AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hei. jente 16 år Underlivet mitt lukter helt forferdelig. En sånn stram fiske lukt som til å med lukter igjennom buksa mi til tider. Hender jeg brekker meg lzm når jeg er på do for det lukter så sykt jævlig. Har ikke kløe, rødhet eller hevelser kun en stram fiskelukt, men jeg har også unormal utflod, men noen ganger ser den normal ut. Den kan være gul eller litt sånn grønn aktig og noen ganger grå aktig. Det startet når jeg nettopp hadde fylt 16. og som 16 åring ble jeg gravid, men fikk spontanabort etter 10 uker. Jeg tror det begynte å lukte rett før jeg ble gravid, men kan hende jeg husker feil og at det kom etter. Jeg hadde en fast sex partner som jeg hadde i over to år, men nå er jeg 17 om en måned så dette har vart i 11 måneder. Å nå er jeg dritt lei for jeg tørr nesten aldri ha sex. Jeg har en kjæreste nå å vi har nesten aldri sex pga lukta og at jeg blir usikker på meg selv når jeg stinker så mye. Man vil jo ikke ha sex med en som lukter vondt nedentil. Han vet jo om det, men fortsatt jævlig kjipt. Jeg vil dra til legen nå og grunnen til at jeg har drøyet er fordi det står på nettet at legen må undersøke underlivet å ta sånn snifftest osv å dette er jo drit ubehagelig vil jo ikke at noen skal lukte på tissen min. Jeg skjønner sikkert mange syntes jeg er rar som ikke har dratt til legen enda, men har aldri blitt undersøkt i underlivet før så håper dere skjønner jeg syntes det er ubehagelig å det syntes sikkert de som har gjort det og, men første gangen er sikkert værst. så har ikke turt å dratt har bare drøyet å drøyet. Så jeg vil bare høre her om noen kanskje har hatt noe lignende å hva dere eventuelt har gjort med det. Det går jo ikke over så må nok til legen uansett, men vil være litt mere sikker på hva det kan være før jeg bestiller time. Har jo snakket med moren min om dette og hun har bakteriell vaginose som hun har hatt i over 4 år og hun har hatt behandlinger med antibiotika osv flere ganger, men det kommer tilbake sier hun, men hun har det ikke hele tiden bare innimellom og jeg har det 24/7 kan ikke huske sist det lukta normalt der nede lzm. Så vet ikke om det er bakteriel vaginose eller ikke. Har lest om det og har jo akkurat det som står, men ja kan være alt, men håper bare det ikke er noe farlig. Jeg vet bakteriel vaginose ikke er farlig, men siden det har vart så lenge så kan det kanskje være noe annet jeg egentlig burde ha sjekket for lenge siden? Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan ha fått dette om det var den graviditeten eller hva det var. Jeg vasker jo nedentil med intim såpe minst tre ganger i uken. Ikke vær gang jeg dusjer for man skal jo ikke vaske med såpe hele tiden. Kan være at det ikke blir bedre fordi jeg vasker med såpe å at det ødelegger normalfloraen min eller noe. I hvertfall jeg er bare 16 år lzm å vis jeg må ha dette ut livet så er sex livet mitt føkt å det er ganske kjipt. Jeg har prøvd å gå på sånn melkesyre tabletter som man dytter opp å sover med over natten. Får jo sånn pakke med 7 i som man skal ta vær dag til det er tomt. Funka så lenge jeg gikk på det, men så gikk det to dager også kom det tilbake. Å kan ikke gå på det hele tiden for det koster jo mye penger og når jeg gjorde det så hadde jeg ikke sex å jeg hadde heller ikke sex dagene etterpå for sex kan vell forverre bakteriel vaginose, men kom likevell tilbake. Jeg har også glemt å tatt ut en tampong flere ganger å dytta en annen oppi også har jeg ikke vist at den andre var oppi der også har den falt ut lzm noen dager etterpå. Det har jeg lest kan lukte veldig, men da lukter det som oftest mer også går det over etter noen dager også lukter det bare den stramme fiske lukta det er veldig lenge siden sist jeg klarte det da har blitt veldig forsiktig med det nå. Ja nå har jeg nesten skrevet hele livshistorien min her unnskyld for det, men håper noen som har litt peiling og har hatt noe lignende kan svare for vil så gjerne vite hva som er tilfelle her☺️☺️ Anonymkode: af27c...640
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 dra til legen, så ser legen i mikroskopet om det er vaginose. du får sikkert zidoval som behandling, og blir fin på få dager 😊 ikke la dette begrense deg lenger, der er helt normalt og legen gjør sånt flere ganger i uka. Anonymkode: 489c7...0b5
anonymous87 Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har det samme akkurat nå. Fått resept på vaginal tabeletter for å få det vekk. du kan spørre om å få kvinnelig lege f.eks?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): dra til legen, så ser legen i mikroskopet om det er vaginose. du får sikkert zidoval som behandling, og blir fin på få dager 😊 ikke la dette begrense deg lenger, der er helt normalt og legen gjør sånt flere ganger i uka. Anonymkode: 489c7...0b5 Så du tror ikke at fordi jeg har ventet såpass lenge at det forblir? Anonymkode: af27c...640
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 anonymous87 skrev (1 minutt siden): Jeg har det samme akkurat nå. Fått resept på vaginal tabeletter for å få det vekk. du kan spørre om å få kvinnelig lege f.eks? Ja det skal jeg, men behandlet du det med engang du fikk det eller ventet du litt? Anonymkode: af27c...640
Kalikalinka Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Første bud, ikke glem tampongen! Det kan gjøre deg veldig, veldig syk med TSS (toxic shock syndrome). Det er i tillegg utrolig lite sunt for bakteriefloraen din der nede. Kom deg til legen, og god bedring!
anonymous87 Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det skal jeg, men behandlet du det med engang du fikk det eller ventet du litt? Anonymkode: af27c...640 jeg har hatt det før så visste med en gang hva det var, sendte bare en melding på helsenorge og å få resept mot det igjen( slapp å dra inn). Men jeg har et veldig nært forhold til legen og er der ofte. De aller fleste må nok inn å skjekke. Men ja behandlet med engang, blir dårlig av lukten + har kjæreste, og vil ikke ha sex når jeg har det der 😛
anonymous87 Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Få skjekket deg. Husk at det et verst første gangen, men ikke glem de gjør dette hele tiden. det går super kjapt, de lukter kjapt, tar en liten q-tips, og vipps er du ferdig. Og da gjerne med en løsning på problemet. Hvis det er Bakteriell vaginose så har jeg erfart at det kun er den reseptbelagte medisinen som fynker. De man kjøper med melkesyrebakterier osv selv på apoteket kan kaaanskje holde det bitte litt i sjakk. Men det vil komme tilbake hvis det er BV somregel
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Høres ut som bakteriell vaginose ja🙂 Det er relativt vanlig og har ingenting med dårlig hygiene å gjøre. Jeg fikk det noen år tilbake og da viste det seg at jeg faktisk hadde glemt en liten tampong igjen fra sist mens. Den hadde ligget der i 3 uker, hadde sex og allting. Så kom lukten. Hadde bestilt legetime, men så datt den plutselig ut av seg selv og mjeg ble helt fin igjen😅 Så utelukk en gammel tampong først er mitt tips😆 Ellers finnes det mange gode kremer på apoteket. Du kan helt sikkert også beskrive problemet på e-konsultasjon, så skriver legen ut resept på nett. Og få det levert på døren. Dersom du syns det er flaut å gå til legen med det. Anonymkode: 84f89...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå