AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har vært gravid én gang før, og da "visste" jeg det på et finurlig vis ganske umiddelbart at jeg hadde blitt gravid. Akkurat som at hodet og kroppen bare var klar over det. Vi prøvde ikke på barn, og brukte prevensjon. Hvor tidlig kjente du graviditeten, og hva la du merke til? Anonymkode: 5e9b1...e46 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Med begge de to første fikk jeg samme følelse som deg. Bare visste det selv om positiv test kom mange dager etterpå. nå med tredje så var jeg sikker på at jeg ikke var. Testet fordi «mensen» varte i 30 minutt😅 fikk første symptom da jeg var 7 uker på vei med LITT ømme pupper Anonymkode: d0a89...aae 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Med første - helt tilfeldig. Ble gravid på p-pille og «mensen» kom ikke når jeg var ferdig med pågående pillebrett. Endte i MA Med andre - mensen dukket ikke opp når jeg forventet, tok en test og den va positiv. Endte i SA Med tredje - tok en test ikm, og var positiv. Fortsatt gravid, så håper det er min tur! Anonymkode: a59cf...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Fikk ømme bryster før uteblitt mens, så skjønte det ganske tidlig. Hadde hatt ivf og innsett, så visste det var stor sjanse. Anonymkode: b3188...87e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Første hadde jeg tatt IVF, så jeg visste det. Men jeg merket ingenting før magen kom i uke 25. Andre var naturlig, og jeg hadde jeg en kjemperar følelse i kroppen, satt og så tv «NÅ er jeg gravid». Vi prøvde ikke, så det var veldig merkelig opplevelse. Det stemte. Anonymkode: 622df...6d8 1 2
sommerfugl154 Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Jeg visste det med en gang siden jeg ble gravid med ivf, men merker ingen fysiske symptomer på svangerskapet før jeg bikket seks uker. Det var da kvalmen og de ømme brystene kom! 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Ble gravid via ivf så visste tidlig at jeg var gravid. Gikk og kjente etter men merket absolutt ingenting før jeg ble svimmel i uke 7. Anonymkode: 125ff...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Jeg hadde noen plutselige "kvalme-anfall" ca.5 dager før IKM. Det er overhodet ikke normalt for meg, så da skjønte jeg at jeg var gravid. Etter det fikk jeg mer ordinær kvalme i uke 5 og var forferdelig kvalm i 1.trimester. Anonymkode: 36d30...f84 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 6 uker på vei, da ble jeg skikkelig trøtt. Anonymkode: 23edb...55a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Før positiv test/ikm. Hadde følt meg litt uttafor i en uke og trodde jeg brygget på noe. Plutselig en dag ble jeg kvalm og fikk kraftig aversjon mot visse lukter, og da visste jeg det. Bekreftet det med positiv test senere samme dag. Anonymkode: 38833...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Fikk nett posetiv på strimmeltest, da jeg begynte å kjenne noe merklig i kroppen. men nekter å tro på det. 9 dager etter sammleie? I tilleg tok jeg en angrepille dagen etter (tok en i går og da var den negativ) er helt i sjokk Anonymkode: 54293...789 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Var tom for tester (har alltid liggende da jeg har utrolig rare sykluser) så hadde bestilt nye. Tok en test «for gøy» når jeg fikk testene i posten og den var positiv. Et stort sjokk! Pappa satte nede på kjøkkenet med mannen og drakk kaffe😆 Tok noen uker før jeg fikk noen symptomer og har regnet på det i etterkant at jeg testet nesten den første dagen det skulle være mulig å få positiv test🤣 så dette svangerskapet har vart i en evighet, men heldigvis er termin om 8 dager✌️ Anonymkode: 9b01b...a74 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 Her begynte kaffe å smake vondt og jeg er veldig glad i kaffe Og julemiddagen det året smakte ikke så godt som den brukte å gjøre. Det er en del år siden jeg fikk barn. Anonymkode: 16c49...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 Ts her, jeg er 5 dpo og har hatt mensmurringer siden 1dpo, kjennes ut som et slags press og kjenner "noe er der", i tillegg til murring i ryggen. Minner meg mistenkelig om første graviditet. Vi prøver ikke på barn, men skjer det så skjer det holdning. Han har ikke kommet inni meg, men ved flere runder gjennom en dag kan det ligge igjen noe rest som vi alle vet. Denne følelsen av å ikke være alene i kroppen min slipper ikke helt tak, og murringene er der fortsatt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5e9b1...e46
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 Kjente det 2 dager før IKM. Vi hadde forsøkt å bli gravide i halvannet år, og denne gangen kjente jeg at det var helt annerledes. Jeg kan egentlig ikke forklare hvordan jeg kunne vite at jeg var gravid denne gangen, og hvordan jeg visste at jeg ikke var gravid alle de andre gangene (testet meg aldri). Denne gangen tok jeg en test dagen etter IKM siden tanta ikke kom, og teststreken var like sterk som kontrollstreken. Anonymkode: f234e...1b7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her, jeg er 5 dpo og har hatt mensmurringer siden 1dpo, kjennes ut som et slags press og kjenner "noe er der", i tillegg til murring i ryggen. Minner meg mistenkelig om første graviditet. Vi prøver ikke på barn, men skjer det så skjer det holdning. Han har ikke kommet inni meg, men ved flere runder gjennom en dag kan det ligge igjen noe rest som vi alle vet. Denne følelsen av å ikke være alene i kroppen min slipper ikke helt tak, og murringene er der fortsatt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5e9b1...e46 Det er vel litt vel tidlig å merke symptomer, da har ikke egget festet seg engang. Anonymkode: 622df...6d8 2
Tjoheiii Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 Fikk ekstremt ømme bryst noen dager etter IKM med begge barna så jeg var ganske sikker da tok ikke graviditetstest før kanskje en uke på overtid og da var jeg ganske sikker på at den ville være positiv😅
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 Ca 4 dager før IKM fikk jeg masse vann i munnen og følte meg kvalm under middag. Anonymkode: c5d19...974
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #19 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er vel litt vel tidlig å merke symptomer, da har ikke egget festet seg engang. Anonymkode: 622df...6d8 Helt riktig, men på ett eller annet vis prøver kroppen å fortelle meg noe. Og eneste gangen jeg har hatt det slik var når jeg var gravid 😅 Anonymkode: 5e9b1...e46
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Skrevet 5. januar 2024 54 minutter siden, AnonymBruker said: Helt riktig, men på ett eller annet vis prøver kroppen å fortelle meg noe. Og eneste gangen jeg har hatt det slik var når jeg var gravid 😅 Anonymkode: 5e9b1...e46 Den forteller deg kanskje bare at du har hatt eggløsning Anonymkode: 622df...6d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå