AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hva er vitsen med dette? Fikk nettopp et vedtak på at barnetillegget øker fra 35 kr til hele 36 kr! Synes det var er et hån mot folk som er syke og har fått dårlig økonomi. Blir skikkelig lei meg og stresset og redd av brev fra NAV. Og så er det bare for å opplyse om at barnet mitt får en krone til. De kunne spart seg arbeidet! Anonymkode: d6c74...0aa 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Ikke nok med at brev fra NAV er skumle, jeg lurer på om den ene krona kan være med å dytte meg over grensa for inntekt i forhold til bostøtte...så da er det bare til å følge med i februar for å se hvor dyr den krona egentlig er! Anonymkode: 68451...ee4 3 1 1
Gjest SeriousSlurp Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 12 kr mer i året til godteri, alt for å stimulere pågangen til tannhelse sektoren og muligens også for å spare inn på bostøtte 👍
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Fikk du det brevet i papirformat fysisk i postkassen? Jeg lurer på hva de betalte i porto for det brevet?🤣 Byråkrati altså….🙄 Anonymkode: 3ca7f...a4c 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Ikke glem at det skal trekkes skatt av den krona. Ser at noen også har fått en liten øking på AAP. Jeg trodde satsene økte i juni eller juli jeg. Også trodde jeg at dette også gjalt for andre trygdemottakere. Men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 1d296...a5c 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 Bedre enn ingenting? Anonymkode: 45cb1...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 Du skal jo ha informasjon om endring og økning av ytelse, derfor brevet. Også er det ikke Nav som bestemmer dette, husk det. Dette er det politikerne som bestemmer. Det er da lite å klage over? Enig i at 1 krone er rart, men å klage er merkelig. Anonymkode: 0ad6f...481 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 11.37): Hva er vitsen med dette? Fikk nettopp et vedtak på at barnetillegget øker fra 35 kr til hele 36 kr! Synes det var er et hån mot folk som er syke og har fått dårlig økonomi. Blir skikkelig lei meg og stresset og redd av brev fra NAV. Og så er det bare for å opplyse om at barnet mitt får en krone til. De kunne spart seg arbeidet! Anonymkode: d6c74...0aa Enkelte nav-kontorer er helt idiotisk. Fikk regning på 0,83 kr fra de en gang fordi de «feilberegnet»… En annen gang fikk jeg krav om innkreving av bidrag som jeg skyldte… vel. Er 100% alenemor og skylder ingen barnefar (som er død) noen som helst bidrag. De innrømte feil, men jeg ble trukket penger og måtte betale «for å unngå inkasso». Hos enkelte kommuner er det bare rotet. Flytta til en annen kommune, en større by, da ble det helt annerledes… Flytta dessverre tilbake til den samme gamle kommunen nevnt over, og vips så har jeg mista tre stønader og får ikke de selv om har rett på de… Anonymkode: 972b0...73d 1
Perine Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Typisk automatisk utsendelse av vedtak. De har nok ikke lagt noe arbeid i en slik digital utsendelse. Men de som har vedtatt en slik økning på kr 1,- burde virkelig skamme seg. Det er rett og slett en hån av syke folk. 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Fikk også det vedtaket. Får alltid litt hjerteklapp når jeg får noe fra NAV, alltid redd for at det er noe avslag, reduksjon, en frist jeg skulle ha gjort noe e.l. Åpner brevet. Det er på 7 sider. 7!! Det første avsnittet beskriver hva endringen er. De resterende 6,5 sidene er info om klagefrist, hvordan min dagsats er utregnet, rettigeter og plikter. Skjønner ikke hvorfor de sendte ut det. Min plikt til å sende meldekort er jo uendret, trenger ikke info om det! Beregningsgrunnlaget for AAP er også uendret, trenger ikke å opplyse om det på nytt. Det hadde holdt med en setning om at "dine retter og plikter er uendret, og beskrevet i ditt opprinnelige vedtak om AAP" eller noe sånt. Anonymkode: 1f611...36b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk også det vedtaket. Får alltid litt hjerteklapp når jeg får noe fra NAV, alltid redd for at det er noe avslag, reduksjon, en frist jeg skulle ha gjort noe e.l. Åpner brevet. Det er på 7 sider. 7!! Det første avsnittet beskriver hva endringen er. De resterende 6,5 sidene er info om klagefrist, hvordan min dagsats er utregnet, rettigeter og plikter. Skjønner ikke hvorfor de sendte ut det. Min plikt til å sende meldekort er jo uendret, trenger ikke info om det! Beregningsgrunnlaget for AAP er også uendret, trenger ikke å opplyse om det på nytt. Det hadde holdt med en setning om at "dine retter og plikter er uendret, og beskrevet i ditt opprinnelige vedtak om AAP" eller noe sånt. Anonymkode: 1f611...36b Ja er så enig! Hadde blitt veldig glad hvis det bare sto «dine retter og plikter er uendret» Jeg sliter med stress og hele situasjonen med NAV gjør jo situasjonen enda verre. ts Anonymkode: d6c74...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 DAGSSATSEN er 36 kr pr barn. Siden jeg har to barn, er det en økning på 10 kr i uka. 10 kr x 52 uker i året = 520 kr. Takker gladelig ja til den 500-lappen, jeg😊 Anonymkode: 439b9...7f6 1
_popcorn_ Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Er det noen som vet hvorfor det er øking nå i januar, å om dette kun gjelder AAP og barnetillegg eller om det er for flere ytelser? Anonymkode: 1d296...a5c
Kalikalinka Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): DAGSSATSEN er 36 kr pr barn. Siden jeg har to barn, er det en økning på 10 kr i uka. 10 kr x 52 uker i året = 520 kr. Takker gladelig ja til den 500-lappen, jeg😊 Anonymkode: 439b9...7f6 Tenk så glad du ville blitt om de spanderte på deg TRE kroners økning! Det er helt latterlig å øke barnetillegget med bare én krone når renta har steget såpass mye og alt blir mye dyrere, det ser vel du også? Og ikke minst å sende ut et brev på 7 sider (hvis det stemmer) som bare øker folks stressnivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå