AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hva er din erfaring. F. eks. hvis man sier opp kontrakten i midten av januar. 3 mnd (feb, mar, apr) gir utflyttedato 30. april. Men hvis man finner nytt sted, som man overtar lenge før 3 måneder er gått, er de fleksible på å la leieforholdet opphøre tidligere? Anonymkode: eb4c2...441
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Kanskje, hvis du ordner en ny leietager så eier ikke taper penger på at det står tomt. Anonymkode: dee7f...e35 1
aksase Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Det kommer an på. Hvis jeg var utleier, ville jeg nok ønske meg mest mulig inntekt, og dermed holde på avtalen ut oppsigelsestiden. Unntaket kan være om det dukket opp en leietaker som ville overta tidligere, eller om det var nødvendig med en periode uten leietakere for oppussing eller noe sånt. 2
Vestlig Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er utleier. Om det skulle vært aktuelt å kutte ned på dette måtte det være om leietaker skaffet meg nye leietakere som jeg aksepterte og som kunne ta over tidligere. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Og så må leiligheten være strøken; skikkelig vasket! så ikke utleier får problemer med ny leitaker ved innflytting. Anonymkode: dd2b9...72e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Nei, jeg vil tro de aller færreste utleiere er fleksibel på oppsigelsestid. Unntaket er hvis en ny, god leietaker er klar tidligere enn oppsigelsestidens utløp, da kan dere bli enige om å redusere/fremskynde datoen. Anonymkode: 331a9...674 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå