Gå til innhold

Takler vi ikke kulde lenger i dette landet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hører mye sutter over at det er kaldt, men ser at de ikke kan kle seg. En litt tykk jakke og en lue kan jo ikke kompensere helt når en er kledd i bomull eller plast under. 

Jeg bruker ull året rundt og fryser aldri så lenge jeg er kledd. Har 2 ullgensere, ull stilongs, 2 tykke ullsokker. Kjenner ikke at det er kaldt ute

Anonymkode: 5f19d...83a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å det må være fælt å bry seg om andre folk hele tiden. Dem får kle seg som dem vil så lenge det ikke går utover meg. Og det gjør det jo ikke. 

Anonymkode: 62ba3...b24

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hører mye sutter over at det er kaldt, men ser at de ikke kan kle seg. En litt tykk jakke og en lue kan jo ikke kompensere helt når en er kledd i bomull eller plast under. 

Jeg bruker ull året rundt og fryser aldri så lenge jeg er kledd. Har 2 ullgensere, ull stilongs, 2 tykke ullsokker. Kjenner ikke at det er kaldt ute

Anonymkode: 5f19d...83a

Bruker svært sjelden ull, annet enn ullgenser. Fryser ikke. Bukse i tykk bomull. Gode sokker varme sko. T-skjorte og tynn ull genser over. God vinterjakke og lue gjør at man holder varmen. Blir det under minus 20 blir det kanskje en longs under buksa.

Anonymkode: c3e09...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt enig altså! Det er hvertfall utrolig irriterende når halve lunsjen på jobb går med til å klage på hvor kaldt og fælt det er både ute og inne når de som klager har på seg skjørt og nylonstrømper eller jeans med svære hull i 🥴 Skal selvfølgelig ikke være nødvendig med stilongs og ullundertøy innendørs på et kontor, men det finnes vel en mellomting tenker jeg :nikke:

Anonymkode: 7ff05...203

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle foeskjellige,vet du.

Noen fryser mer enn andre.

Jeg kler meg GODT,men fryser ofte selv om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nytter ikke hvor mye jeg kler meg når kulden kommer innenfra...

Anonymkode: 71388...da3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er flink til å kle meg og fryser ikke generelt, men den vinden ute nå er veldig kald, får man den som motvind er det mer eller mindre vondt i ansiktet uansett. 

Anonymkode: b4ad4...0cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fryser imidlertid med flere lag ull, så vi er forskjellige.

Anonymkode: cf7db...765

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tåler ikke ull. Klør som besatt selv om det står at det skal være kløfritt. Det er det IKKE! Så da blir det lag på lag med annet tøy. Kaldt er det uansett hvor mye jeg kler på meg. 

Anonymkode: ff603...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag på lag med ull er det som gjelder. Jeg kler meg i ull hele året. Fryser jeg, tar jeg bare på et ekstra lag ull, til jeg ikke fryser lenger. Pelsplagg også, ved behov. Det er mange om ikke kan kle seg i kulda. Og mange som er veldig redd for kulde. Jeg er vokst opp i Nord-Norge og lærte å kle meg i kulda da jeg var barn. Nå bor jeg i en by sørpå, og her setter kommunen nå inn kriseledelse fordi det skal bli nesten 20 kuldegrader 😂

Anonymkode: 8382b...480

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er krigstyper i avisene om «Sibir-kulda» som ventes. Advarslene er mange. «Kulde-eksperter» intervjues om alt vi må passe på for å overleve. I byen jeg bor i setter kommunen nå kriseledelse fordi det skal bli ned mot 17-18 minus i helga. Hva er det som skjer?? Når ble vi så pinglete? Det er vinter i landet, og det er jo bare å kle på seg? Kan ikke huske at det ble oppstyr og unntakstilstand av 18 minus da jeg vokste opp.

Anonymkode: 06614...814

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er krigstyper i avisene om «Sibir-kulda» som ventes. Advarslene er mange. «Kulde-eksperter» intervjues om alt vi må passe på for å overleve. I byen jeg bor i setter kommunen nå kriseledelse fordi det skal bli ned mot 17-18 minus i helga. Hva er det som skjer?? Når ble vi så pinglete? Det er vinter i landet, og det er jo bare å kle på seg? Kan ikke huske at det ble oppstyr og unntakstilstand av 18 minus da jeg vokste opp.

HÆÆ! 17 -18 minus bare 🤣 her blir det mot -30/35 ingen krise her ihvertfall.

Anonymkode: b18cf...58e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HÆÆ! 17 -18 minus bare 🤣 her blir det mot -30/35 ingen krise her ihvertfall.

Anonymkode: b18cf...58e

Jeg vet! Kriseledelse ved 17-18 minus her i byen i sør. Jeg er nordlending som har flytta sørover, og jeg ler meg skakk 😂

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, de setter ikke kriseledelse for 17 minus.

Hvis du hadde sett på værmeldingene fra tidligere i uka, hadde du sett at meteorologisk da forventet 10 - 15 grader lavere temperaturer enn det de gjør nå. Det var snakk om mulige kulderekorder og så videre, da er det ikke så rart at noen kommuner etablere kriseledelse. De avlyser nok denne fort om ekstremkulda ikke kommer.

Anonymkode: eb4aa...469

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det var jo like kaldt i jula? 22 -23 grader på Innlandet. Hørte ikke noe om den ekstrem kulda.

Anonymkode: 1533c...c3b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Sånn er det blitt! Vi får gule og røde varsler for regn også.. Vi er bare så pinglete blitt at jeg fatter ikke... 

Endret av Perfume
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette menneskeskapte klimaendringer sin skyld? Det er det jo uansett om det er kaldt, vind, regn, varme, eller snø. Ingen slags vær er naturlig lengre😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingenting med kulda å gjøre. Det er bare at folk / aviser liker drama, rekorder, clickbait og evig klaging 

Anonymkode: b8708...8e6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...