AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Ja, som tittel sier, hva er din beste brødoppskrift? Barna og mannen ønsker uten hele korn, ellers ønsker jeg så klart relativt grovt, men også saftig og ikke smulete. Anonymkode: 332a3...a8f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Hehe, jeg tenkte å stille dette spørsmålet i går 😀 Følger! Anonymkode: 59b1a...dc9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Lurer også på dette 😄 Anonymkode: 362ec...cf0
Brunhilde Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Jeg baker ofte havrebrødet til Baker Brun, men jeg gjør noen små endringer. *Jeg bytter sukker ut med sirup og bruker bare 1 ss *Jeg har i litt mer salt *Jeg bruker smør i stedet for rapsolje *Jeg bruker den melken jeg har, som regel lettmelk Ellers bruker jeg ferdigblanding fra butikken (de er ofte på kronesmarked), kanskje den heter Bestemors grovbrød? Hiver oppi litt havregryn i tillegg til det andre, så blir det gode brød.
mercury_ Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Uansett hva du skal bake så har krem.no de beste og mest kvalitetssikrede oppskriftene syns nå jeg. Her er oppskrift på smulefritt grovbrød: https://krem.no/hjem/smulefritt-grovbrod-billig-enkelt-og-godt/ 1
Pringle Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har to hovedtyper som favoritt, det ene er surdeig, det andre er pumpernikkel, begge er uten hele korn, men temmelig grove, saftige, og ikke smulete. Det er dog ikke noe for enhver, siden ingen av dem er laget med gjær, og begge tar veldig lang tid, men hvis det er av interesse skal jeg prøve å sette sammen en oppskrift til deg.
Maud-1919 Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Jeg bruker lekule silikonform, som er blandebolle og form til steking i ett. Jeg langtidshever brødet, så det blir saftig selv om det er grovt. 1 brød; 300 g hvetemel, 100 g sammalt hvete fin, 100 g sammalt hvete grov, 50 g kli, 1 ts tørrgjær, 1 ts salt, 5-6 dl vann. Deigen skal være klissete. Rør sammen og hev over natta. Stek på 200 grader i en time.
Kmff20 Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Jeg bruker sprudlende sunn sitt barnehagebrød😋
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå