AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hei! Fars-arven skal fordeles. Mor eier et hus til verdi av 5.5mil taksert i 2019. Er det da vits med ny verditakst for og få rette sum som skal deles ut? Eventuelt taksere andre eiendeler også? Erfaringer? Anonymkode: 25389...8b2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Er det mine og dine barn innblandet derfor arven skal fordeles? Hvis det er bare er særkullsbarn så har det ikke så mye å si. Dere får jo verdien når deres mor går bort. Anonymkode: 6ca53...8da
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Tja, taksten vil jo sannsynligvis ha økt siden 2019, men her ville hvertfall ikke jeg satt min mor i en situasjon hvor hun må betale enda mer for å betale ut egne barn fordi vi ønsker farsarven utbetalt nå?! Dere får jo arv tilslutt av mor? Anonymkode: 9fc8d...522
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Fars-arven skal fordeles. Mor eier et hus til verdi av 5.5mil taksert i 2019. Er det da vits med ny verditakst for og få rette sum som skal deles ut? Eventuelt taksere andre eiendeler også? Erfaringer? Anonymkode: 25389...8b2 Skal huset mor eier inngå i farsarven? Eller er huset en del av et uskiftet bo? Skjønner ikke relevansen. Verdipapirer og bankinnskudd er enkelt. Løsøre generelt pleier ikke ha verdi, hvis man ikke ser for seg et salg. Verdifulle gjenstander kan takseres dersom det er nødvendig for at dere skal føle at boet deles rettferdig. Hvis det er uenighet om verdien til fast eiendom, kan man få ny takst. Alternativt bare akseptere den som er. Dette er mer knyttet til hvor viktig det er for dere å gå "riktig" beløp. Anonymkode: e3c52...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå