sicario Skrevet 4. januar 2024 #41 Del Skrevet 4. januar 2024 Har ikke avsatt lunsjpause. Spiser ofte i tjenestebilen i mellom oppdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #42 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber i bhg. Aldri pause utenom 30 minutter til lunsj. Ikke alltid jeg får tatt hele lunsjen min heller. Ganske fantastisk med tanke på at vi kun har ti minutter av pausen ned betaling. 🙄 Anonymkode: dd4db...16a Har dere betalt for 10 minutter av pausen? Det er vel kanskje fordi dere ikke rekker og ta hele da, men den ordningen har jeg ikke hørt om. Er ikke det bra da? Anonymkode: 7b729...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #43 Del Skrevet 4. januar 2024 Ser jo bår man kommer inn i butikker at de ansatte sitter på telefonen når det er stille. Noen legger den fra seg bår kunder kommer inn og noen ikke. Anonymkode: 8ddd7...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #44 Del Skrevet 4. januar 2024 Når jeg jobbet i matbutikk og satt i kassa hele vakta så ble vi avløst ca 5min pr time fordi det var repetitivt arbeid og man ble litt kokko i hodet og spørre om pose,kvittering, hei og hadet bra konstant i 7t i strekk. Da ryddet vi gjerne litt i kurvene og handlevognene, ryddet litt i hyllene eller gikk på do. Viktig med litt avbrekk, trenger ikke nødvendigvis være pause pause, men man trenger en liten avkobling fra det man holder på med, og gode ledere vet dette Anonymkode: 8fc4c...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #45 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg jobber i barnehage og der etterstreber vi at alle får tatt 30 min sammenhengende pause. Utenom den er det fullt kjør. Sjekke meldinger eller se ut i luften 1 min kan vi bare glemme😅 Stort sett å gå på do også. Vi "krangler" om å trille ned all søpla, da det gir oss 5 min "pause". Anonymkode: 48947...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #46 Del Skrevet 4. januar 2024 Hva med dem som har ubetalt lunchpause, har dem krav på betalte småpauser gjennom dagen? Anonymkode: 5aa45...2a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #47 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med dem som har ubetalt lunchpause, har dem krav på betalte småpauser gjennom dagen? Anonymkode: 5aa45...2a6 Det blir jo det samme, men det kommer litt an på hva du jobber med og hvor. Hvis det er butikk har du primært krav på 15 min ekstra pause om du jobber over 9 timer, i tillegg til halvtimespausen som er betalt hvis du ikke kan forlate arbeidsplassen, men ubetalt om du kan det. Anonymkode: 7b729...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #48 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg jobber 60%. 4.5 timer hver dag og har ikke lønsj pauser men jeg tar meg en kaffepause når det passer seg slik. Og det er helt greit Anonymkode: 9152e...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #49 Del Skrevet 4. januar 2024 Høres drøyt ut, så lenge det ikke er når man betjener kunde selvsagt. Greit nok at sjefen sikkert har rett på papiret at man ikke skal ta seg en 20 sek. mental pause en gang, men hadde vår leder gjort det, så hadde jeg også blitt kjipere på å steppe inn ekstra (som man ofte ikke får betalt for en gang). Så leder kan velge å være veldig streng, men da blir det også mer motvilje fra min side utover ordinær arbeidstid. Anonymkode: 20818...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #50 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres drøyt ut, så lenge det ikke er når man betjener kunde selvsagt. Greit nok at sjefen sikkert har rett på papiret at man ikke skal ta seg en 20 sek. mental pause en gang, men hadde vår leder gjort det, så hadde jeg også blitt kjipere på å steppe inn ekstra (som man ofte ikke får betalt for en gang). Så leder kan velge å være veldig streng, men da blir det også mer motvilje fra min side utover ordinær arbeidstid. Anonymkode: 20818...e5d Den sjefen må ha det veldig travelt da « jasså ja, tatt deg 20 sekunder mental pause og tenkt på noe annet enn jobb «. Høres litt drøyt ut ja. Det kan jo være man blir streng av en grunn, altså at ting har sklidd litt ut. Det blir jo ikke noe hyggelig og jobbe når det er sånn nei. Anonymkode: 7b729...f7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #51 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du ikkje krav på 10 min røykepause kvar time? Anonymkode: 7fcb1...637 Ha ha ha! Neste kampsak for fagrøyrsla? Anonymkode: 42770...f7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #52 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jobber i bhg. Aldri pause utenom 30 minutter til lunsj. Ikke alltid jeg får tatt hele lunsjen min heller. Ganske fantastisk med tanke på at vi kun har ti minutter av pausen ned betaling. 🙄 Anonymkode: dd4db...16a Det fleste av oss har ikke betalt lunsjpause, skjønner du. 🙄 Anonymkode: 42770...f7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #53 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg tar bare pause når jeg jobber vakter på mer enn 5,5 time. Har kollegaer som tar pause selv på kort tretimers vakt … Blir et irritasjonsmoment for oss andre. Anonymkode: 0313b...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #54 Del Skrevet 4. januar 2024 Jobber på sykehjem. Har betalt pause, men vi har likevel rett på en halvtime hvis tid. Det er det sjeldent, hvert fall ikke 30min. Mye avbrudd fordi kolleger trenger hjelp eller det blir for mye å gjøre på for få folk. Jeg bruker gjerne 5 minutter her og der på skjult pause. F.eks hvis jeg skriver rapport, så tar jeg 5min ekstra på mobilen, en 5min pause ekstra på wc for å sjekke mobilen, står litt i skjul i gangen/lageret og sjekker mobilen. Det er rett og slett høyst nødvendig da jeg ville blitt utbrent om ikke. Jobber på demensavdeling. Det er fysisk og psykisk tungt. Tenk dere å høre samme person spørre om det samme 100 ganger i løpet av en vakt eller at en beboer følger deg hakk i hæl 90% av dagen eller følge beboer på wc 30 ganger fordi beboer har glemt at han har vært på wc. Det tar på. I tillegg til svært tunge stell hos enkelte. Man skal klare å være tålmodig og derfor unner jeg meg de 5 minuttene her og der. Kolleger gjør der samme. På aftenvakt er vi gjerne 2-3 kolleger som tar et kvarter eller 5 minutter her og der. Vi har så lite tid sammen, vi trenger å kunne prate litt sammen for å ha et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: a4773...68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #55 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): kommer nok litt an på jobben og ikke minst sjefen… for maaaange pr siden jobbet jeg på et callsenter, og der måtte vi logge ut/inn på pc’n hver gang vi var borte fra pulten, og det var ulike koder for om det feks var do-pause eller lunch. Gikk vi over X antall minutter og/eller ganger så var det tilsnakk på kontoret… Anonymkode: 3242c...1c5 Jobba på et tilsvarende callsenter jeg og. Kanskje samme? Ingen orka å jobbe der lenge, så det var utskitninger hele tiden. Nå jobber jeg på et annen callsenter, men det er omtrent ingenting å gjøre. Telefonen ringer kanskje en gang i timen, litt avhengig av sesong. Anonymkode: 9124c...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #56 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det fleste av oss har ikke betalt lunsjpause, skjønner du. 🙄 Anonymkode: 42770...f7b Det skjønner jeg også. Men de fleste må heller ikke jobbe i pausen sin opp til flere ganger i uka. Anonymkode: dd4db...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KraKriAm Skrevet 4. januar 2024 #57 Del Skrevet 4. januar 2024 Vi tar pause når det passer, alt fra å hente kaffe til å skravle en halvtime med kollegaer eller gå en tur i butikken. I tillegg til lunsj. Fleksitid og kan ha hjemmekontor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå