Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min ber meg ta flere pauser, så jeg forsøker å gjøre det innimellom. Som oftest slukes jeg inn i pcen før og etter lunsj. Blir noen ganger med på 5min når sjefen ber om det, men jeg er ikke så glad i å bli avbrutt hvis jeg er i en tankerekke, så ofte gjør jeg ikke det. Det handler vel om trivsel, og at sjefen ønsker vi skal ha det greit på jobb. Jeg tror vel egentlig det er luft å oppmuntre sine ansatte til små pauser i løpet av dagen for å forebygge utbrenthet. 

Anonymkode: 60b48...9e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ikkje krav på 10 min røykepause kvar time? 

Anonymkode: 7fcb1...637

Since when???? Har du noen link til dette???

Anonymkode: 3242c...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar pause når jeg vil, veldig avslappet til det. 

Anonymkode: 0a145...c0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Telles å gå på do som pause? Utover det, så har jeg aldri tatt noen form for pause. Jeg ser mange gjøre det, men det er ikke min greie. Jeg er på jobb for å jobbe. 

Anonymkode: dc5a6...899

kommer nok litt an på jobben og ikke minst  sjefen… for maaaange pr siden jobbet jeg på et callsenter, og der måtte vi logge ut/inn på pc’n hver gang vi var borte fra pulten,  og det var ulike koder for om det feks var do-pause eller lunch.  Gikk vi over X antall minutter og/eller ganger så var det tilsnakk på kontoret… 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Annas1992
Skrevet

På kveldsvakt har jeg sjeldent tid til matpause, så da blir «pauser» når jeg gjør rolige aktiviteter med beboerne. På dagtid kan jeg ta en 5-minutter her og der utenom lunsjen

AnonymBruker
Skrevet

Jobber fysisk og tar pause når det trengs. Viktigste er å gjennomføre det man skal på de timene man skal og det gjør jeg. 

Anonymkode: 85074...c45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar kanskje pause i lunsjen, men ikke alltid da heller. Er lærer og ender ofte med å spise med elevene hvis jeg har tilsyn etterpå, eller må ringe hjem til noen i pausa. 

Anonymkode: 5ed52...3c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tar pauser, reiser meg opp, henter kaffe, går på toalettet etc. Det å scrolle på telefonen i arbeidstiden derimot er helt uaktuelt.

Anonymkode: ac3b4...6d7

Hvorfor det? Sjekker om skole, barnehage mfl har sendt melding om noe viktig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, mitch92 said:

Hvorfor det? Sjekker om skole, barnehage mfl har sendt melding om noe viktig. 

Det er årsaken min til å sjekke mobilen. Må sjekke om det er kommet noen viktige beskjeder. 

Anonymkode: db252...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på dagsformen og hvor travelt jeg har det. I dag var en intens dag, men der alt var klart. Da tok jeg pause nesten hele friminuttene(litt jobb) samtidig som elevene. Kunne i praksis jobbet en halvtime mer, men bare 10 min om gangen og går bare ut over meg selv. Da blir det litt mer jobbing i kveld. 

Anonymkode: e0fa4...5d9

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, så man kan enten oppdele lunsjen med 5 minutter hver time eller så har man ikke krav på noe mer. 

Det er sant. Det skaper stress og lav motivasjon. Men toalettpause,  må man vel ha rett på ? 

Feil. Du kan ikke dele opp pausa. Og i teorien skal du gå på toalettet i pausa. Men det blir i grunnen for dumt.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, endo said:

Feil. Du kan ikke dele opp pausa. Og i teorien skal du gå på toalettet i pausa. Men det blir i grunnen for dumt.

Jeg tar pause når jeg trenger det. Kommer til å fortsette å ta småpauser mens jeg jobber. 

Må man på toalettet så må man. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det har jeg aldri fått beskjed om. Får bare beskjed om å jobbe hele tiden. Hvis jeg ikke jobber i 20 sekunder så får jeg klar beskjed av sjefen om å jobbe. Men jeg tar pauser i smug når han ikke ser. Ser de andre kollegaene gjør det og. Det øker yteevne og at jeg ikke blir utbrent og syk. 

Fins det noen lover om dette?

Nei, det er ingen lover om det. Du har krav på personlige behov som og gå på do og drikke vann. Det høres voldsomt ut at sjefen kjefter etter 20 sekunder da.  Hva slags småpauser tar du? 
tror det du siterer var tull, men på 80- 90 tallet var det litt sånn at noen mente de hadde krav på røykepause hver time, men det var ikke sånn da heller. 

Anonymkode: 7b729...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tar vi en liten pause om en føler en trenger det, uavhengig av lunsj eller ikke. 

Anonymkode: 3b8ae...b82

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da skal du svare ham at du har rett på 5 minutter pr. time for å gjøre noe annet/få avkobling!

Anonymkode: e3117...2d4

Det er jo en dum påstand og komme med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Since when???? Har du noen link til dette???

Siden det ble påbudt og røyke hver time i arbeidstiden .. dette er selvsagt bare tull. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikkje krav på 10 min røykepause kvar time? 

Anonymkode: 7fcb1...637

😂😂😂

Anonymkode: 4bad8...ee6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker meldinger, henter kaffe og setter meg litt ned innimellom. Dette er ikke noe man har krav på. Man må skille mellom krav på og får lov til.  Jeg har jobbet i ulike roller i ulike butikker, og hvor mye frihet en « får» kommer jo an på hvor streng lederen er, men også ansvaret man viser. Jeg setter meg ikke ned når det er travelt, sjekker ikke fb om det er kunder som skal ha hjelp osv.  ta ansvar - få frihet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi praktiserer 5 minutter per time. 40 minutter per vakt, så får man selv styre litt hvordan man vil fordele det utfra hvor travelt det er og hvem man er på jobb med. Har betalt pause, men kan ikke gå fra jobben, så blir stort sett 5-10 minutter om gangen.

Anonymkode: 46015...e35

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i bhg. Aldri pause utenom 30 minutter til lunsj. Ikke alltid jeg får tatt hele lunsjen min heller.  Ganske fantastisk med tanke på at vi kun har ti minutter av pausen ned betaling. 🙄

Anonymkode: dd4db...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...