AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 Når man tar en test 13DPO, men kun kan ane en svak skygge i beste fall, da er vel håpet ute? Vet det kan være forskjeller på hvor raskt man produserer HCG, men ulempen min er at jeg ikke har vært prøver før, så vet derfor ikke når test for meg burde vært sterk/klar. De gangene jeg har vært gravid, testet jeg først flere dager etter IKM, og da var jo streken tydelig. Er det noen som vet om det er håpløst når det kun er skygge 13DPO? Anonymkode: 9bc7f...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg vil ikke påstå at alt håpet er ute - basert på egen erfaring - selv om andre gjerne vil si det. Har selv først fått positiv test 14 dpo. Fra eggløsning kan det ta 5-7 dager - for noen 5 - 10 dager før egget fester seg i livmoren. Og kroppen bruker gjerne litt tid på å produser nok hcg for at det slår ut på test - så spørs på hvor sensitiv testen du har brukt er 😊 Men dette er veldig individuelt. Noen får positiv test 7-8 dpo - andre ikke. Jeg tenker at det bare er å vente og se. Ikke så mye annet å gjøre dessverre 🌹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Det mener jeg kommer helt ann på hva slags test du brukte. Brukte du en tidlig test med en følsomhet på 10iu? Eller en vanlig test med følsomhet på 25iu? Hvis sistnevnte så synes jeg ikke det er så rart at du bare ser en skyggestrek nå. Merker på testene kan også ha noe å si. Har hørt at de fra normal og metode ikke alltid er like bra som de fra babyplan eller andre (dette er ikke jeg ekspert på). Når egget fester seg kan variere, faktorene for hvorfor vet jeg ikke særlig mye om, men statistisk sett fester egget seg som oftest på dag 9. Hvis du har en syklus på 28dager så er sannsynligheten sånn circa slik: Dag 6 DPO: 1% Dag 7 DPO: 7% Dag 8 DPO: 24% Dag 9 DPO: 36% Dag 10 DPO: 24% Dag 11 DPO 7% DAG 12: 1% Det tar igjennomsnitt 3 dager før HCG er på over 10iu. Men HCG kan variere veldig fra person til person, og noen produserer allerede nok HCG til at det blir fanget opp på en tidlig test samme dag eller 2 dager etter festning. Det tar igjennomsnitt 5 dager før HCG er over 25iu. Også her er det forskjeller fra kvinne til kvinne og fra testmerke til testmerke, da noen tester ser ut til å være mer sensitive enn andre, selv om de hevder de er sensitive til samme målenhet. Så vil ikke si håpet er ute, men forstår deg veldig godt. Skal ikke ignorere det faktum at om du brukte en tidligtest så ville den mest sannsynlig ha gitt utslag nå. Men skyggestrek er da bedre enn ingen strek? En strek er jo en strek inntil det motsatte er bevist. Ta en ny test. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Hjertefisk skrev (22 minutter siden): Det mener jeg kommer helt ann på hva slags test du brukte. Brukte du en tidlig test med en følsomhet på 10iu? Eller en vanlig test med følsomhet på 25iu? Hvis sistnevnte så synes jeg ikke det er så rart at du bare ser en skyggestrek nå. Merker på testene kan også ha noe å si. Har hørt at de fra normal og metode ikke alltid er like bra som de fra babyplan eller andre (dette er ikke jeg ekspert på). Når egget fester seg kan variere, faktorene for hvorfor vet jeg ikke særlig mye om, men statistisk sett fester egget seg som oftest på dag 9. Hvis du har en syklus på 28dager så er sannsynligheten sånn circa slik: Dag 6 DPO: 1% Dag 7 DPO: 7% Dag 8 DPO: 24% Dag 9 DPO: 36% Dag 10 DPO: 24% Dag 11 DPO 7% DAG 12: 1% Det tar igjennomsnitt 3 dager før HCG er på over 10iu. Men HCG kan variere veldig fra person til person, og noen produserer allerede nok HCG til at det blir fanget opp på en tidlig test samme dag eller 2 dager etter festning. Det tar igjennomsnitt 5 dager før HCG er over 25iu. Også her er det forskjeller fra kvinne til kvinne og fra testmerke til testmerke, da noen tester ser ut til å være mer sensitive enn andre, selv om de hevder de er sensitive til samme målenhet. Så vil ikke si håpet er ute, men forstår deg veldig godt. Skal ikke ignorere det faktum at om du brukte en tidligtest så ville den mest sannsynlig ha gitt utslag nå. Men skyggestrek er da bedre enn ingen strek? En strek er jo en strek inntil det motsatte er bevist. Ta en ny test. Wow, mye nyttig og interessant informasjon. Takk. Tror nok ikke jeg er blitt gravid dessverre, men har et bittelite håp om det kan være slik at det tar 3 dager før HCG kommer opp på detekterbart nivå. Jeg brukte en vanlig strimmeltest, fra Makesure, så ikke tidligtest. Tror den skal reagere på HCG-verdier ned til 25. Anonymkode: 9bc7f...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Wow, mye nyttig og interessant informasjon. Takk. Tror nok ikke jeg er blitt gravid dessverre, men har et bittelite håp om det kan være slik at det tar 3 dager før HCG kommer opp på detekterbart nivå. Jeg brukte en vanlig strimmeltest, fra Makesure, så ikke tidligtest. Tror den skal reagere på HCG-verdier ned til 25. Anonymkode: 9bc7f...4f3 Aha, men da er det jo absolutt håp til stede dersom du brukte en vanlig test! Ja prøv igjen om noen dager, så er du helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 Hjertefisk skrev (2 timer siden): Aha, men da er det jo absolutt håp til stede dersom du brukte en vanlig test! Ja prøv igjen om noen dager, så er du helt sikker. Ja, tar en ny test. IKM /14DPO er i morgen, om det er noe burde den vel bli positiv da? Anonymkode: 9bc7f...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, tar en ny test. IKM /14DPO er i morgen, om det er noe burde den vel bli positiv da? Anonymkode: 9bc7f...4f3 Ville satset på det ja. Og Tante Rød vil ihvertfall gi en god bekreftelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Del Skrevet 5. januar 2024 Negativ test i dag også, 14DPO. Så da ble det ikke noe. Anonymkode: 9bc7f...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Del Skrevet 6. januar 2024 Jeg testet negativt, altså ikke en skygge en gang frem til 16 dpo. Jeg visste med 100% sikkerhet at jeg var gravid ut i fra symptomene, men testene var totalt blenda hvite frem til IKM. Anonymkode: 51b60...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 7. januar 2024 #10 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 17.23): Negativ test i dag også, 14DPO. Så da ble det ikke noe. Anonymkode: 9bc7f...4f3 Jeg er i samme bås, hvis det er til trøst! Bedre lykke neste gang. Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 7. januar 2024 #11 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg testet negativt, altså ikke en skygge en gang frem til 16 dpo. Jeg visste med 100% sikkerhet at jeg var gravid ut i fra symptomene, men testene var totalt blenda hvite frem til IKM. Anonymkode: 51b60...3c7 Hvilke symptomer hadde du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå