AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Del Skrevet 4. januar 2024 Som overskriften sier. Skal betale over 700.000kr i forskuddsskatt. Er det noen måte å «gjøre bruk» av transaksjonene. Dvs. F.eks. Opptjene seg noen poeng eller kreditt/tilgode, altså få noe verdi av skatten? F. Eks. Eurobonuspoeng, companion ticket, eventuelt, kunne det være et alternativ å betale bare et lite minimum i forskuddsskatt, sette alt resterende på fond, for så å betale alt inn i baksmell, men har da nytt godt av prosentvis verdistigning på flere hundre tusen i mellomtiden? Noen som har noen smarte lovlige tips? Anonymkode: 748e2...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Forskuddsskatt er enten knyttet til formueskatt, selg/innløs formue, eller til bedriftsinntjening. Med så høy forskuddsskatt har i så fall bedriften tidligere hatt et enormt overskudd, så pengene bør finnes et sted. Det går fint å betale forskuddsskatt med kredittkort. Så du kan sikkert dele opp betalingen, og bruke opp kreditten på de beste kortene. Hvorvidt det utløser godene du er ute etter, må du sjekke for de aktuelle kortene. Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forskuddsskatt er enten knyttet til formueskatt, selg/innløs formue, eller til bedriftsinntjening. Med så høy forskuddsskatt har i så fall bedriften tidligere hatt et enormt overskudd, så pengene bør finnes et sted. Det går fint å betale forskuddsskatt med kredittkort. Så du kan sikkert dele opp betalingen, og bruke opp kreditten på de beste kortene. Hvorvidt det utløser godene du er ute etter, må du sjekke for de aktuelle kortene. Anonymkode: 51cce...427 Jeg ble nylig privatpraktiserende lege med enkeltmannsforetak i fjor vår. Var tidligere ansatt. La inn ca. Forventet overskudd (er jo umulig å si helt sikkert i den type jobb) og fikk estimert hva jeg skal betale i forskuddsskatt i 2024. Hvordan får man betalt dette med kredittkort? Jeg har f.eks. SAS MC Premium. Det er jo ingen steder på «min side» man får lagt inn kortdetaljer for betaling? Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Anonymkode: 748e2...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Nei, jeg betaler forskuddskatten fra bankkonto. Dessverre langt fra din størrelse. Hos meg blir det langt fra 2 800 000 i skatt når jeg har har trukket fra alt og kommet ned til skattbar inntekt. Ellers korrigerer jeg forskudsskatten hvert termin. Med jevn drift baserer jeg meg på regnskapet for siste 3 mnd. Så blir det selvsagt justeringer når årsregnskapet er ferdig og skattemeldingen utfylt. Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det går fint å betale forskuddsskatt med kredittkort. Så du kan sikkert dele opp betalingen, og bruke opp kreditten på de beste kortene. Hvorvidt det utløser godene du er ute etter, må du sjekke for de aktuelle kortene. Anonymkode: 51cce...427 Hvordan gjør man dette? Anonymkode: 748e2...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan gjør man dette? Anonymkode: 748e2...c28 Vipps? Blir mange innbetalinger for å unngå gebyrer. Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vipps? Blir mange innbetalinger for å unngå gebyrer. Anonymkode: 51cce...427 Nei nå tuller du med meg innser jeg 😂 du skriver jo bare helt random ting og svarer ikke på det som spørres om. Jaja fikk meg en latter i natten ☺️ Anonymkode: 748e2...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei nå tuller du med meg innser jeg 😂 du skriver jo bare helt random ting og svarer ikke på det som spørres om. Jaja fikk meg en latter i natten ☺️ Anonymkode: 748e2...c28 Det var litt tull, men mulig det går. Som jeg skrev i innlegget før, jeg har aldri prøvd. Men det skal gå å betale regninger fra kredittkort. Gir ikke kredittkortets hjemmeside noe hjelp? Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Mitt SAS MC kredittkort ercfra dnb. Der kan jeg i nettbanken betale regninger rett fra kredittkort. Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 Spør på Eurobonusjegergruppa på Facebook, der kan de alle triksene. Anonymkode: 462d6...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 Hvis du betaler regninger med kredittkortet må du som regel betale renter fra dag 1. Så ville dobbeltsjekke det før jeg betalte 700 000 siden kredittkort har rente på rundt 20%... Anonymkode: 00290...b5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du betaler regninger med kredittkortet må du som regel betale renter fra dag 1. Så ville dobbeltsjekke det før jeg betalte 700 000 siden kredittkort har rente på rundt 20%... Anonymkode: 00290...b5f Det løses ved at han fyller på kredittkortet først. Anonymkode: 51cce...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 Kan du få satt ned skattetrekket så du heller kan investere pengene i påvente av baksmell? Anonymkode: 55fb1...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #14 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som overskriften sier. Skal betale over 700.000kr i forskuddsskatt. Er det noen måte å «gjøre bruk» av transaksjonene. Dvs. F.eks. Opptjene seg noen poeng eller kreditt/tilgode, altså få noe verdi av skatten? F. Eks. Eurobonuspoeng, companion ticket, eventuelt, kunne det være et alternativ å betale bare et lite minimum i forskuddsskatt, sette alt resterende på fond, for så å betale alt inn i baksmell, men har da nytt godt av prosentvis verdistigning på flere hundre tusen i mellomtiden? Noen som har noen smarte lovlige tips? Anonymkode: 748e2...c28 Du vet du kan gå inn og endre tallene slik at forskuddsdelen blir lavere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Del Skrevet 4. januar 2024 kredittkort? Finnes det kredittkort med grense på 700 000 kroner? 👀 Anonymkode: 97b9e...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vipps? Blir mange innbetalinger for å unngå gebyrer. Anonymkode: 51cce...427 Vipps tar ikke gebyr til bedrifter da er det bedriften som betaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #17 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): kredittkort? Finnes det kredittkort med grense på 700 000 kroner? 👀 Anonymkode: 97b9e...159 Ja, min manns har 1m men det er ikke normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som overskriften sier. Skal betale over 700.000kr i forskuddsskatt. Er det noen måte å «gjøre bruk» av transaksjonene. Dvs. F.eks. Opptjene seg noen poeng eller kreditt/tilgode, altså få noe verdi av skatten? F. Eks. Eurobonuspoeng, companion ticket, eventuelt, kunne det være et alternativ å betale bare et lite minimum i forskuddsskatt, sette alt resterende på fond, for så å betale alt inn i baksmell, men har da nytt godt av prosentvis verdistigning på flere hundre tusen i mellomtiden? Noen som har noen smarte lovlige tips? Anonymkode: 748e2...c28 Du forventer flere hundre tusen kr i verdistigning i fond på ett år? Har du sjekket hvordan det går med diverse fond for tiden? Ja, mange går opp. Men noen faller også mye i perioder. Opptil 30-40% på et halvår. Syntes ikke det er noe god ide akkurat. Anonymkode: 2bfef...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Del Skrevet 4. januar 2024 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Vipps tar ikke gebyr til bedrifter da er det bedriften som betaler Skatteetaten er ingen bedrift, så tror ikke de tar den regningen. Anonymkode: 51cce...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #20 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skatteetaten er ingen bedrift, så tror ikke de tar den regningen. Anonymkode: 51cce...427 Jo og har de åpnet for Vipps så tar de gebyret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå