AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Og sier derfor at økningen er ulovlig. Men skriftlig varsel ble sendt med posten i starten av november (god margin i forhold til krav om 1 måneds varsel) om husleieøkning (KPI) i januar. Jeg tror hun lyver om å ikke ha mottatt brevet. Hva kan jeg gjøre? Hus sier hun vil ta det til husleietvistutvalget om jeg ikke går tilbake til gammel husleie. Vi bor ikke i samme bygning, hun leier en leilighet jeg eier. Anonymkode: fedcc...0cd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Ble brevet sendt rekommandert? Sto det returadresse på konvolutten? Anonymkode: b0b04...35f 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Sende et nytt med ny dato for endring av leie? Anonymkode: 27b91...19a 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble brevet sendt rekommandert? Sto det returadresse på konvolutten? Anonymkode: b0b04...35f Ble brevet sendt rekommandert? Nei Sto det returadresse på konvolutten? Ja Anonymkode: fedcc...0cd
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Man sender slikt rekommandert eller pr e-post med lesebekreftelse Husk at du og kan sende det i Digipost Endret 4. januar 2024 av Fru Uperfekt La til setning om Digipost 13 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Se på deg selv som en erfaring rikere, og sendt nytt varsel på riktig måte. Anonymkode: bb6f5...6b0 9 2
Eva-Lena Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Sånne ting må du sende rekommandert. Send det på nytt rekommandert og ta de kronene du taper for en lærepenge. 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Så jeg, utleier, har ingen sak, hvis leietaker hevder noe annet? Det er ingen måte å få det bekreftet gjennom posten at det ble levert til postkassen? Da blir det å prøve på nytt... rekommandert sending Anonymkode: fedcc...0cd 1
Josephine Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Og sier derfor at økningen er ulovlig. Men skriftlig varsel ble sendt med posten i starten av november (god margin i forhold til krav om 1 måneds varsel) om husleieøkning (KPI) i januar. Jeg tror hun lyver om å ikke ha mottatt brevet. Hva kan jeg gjøre? Hus sier hun vil ta det til husleietvistutvalget om jeg ikke går tilbake til gammel husleie. Vi bor ikke i samme bygning, hun leier en leilighet jeg eier. Anonymkode: fedcc...0cd Nå har hun bekreftet å ha fått informasjon, så hvis et nytt brev ikke kommer frem, har du ditt på det tørre. Men send nytt rekommandert brev, e-post og sms. 2
aksase Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg, utleier, har ingen sak, hvis leietaker hevder noe annet? Det er ingen måte å få det bekreftet gjennom posten at det ble levert til postkassen? Da blir det å prøve på nytt... rekommandert sending Anonymkode: fedcc...0cd Brev uten sporingsnummer eller ikke rekommandert sending kan ikke spores. Det ryddigste og enkleste er nok å prøve på nytt. Enten rekommandert sending, eller at du leverer brevet personlig og får leietaker til å signere på at brevet er mottatt. 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Hvorfor er du egentlig så sikker på at hun har fått det? Kan hende hun er helt ærlig. Uansett må du sende på nytt slik det blir anbefalt i tråden her. Anonymkode: 4e908...44a 8 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Drømmeleieboer. Lyver utleier midt i trynet. Veldig sympatisk og pålitelig. Lykke til hvis det er du som må avslutte leieforholdet en dag. Begyn og spar til advokathonorar allerede nå. Anonymkode: c536f...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Denne feilen er det uansett du som må ta på din kappe. Anonymkode: 814d8...b40 5 1
Melus Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Kunne du ikke ha skrevet det ut og levert det personlig? 2 2
Grandidosa83 Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 Du kan bare sende en sms for å gjøre det enkelt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 Er det noe i korrespondansen mellom dere som kan tyde på at hun lyver? Anonymkode: 6699f...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 Hvorfor ikke sms eller email? Pleier dere kommunisere via brev? Anonymkode: 66118...6dc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så jeg, utleier, har ingen sak, hvis leietaker hevder noe annet? Det er ingen måte å få det bekreftet gjennom posten at det ble levert til postkassen? Da blir det å prøve på nytt... rekommandert sending Anonymkode: fedcc...0cd Du har valgt å sende uten sporing, du har valgt at du ikke ønsker få noe bekreftelse på levering, så nei, da får du heller ikke noe bekreftelse. Hvis du ikke vil betale for sporing eller rekommandert, så får du selvfølgelig ikke bestilt denne tjenesten i ettertid... Anonymkode: c3c88...c2a 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 splash skrev (1 minutt siden): Er ikke sms skriftlig ? sms er vel ikke en formell korrespondanse? Anonymkode: 05d55...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå