Gå til innhold

Får barnet godt grep med Lillelam ullvotter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd Lillelam sine ullvotter, er det fine ullvotter for barnet? Gir de godt grep? Passer de inni skallvott?

Anonymkode: 3263f...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de sitter fint på. De vil passe inni en skallvott. Men sånn som vær og temp er nå vil jeg si lillelam-votter er for soving i vogn. Barnet trenger skikkelige vintervotter ved leking ute. Tynn ullvott med skall utenpå er ikke varmt nok - det er mer for under regnvott vår og høst.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (1 time siden):

Ja, de sitter fint på. De vil passe inni en skallvott. Men sånn som vær og temp er nå vil jeg si lillelam-votter er for soving i vogn. Barnet trenger skikkelige vintervotter ved leking ute. Tynn ullvott med skall utenpå er ikke varmt nok - det er mer for under regnvott vår og høst.

Takk for svar:)

Jeg tenkte egentlig å bruke de i vognen  oppi dunpose til og fra barnehagen, er for styrete å ta på vintervottene og barnet liker de ikke, har du noen vintervotter å anbefale også?

Sparer Lillelam til vognen og våren ute, derfor lurte jeg på om godt grep😊

AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (2 timer siden):

Ser nå at Lillelam har to ulike tykkelser på vottene, jeg tenkte på disse da jeg synes de så litt klumpete ut, men at de andre virker for tynne.

https://www.smaaungene.no/products/lillelam-ullvotter-brun?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqNSsBhAvEiwAn_tmxdP3VKW95Rfx4OsW4kdupyA_pMCQhEje4vGzLVvZdlTtwyGXX4BINxoCebwQAvD_BwE

AnonymBruker
Skrevet

Kattnakken har gode ullvotter også😊

Anonymkode: 2a22f...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ser nå at Lillelam har to ulike tykkelser på vottene, jeg tenkte på disse da jeg synes de så litt klumpete ut, men at de andre virker for tynne.

https://www.smaaungene.no/products/lillelam-ullvotter-brun?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqNSsBhAvEiwAn_tmxdP3VKW95Rfx4OsW4kdupyA_pMCQhEje4vGzLVvZdlTtwyGXX4BINxoCebwQAvD_BwE

De er fine de! Tykke, men ikke for tykke til at ungene får til å gjøre det meste de vil

Anonymkode: bee77...3dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kattnakken har gode ullvotter også😊

De fine med sklisikring i hånden, men de ser litt for tynne ut?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er fine de! Tykke, men ikke for tykke til at ungene får til å gjøre det meste de vil

Anonymkode: bee77...3dc

Ok, takk,det er til en på 2 år.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De fine med sklisikring i hånden, men de ser litt for tynne ut?

Ikke så tynne, og ganske "tette". De varmer godt. Fine også inni regnvotter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bruke skikkelige vintervotter?🤔 Vi bruker Hestra Baby zip. Hestra generelt er gode votter. Både jeg og mannen bruker også det. 

Anonymkode: c0707...045

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke bruke skikkelige vintervotter?🤔 Vi bruker Hestra Baby zip. Hestra generelt er gode votter. Både jeg og mannen bruker også det. 

Anonymkode: c0707...045

Barnet vil ikke ha de på, vanskelig å tre på så klumpete votter mot dets vilje når det skal sitte i vogn, bedre med noe mykt og varmt da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar:)

Jeg tenkte egentlig å bruke de i vognen  oppi dunpose til og fra barnehagen, er for styrete å ta på vintervottene og barnet liker de ikke, har du noen vintervotter å anbefale også?

Sparer Lillelam til vognen og våren ute, derfor lurte jeg på om godt grep😊

Hestra, Didrikson, Reima. Sikkert Reflex og. En toåring trenger ikke glidelåsvott - med mindre de er helt slappe i fingrene og ikke hjelper til noe særlig ved påkledning. Pass på at strikken oppe/selve mansjetten ikke er for trang/smal fordi det da følgelig blir trangt å ha den utenpå dressen. Selv om votten starter inni dressermet, så er det ikke sikkert at den ender opp der i løpet av utetida når barnet har tatt votten av fem ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (21 minutter siden):

Hestra, Didrikson, Reima. Sikkert Reflex og. En toåring trenger ikke glidelåsvott - med mindre de er helt slappe i fingrene og ikke hjelper til noe særlig ved påkledning. Pass på at strikken oppe/selve mansjetten ikke er for trang/smal fordi det da følgelig blir trangt å ha den utenpå dressen. Selv om votten starter inni dressermet, så er det ikke sikkert at den ender opp der i løpet av utetida når barnet har tatt votten av fem ganger. 

Tusen takk, hadde reflex med ullfor og glidelås til en på 1,5 det var helt håpløst å få tatt på votter og barnet hatet det, fikk ikke grep heller. Men det blir vel lettere når de blir litt større😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...