Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbi huset vårt er det en privat vei som veldig mange bruker til å gå på tur. Veien er ca 200 meter og knytter sammen to kommunale veier, det er bom på midten slik at biler ikke kjører her. 

Mange hundeeiere bruker denne veien på sine daglige runder. Noen av disse synes det er greit å ikke plukke opp hundebæsjen etter seg. En del lar den bare ligge på veien eller i grøften og noen putter det i pose og lar denne posen ligge langs veien slik at noen andre kan rydde opp disse med jevnlige mellomrom. 

Regner ikke med at vi kan nekte hundeeiere å bruke denne veien, og heller ikke kreve hunder det ikke blir plukket opp etter avlivet, men hvordan kan man oppdra hundeeierne til å faktisk ta med seg denne hundebæsjen? Når vi har satt ut restavfallsdunken vår for tømming så ser vi at denne blir brukt når vi henter den igjen, men vi har ingen ønsker om å ta rollen som renovatører for alle hundeeierne i området. 

Forstår utfordringen med at det ikke fins offentlige søppelkasser i området, dette er i utkanten av en større norsk by, men det må vel gå an å forvente at hundeeierne eventuelt kan ta med denne bæsjen hjem og kaste den der?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skiltforslag

Tror du min privatvei er dassen til hunden din? 

Anonymkode: b1dcd...7cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skilt. Sett opp et skilt på et tre eller en stokk med teksten "plukk opp etter hunden din".

Klistremerke på dunken som forbyr hundeposer (man finner sikkert noen på nettet) 

Anonymkode: 97f33...f3a

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leser sånt, er det nesten så det frister å følge med på hvem som ikke plukker opp etter hunden sin, for så å legge bæsjen postkassen deres etterpå😈

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi bor i et borettslag og har en stor lekeplass her...her finner jeg så mange bæsjer og synes det skikkelig ufint da vi har mange barn som leker der.

Har selv hund og plukker alltid opp etter oss..har jeg glemt pose og det er i nærheten kommer jeg tilbake og tar egne opp

• Liker 1
Skrevet

Enig i at du burde gå for et skilt:

Privat vei. Gå gjerne tur med hunden her, men plukk opp og ta med deg bæsjen!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...