Gå til innhold

Akne og fett hår etter p-pilleslutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nå på 6 måned etter jeg slutta på p-pillen Diane/Zyrona. Har aldri hatt akne før, men nå vokser dem frem på hake, hals og i panna. I tillegg blir håret mitt fett rett etter det er nyvasket. Jeg må enten vaske håret hver dag eller bruke et lass med tørrshampoo før jeg kan gå ut døra. Jeg hadde begynt på pilla igjen hvis det ikke var for at vi prøver å bli gravide. Jeg er enda ikke blitt gravid, og tanken på å ha det slik over langlang tid demotiverer meg så sinnsykt. Jeg får dårlig selvtillit, føler meg ekkel og det går kraftig ut over humøret. Føler meg ofte nedstemt og det går hardt ut over mannen.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før utbruddet roer seg? Må kroppen først gå igjennom en periode med høy talgproduksjon før det stabiliserer seg, eller må jeg forvente å ha det sånn lenge, og muligens igjennom en hel graviditet også? Setter pris på alle erfaringer og råd!

Anonymkode: 2b9ec...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det tar noen måneder, men det samme vil nok skje under graviditet, det blusser opp igjen etterpå. Bare gi det tid. 

Anonymkode: 62ba4...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...