg, ts! Høres helt uholdbart ut det du beskriver

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts her igjen. Jeg har desverre ikke vaskemaskin de stedene jeg jobber :( det hadde ikke kommet mopper til meg i dag heller. Sendte sjefen melding og fikk bare til svar : "da dår du hente på kontoret i morgen". Jeg sendte melding i går om det samme. Han burde da svart meg og tatt tak i det. Skjønner ikke at han kan be sine ansatte komme å hente mopper selv. Selv om jeg nedren kjører forbi kontoret til ledelsen på vei til jobb så tar det mye ekstra tid. Og det er ofte jeg må gjøre det. Dette er ikke første gang. 

Jeg vurderer å kontakte Arbeidstilsynet. Jeg tok med mopper fra den andre barnehagen jeg vasker i dag. Men det er nortekstil og det moppefirma som leverer der jeg er tom er heter stil. Så derfor kan jeg ikke blande de moppene og må da ta med de moppene tilbake til den andre barnehagen odjen. Men vet dere hva. Det fidder jeg ikke når sjefen bare driter i å svare og ikke tar ansvar. Forventer at jeg skal gjøre det som ikke er min jobb og bruke min tid og bensin på å hente utstyr. 

Er fristende å svare han at jeg ikke gidder mer og at jeg driter i å vaske hvis ingen kan levere mopper. Men jeg velger å heller ikke svare. Jeg blir sjokkert over måten jeg blir behandlet på. 

Anonymkode: 509d2...769

Får ikke du betalt for den ekstra tiden og km du bruker på å hente utstyr heller?

Jeg syns i så fall at du med god samvittighet kan gi beskjed neste gang, om at lokalet det gjelder ikke blir vasket den dagen grunnet manglende utstyr og for liten tid. Det er irriterende nok å måtte beregne ekstra tid på å hente utstyr først, men å ikke få betalt for merarbeidet engang....! 

Anonymkode: 37738...56f

AnonymBruker
Skrevet
MillA666 skrev (7 timer siden):

Jeg er ansatt i firma som renholder. Det er en som har ansvar for å hente skittene mopper og levere rene. Jeg vasket før på skole og nå i barnehager. Hver gang det var ferie på skolen kom jeg tilbake til jobb og ikke hatt rene mopper. Det samme skjedde nå etter jul. Jeg mener at de som leverer ut mopper burde levere ekstra når skoler og barnehager skal stenge hvis de ikke har nøkkel selv. 

Så er det da jeg som får klager fordi jeg ikke får gjort jobben min pga manglende utstyr. Er så lei. 

Så må jeg ringe sjefen å mase og spørre om de har mopper på lageret også må jeg kjøre innom å hente på vei til jobben hvis ingen kan levere. 

Hvis jeg bare lar være å vaske så får jeg telefon dagen etter at jeg ikke har vasket fordi sjefen har fått klage...... Ofte må jeg stå å skylle opp møkkete mopper.. Noe som tetter vasken på bøttekottet og tar masse ekstra tid som jeg ikke får betalt for. 

Er det flere renholdere som kjenner seg igjen i dette?

De som leverer og henter mopper burde jo fått nøkkel til å låse seg inn hos kundene når barnehager og skoler er stengt, ellers burde vi renholdere fått fritak fra klager pålegg om å vaske når vi mangler utstyr når det ikke er vår skyld 

Kona mi var renholder i oslo, hun forsvant etter julen 2022.....her var det litt for mange sammentreff til at det kan være tilfeldig?

Anonymkode: 22cc9...afd

Gjest MillA666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Får ikke du betalt for den ekstra tiden og km du bruker på å hente utstyr heller?

Jeg syns i så fall at du med god samvittighet kan gi beskjed neste gang, om at lokalet det gjelder ikke blir vasket den dagen grunnet manglende utstyr og for liten tid. Det er irriterende nok å måtte beregne ekstra tid på å hente utstyr først, men å ikke få betalt for merarbeidet engang....! 

Anonymkode: 37738...56f

Nei sjefen skrev ikke noe i meldingen om at jeg skulle få noe mer lønn så jeg regner ikke med det. Så derfor driter jeg i det. Tar heller mopper fra den andre barnehagen. Kan hende det blir for lite igjen der åsså før neste levering men da får jeg vaske med skittene mopper eller skifte de sjeldnere selv om de blir skittene. 

Jeg skal ta opp dette med sjefen neste gang vi kommer innpå det.  

Problemet her er at barnehagen hadde planleggingsdag på tirsdag. Og det er på tirsdag moppene blir levert og hentet. Det var dårlig brøytet og snøføyk på veien ned på tirsdag. Jeg kom meg selv ikke inn i barnehagen den dagen siden døra var innsnødd med en meters snø. Så jeg forstår godt at han eller hun som leverer mopper ikke kom seg inn. Men det er ett eget firma som leverer og ikke de jeg jobber hos. Så da har vel ikke den som skal levere fått levert og ikke gitt beskjed om det. Så får jeg da problemet.......

Endret av MillA666
Gjest MillA666
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kona mi var renholder i oslo, hun forsvant etter julen 2022.....her var det litt for mange sammentreff til at det kan være tilfeldig?

Anonymkode: 22cc9...afd

Såppas ja. Hvordan kom hun seg vekk? Jeg bor alene og har ingen mann jeg kan leve på midlertidig desverre. Jeg er singel så er avhengig av jobben. Jeg jobber i Tønsberg kommune. Men jeg tror det er flere som opplever mye dritt i den bransjen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...