Gå til innhold

Tror dere dette huset går over takst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på. Kjenner den som har satt verdien bygningen og markedet godt, bør de treffe. Er ingen interessert, eller ingen av dem har nok penger, kan man få lavere bud. Dukker det opp en superinteressert, kan prisen gå opp.

Anonymkode: d4911...489

AnonymBruker
Skrevet

Elsker huset og eiendommen . Her kunne jeg gjerne bodd.

Anonymkode: a6652...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig hus! 😍 TS, eier du det? Håper at det går mye over takst 🙂

Anonymkode: 68851...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at et relativ lite hus, velholdt men med utdatert kjøkken, og oppussingsbehov av garasje/uthus, beliggende ganske så usentralt, skal gi budrunde og pris over takst i dagens situasjon. I så fall er prisen satt altfor lavt av megler. 

Anonymkode: ac388...4f5

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det virker å være priset litt i høyeste laget. Som kommentaren ovenfor nevner er det velholdt, men med utdatert kjøkken (og bad?) og annet oppussingsbehov. 

Men synes det var relativt sjarmerende, og med litt oppussing kan det bli fint for en liten familie. 

Tror ikke den går over takst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Iom at det er sommerbilder er vel annonsen til dette huset lagt ut før og trukket tilbake pga laber interesse. Om man ikke er førstegangskjøper biter man seg merke i dette og legger seg derfor under prisantydning i håp om noe desperate selgere, tipper jeg - det ville hvettfall jeg gjort 🙈

Dette er ikke kritikk av selve huset altså, det så koselig ut dét (om enn noe "rotete" med ulike gulv i mange rom etc, men dette er jo litt typisk for eldre hus og har sin sjarm for mange vil jeg tro 😊). Men jeg ville definitivt kostet på meg nye bilder mtp kontrast i årstid. 

Anonymkode: c1161...f0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint hus! Kunne godt tenkt meg det selv dersom jeg skulle flyttet til den kanten av landet! 

Har ikke peiling på hva slike boliger går for i dette området, men synes huset absolutt har et potensiale ut fra bildene. I budgivninga ville jeg kalkulert inn å flytte kjøkkenet til stua ved vaskerommet. Og kanskje bygge ut inngangspartiet for å få et større bad i 1 etasje. 

Anonymkode: 813d8...f53

AnonymBruker
Skrevet

Enig med bruker over her at de ulike gulvtypene var et forstyrrende element. Gjennomgående like gulv ville hevet inntrykket.

Anonymkode: 813d8...f53

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg tror ikke det er selve huset som vil være avgjørende for om det går over takst. Det er nok heller størrelsen på eiendommen. Selve huset var utrolig kjedelig innvendig.

Anonymkode: 1ef91...f55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Iom at det er sommerbilder er vel annonsen til dette huset lagt ut før og trukket tilbake pga laber interesse. Om man ikke er førstegangskjøper biter man seg merke i dette og legger seg derfor under prisantydning i håp om noe desperate selgere, tipper jeg - det ville hvettfall jeg gjort 🙈

Dette er ikke kritikk av selve huset altså, det så koselig ut dét (om enn noe "rotete" med ulike gulv i mange rom etc, men dette er jo litt typisk for eldre hus og har sin sjarm for mange vil jeg tro 😊). Men jeg ville definitivt kostet på meg nye bilder mtp kontrast i årstid. 

Ikke nødvendigvis 

Skrevet

Beliggenheten trekker ned. For nært veien, som jeg antar er ganske trafikkert (og støyskjermen som er forsøkt bygd ser ikke pen ut, hvis det ikke er gjort noe med den siden google streetview-bildet ble tatt), og tvers over veien er det en parkerinsplass med "skrot", så utsikten er kanskje skjemmende. Det er naturlugvis ikke tatt bilder den veien i annonsen, men man ser det på streetview og såvidt på bilde 15.

Huset er pent nok, men beliggenheten er nok ikke for alle. 

Jeg tror ikke det går over takst

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke nødvendigvis sant. Våre bilder ble tatt om sommeren og lagt ut høst/vinter. Var da vi var klare til å selge og dessuten er det penest her om sommeren.

Anonymkode: 2ff84...401

Skrevet

Vanskelig å si, men dårlig marked og litt så der beliggenhet tilsier etter min begrensede erfaring takst eller rett under takst.

Skrevet

Grunnen til at det er sommerbilder er nok at hele annonsen er resirkulert fra den ble solgt i høst. Til og med prisantydning er kliss lik. Ser ut til at den ble solgt i september 23 og tinglyst 6.12.23 for 4 200 000.

Deretter har samme megler lagt den ut for salg igjen i slutten av desember. Antall bilder har økt fra 45 til 56, ny finn kode, ellers alt likt. Tviler på at den går høyere i pris nå med vinter og snø enn den gjorde på visning i august i fjor. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=315513972

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nydelig hus! 😍 TS, eier du det? Håper at det går mye over takst 🙂

Hvorfor håper du det? 

Anonymkode: 3ae6b...fce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke nødvendigvis sant. Våre bilder ble tatt om sommeren og lagt ut høst/vinter. Var da vi var klare til å selge og dessuten er det penest her om sommeren.

Anonymkode: 2ff84...401

Vet bare da vi selv var på husjakt ila et halvår hvor grensen sommer/vinter var synlig, så var dette tilfellet, vi kjente igjen annonsene. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme som jeg betalte for en leilighet på 57 m2 i en storby 😄 Var veldig fint, kunne bodd der 😊

Anonymkode: b2bbc...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Området er midt mellom ingenting. Ramnes er en liten bygd et godt stykke innover og Tønsberg ei mil andre veien. Det er også nært veien og ikke nært noe annet enn åker og skau ellers. Ikke et område jeg hadde trivdes i. Huset og resten er pent. 

Anonymkode: a50a4...e23

AnonymBruker
Skrevet

Elsker huset og eiendommen, men akkurat nå tror jeg ikke det går over takst. 

Anonymkode: db812...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...