Gå til innhold

Pakkeforløp for kreft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har vært gjennom pakkeforløp for kreft (uansett type) der det visste seg å ikke være kreft? 

Jeg er midt i det nå, og håper i det lengste at det ikke er kreft.

Anonymkode: 9c3ed...14b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke personlig, men jeg vet om noen som var det og legene var veldig sikre på at det var kreft (personen var innlagt på kreftavdelingen også), men så hadde personen i stedet en sjelden sykdom som ikke var dødelig. 

Det er vel også ganske mange som får pakkeforløp for kreft og så har de en godartet svulst. 

Men det er også viktig å huske at hvis man får kreftdiagnose så har mange krefttyper i dag gode prognoser. :klem3:

Anonymkode: a1e57...3fd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt henvist videre for behandling i henhold til pakkeforløp for kreft. Det gjaldt i utgangspunktet smerter i magen. Fikk koloskopi i løpet av noen dager, og fikk fjernet og analysert noen polypper der. De var godartete, men tarmveggen var av en slik type der det er økt sannsynlighet for at polyppene kan utvikle seg ondartet, så derfor er jeg nå på koloskopi hvert 3.år.

Men selve pakkeforløpet som jeg forsåvidt bare var kort innom, var at det var prosedyrer for hva som skulle skje og ikke minst hvor raskt.

Anonymkode: d1506...c44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er vel helt vanlig å settes i pakkeforløp ved mistanke? 

I min nære krets har vi ikke mindre enn fem tilfeller av oppstartet pakkeforløp, hvor det ikke var kreft. Ingen oppstartede hvor det har vært kreft.

Anonymkode: 515d1...fb8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har. Måtte også operere, men det var ikke kreft.💫

Anonymkode: 13d90...422

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg har, ble utredet innen én uke. Var ikke kreft.

Mange blir henvist til pakkeforløpet uten at det er kreft  -  et viktig og effektivt system til å følge folk opp i. 

Anonymkode: 1b7ca...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fikk time i løpet av få dager og det var bare cyste. Masse lykke til❤️

Anonymkode: 8a67f...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ble satt i pakkeforløpet. Han hadde symptomer som lignet på kreft, men etter endel prøver så viste det seg heldigvis å ikke være kreft.

Jeg har ikke vært i pakkeforløpet, men kreftalarmen gikk og jeg ble høyt prioritert for undersøkelser og operasjon. I løpet at 2 uker var jeg til undersøkelse, hadde pre-op time og operasjon.Var ikke kreft hos meg heller. 

Anonymkode: 53a0b...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 10.34):

Er det noen som har vært gjennom pakkeforløp for kreft (uansett type) der det visste seg å ikke være kreft? 

Jeg er midt i det nå, og håper i det lengste at det ikke er kreft.

Anonymkode: 9c3ed...14b

Jeg har vært igjennom pakkeforløp ( brystkreft) Det er rutine hvis det er noe som kan gi mistanke om kreft, men det trenger absolutt ikke bety at du har det. 

Anonymkode: 83628...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har vært igjennom pakkeforløp ( brystkreft) Det er rutine hvis det er noe som kan gi mistanke om kreft, men det trenger absolutt ikke bety at du har det. 

Anonymkode: 83628...74b

Jeg er i andre enden: Pakkeforløp for prostatakreft. 

Det begynte med at fastlegen tok en blodprøve. PSA. Den var litt forhøyet. Da ble det pakkeforløp, skreving i GU-stol og åtte biopsier, tatt med sykkelpumpe. Kjerringa flirer enda. Hun remjer. 

Og enden på visa? Overlegen på sykehuset konkluderte slik:

- Hvis ikke han fastlegen ikke hadde tatt den jævla blodprøven, ville du ikke ha merka noe til dette før du døde av noe helt annet!

Klar melding ut. 

I mellomtida står jeg i Kreftregisteret, som prostatakreftpasient. 

Anonymkode: 6f3f7...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ganske nylig. Jeg ble operert, en vanlig rutinemessig operasjon hvor legen fant en kul på et organ. Jeg ble henvist til pakkeløp for kreft, det ble flere ubehagelige undersøkelser, jeg gråt og var redd og følte at jeg sto med en fot i graven. Etter flere uker kom svaret, det var ingenting. Ikke en kul en gang. I løpet av få minutter var alt avblåst å hverdagen normal igjen. Det er de verste ukene i mitt liv så langt. Jeg er veldig glad for å være frisk, å samtidig har jeg blitt grundig undersøkt, men redselen kjenner jeg litt på enda. Ikke fordi jeg ikke stoler på legen, men jeg var så redd.

Anonymkode: c3890...eb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gammel tråd folkens😆

Anonymkode: b714b...3c0

Men fortsatt aktuell, tror du ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er i andre enden: Pakkeforløp for prostatakreft. 

Det begynte med at fastlegen tok en blodprøve. PSA. Den var litt forhøyet. Da ble det pakkeforløp, skreving i GU-stol og åtte biopsier, tatt med sykkelpumpe. Kjerringa flirer enda. Hun remjer. 

Og enden på visa? Overlegen på sykehuset konkluderte slik:

- Hvis ikke han fastlegen ikke hadde tatt den jævla blodprøven, ville du ikke ha merka noe til dette før du døde av noe helt annet!

Klar melding ut. 

I mellomtida står jeg i Kreftregisteret, som prostatakreftpasient. 

Anonymkode: 6f3f7...d0d

Men har du canser prostata? Det skal jo følges opp og behandles?

Anonymkode: b2c48...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har vært i et forløp. Fikk blødninger etter mange år uten menstruasjon, fem år etter overgangsalderen. Det skal utredes, men det var ikke kreft. Følges opp hvert halvår med nye undersøkelser. 

Anonymkode: b2c48...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var innom en kjapp tur, pakkeforløp for eggstokkreft. Det ble raskt utelukket for min del.

Anonymkode: 347a9...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...