Fjompenisse Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hei, Dama som jeg ble sammen med for 27 år siden, tok endelig til vettet og ba om at vi går hver vår vei. Voksne barn og ekteskapet var mer preget av vennskap enn kjærlighet, men bruddet går fint for seg, vi er fremdeles gode venner. Litt rart blir det selvfølgelig, men på en måte gleder jeg meg litt til å utforske hva som finnes for meg der ute. Sist jeg datet måtte jeg ringe hjem til henne på fasttelefon og først overtale min vordende svigermor om at jeg burde få prate med henne. Ting virker litt "enklere" nå om dagen. Jeg har sniklest litt på dette forumet en liten tid for å få tips, men kunne tenke meg noen mer konkrete tips for en god profil. Tinder er vel den som dukker opp først av appene, men er åpen for andre sider/apper også. Men ikke klar for å lage noen profil hverken her eller der enn så lenge. Men den som forbereder seg godt osv. Kort om meg: 1974 modell, noe som gjør at jeg pusher 50 i år. Men jeg er ingen senior, hverken utseendemessig eller i oppførsel. Stødig og fast kontorjobb i et ganske kreativt yrke. Jobber også noen kvelder i uka som instruktør på et treningssenter. Ergo godt trent og en sunn kropp. Prøver å få inn en treningsøkt hver dag, men lykkes ikke alltid med det, for er også glad i et glass vin eller to i helga og se på noen serier eller lignende med "dama". Er vokalist i et tulleband som aldri øver og spiller kanskje én konsert i året. Liker å synge... Glad i å danse, både sving og 90-talls dance, mens når jeg skal høre på musikk fortrekker jeg tyngre rock og metal. Følger et norsk fotballag tett, men ser ellers nesten aldri på fotball eller annen sport på TV. Samfunnsengasjert og en nyhetsjunkie. Er oppvokst som knallhard sosialist, men blitt mer engasjert i miljøvern de siste årene. Glad i dyr og bor nå sammen med 2 katter. Hva jeg ser etter hos en dame: - Humor er ekstremt viktig. Og da er det ikke Leif Juster og hans Pølsemaker som treffer meg, men litt råere humor a la Ricky Gervais. - Eventyrlyst. Jeg har ekstremt lite lyst til å reise på langweekend til London for å gå på shopping i hovedgatene. Det er kjeeeeedelig! - Empati. Og med tanke på mitt samfunnsengasjement, vil en dame som synes Sylvi Listhaug har mye fornuftig å si, være helt uaktuelt. Er det noe informasjon jeg mangler i min "bio" som aboslutt burde være med? Noe du lurer på? Er det innafor å skrive utfyllende om hva jeg ser etter hos en dame? Hvilken aldersgruppe kan jeg søke etter? +- 10 år innafor for en voksen, men ikke distingvert herre? Har seff et fornuftig utvalg av bilder fra det siste året. Ingen av dem i bar overkropp foran baderomsspeilet og de aller fleste uten solbriller! Selv om jeg er utadvent og er lite selvhøytidelig, kjenner jeg at bare det å lage denne (anonyme) posten ble klein. Mulig jeg bare sletter den igjen ASAP...
Fjompenisse Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2024 1 minutt siden, Colaboks said: Hei troll! Litt usikker på hvordan innlegget mitt er ment for å trolle?
Colaboks Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Fjompenisse skrev (1 minutt siden): Litt usikker på hvordan innlegget mitt er ment for å trolle? Ser på navnet ditt.
Fjompenisse Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2024 2 minutter siden, Colaboks said: Ser på navnet ditt. Her tenker jeg at det var kleint å skrive innlegget, så viser det seg at det er mitt anonyme profilnavn som var kleint... 1
Fighter83 Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Som en kvinne som har vært aktiv i dette gamet av/på de siste 20 årene så er gode bilder første pri. Trenger ikke å være tatt av en fotograf og å være en super kjekk kar men din utstråling bør komme frem i bildene. Bildene dine bør vise hvem du er på et vis, få frem fargene dine. Få frem smilet ditt, gutten/mannen i deg, dropp solbriller! vi vil se øynene dine, dropp bilder av andre ting som ikke er av deg selv! Man må ikke ha bar overkropps bilde, kan bli oppfattet som litt needy ang å ha stort behov for bekreftelser/oppmerksomhet. Ha max 1 treningsbilde og da helst et uten tights. Løpe/sykkelbilder/turbilde pleier å være de beste(de som er for sporty blir litt for ekstreme for en del damer). Ikke se totalt "Gjøkeredet" ut, ikke for moroskyld en gang(blant venner er det ok). Ikke ha glass/flaske alkohol på for mange av bildene, aldri hold en røyk på et bilde du legger ut om du ikke røyker/ha ingen røykpakker på bordet o.l heller(vi ser på alle detaljer i bildene), samme gjelder narko! Deretter er en hyggelig/småmorsom/litt halv diffus bio ønskelig for de fleste av oss damene. Vi er som regel mest opptatt av det mentale, hva ved deg kan interessere oss/gjøre oss nysgjerrig på seg/ønske å vite mer om deg. Skriv om du røyker eller ikke. Skriv om du ønsker barn eller ikke(er sånne hurtigvalg så du trenger ikke å skrive det i teksten). Ikke bruk alle disse symbolene folk bruker for å forklare at det liker å reise osv, noen er greie men ikke å bruke mange av dem uten å skrive noe. Måten du skriver om deg selv og hva du ser etter vil reflektere om du er en depressiv, passiv, motløs, optimistisk, gøyal osv person. Noter alltid høyde f.eks ei på 150 er kanskje ikke så gira på en på 190. Og ei på 180 er kanskje ikke så gira på en fyr på 170. Noen liker å være mer likestilte høydemessig og andre elsker forskjellene. Så skriv gjerne høyden. Ellers så må du nok bestemme deg for hva du er ute etter i første omgang. Valgene dine blir sett og vi damer husker jævlig godt dessverre. Så om du står som kortvarig i starten så kan det ha ganske negativ effekt i 3 år etterpå selv om du endrer det til forhold. Vi damer som ser etter noe seriøst vil automatisk svipe deg til venstre bare fordi vi husker og ikke ønsker å bli fristet til å titte nok en gang(man har sikkert lest profilen din 3-4 ganger i starten om man ble fristet til å se litt). Så jeg hadde heller valgt "prøver å finne det ut" om du vil prøve deg litt rundt med forskjellige greier. Ellers er min tolkning av de forskjellige: "casual"(ute etter ONS eller tørr ikke å bevege seg over i noe seriøst). "forhold"(veldig sikker på hva man vil ha). "langvarig, men åpen for alt"(sikker på at man vil ha forhold men kan leke litt useriøst en stund først, sier ikke nei til ONS om kjemien er der). "kortsiktig"(typisk utro karer evt vil kun ha sex/ONS/uforpliktende uten noe ekstra når det passer). "prøver å finne det ut" (ny på markedet/er i en endringsprosess av ulike grunner men kanskje ikke helt klar for noe seriøst enda). Driver du med sviping så vær obs på at vi damer sviper oftest kun en kar til høyre om vi er interessert i å møtes/snakke litt sammen, vi er da ganske sikre på det. Man bør ikke la disse stå ubesvarte for lenge ellers fjerner de matchen. Er greit å la de stå ett par dager uten å svare men husk at man kan se om du er pålogget om du ikke har skrudd av denne funksjonen så noen gir deg ikke lange tiden før de ombestemmer seg om de ser du er pålogget de siste 5-7 timene uten å ha skrevet noe til dem. Det er helt ok å avtale å treffes tidlig i praten for å se hverandre an irl, helst treffes innen 1 uke. Blir det stadige avlysninger så er dere nok ikke en god match. Det er helt tåpelig å bruke uker på å chatte sammen også blir det aldri noe treff, er helt ok å mene dette! Tørr å stå opp for deg selv sånn sett. Noen er nesten kun ute etter en å prate med virker det som, så ikke fall i den fella! Forstår det om man bor i distriktene og må bruke litt tid og resursser på å møte den andre men det får da være måte på hvor mye forventninger osv man bør bygge opp før man treffes. Det kan bli mange timer man bruker på Tinder og at det da blir en tidstyv uten resultater er fryktelig demotiverende så pass på å legg den fra deg! Ikke bli totalt oppslukt av den. Endret 4. januar 2024 av Fighter83 4 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (6 timer siden): Hei, Dama som jeg ble sammen med for 27 år siden, tok endelig til vettet og ba om at vi går hver vår vei. Voksne barn og ekteskapet var mer preget av vennskap enn kjærlighet, men bruddet går fint for seg, vi er fremdeles gode venner. Litt rart blir det selvfølgelig, men på en måte gleder jeg meg litt til å utforske hva som finnes for meg der ute. Sist jeg datet måtte jeg ringe hjem til henne på fasttelefon og først overtale min vordende svigermor om at jeg burde få prate med henne. Ting virker litt "enklere" nå om dagen. Jeg har sniklest litt på dette forumet en liten tid for å få tips, men kunne tenke meg noen mer konkrete tips for en god profil. Tinder er vel den som dukker opp først av appene, men er åpen for andre sider/apper også. Men ikke klar for å lage noen profil hverken her eller der enn så lenge. Men den som forbereder seg godt osv. Kort om meg: 1974 modell, noe som gjør at jeg pusher 50 i år. Men jeg er ingen senior, hverken utseendemessig eller i oppførsel. Stødig og fast kontorjobb i et ganske kreativt yrke. Jobber også noen kvelder i uka som instruktør på et treningssenter. Ergo godt trent og en sunn kropp. Prøver å få inn en treningsøkt hver dag, men lykkes ikke alltid med det, for er også glad i et glass vin eller to i helga og se på noen serier eller lignende med "dama". Er vokalist i et tulleband som aldri øver og spiller kanskje én konsert i året. Liker å synge... Glad i å danse, både sving og 90-talls dance, mens når jeg skal høre på musikk fortrekker jeg tyngre rock og metal. Følger et norsk fotballag tett, men ser ellers nesten aldri på fotball eller annen sport på TV. Samfunnsengasjert og en nyhetsjunkie. Er oppvokst som knallhard sosialist, men blitt mer engasjert i miljøvern de siste årene. Glad i dyr og bor nå sammen med 2 katter. Hva jeg ser etter hos en dame: - Humor er ekstremt viktig. Og da er det ikke Leif Juster og hans Pølsemaker som treffer meg, men litt råere humor a la Ricky Gervais. - Eventyrlyst. Jeg har ekstremt lite lyst til å reise på langweekend til London for å gå på shopping i hovedgatene. Det er kjeeeeedelig! - Empati. Og med tanke på mitt samfunnsengasjement, vil en dame som synes Sylvi Listhaug har mye fornuftig å si, være helt uaktuelt. Er det noe informasjon jeg mangler i min "bio" som aboslutt burde være med? Noe du lurer på? Er det innafor å skrive utfyllende om hva jeg ser etter hos en dame? Hvilken aldersgruppe kan jeg søke etter? +- 10 år innafor for en voksen, men ikke distingvert herre? Har seff et fornuftig utvalg av bilder fra det siste året. Ingen av dem i bar overkropp foran baderomsspeilet og de aller fleste uten solbriller! Selv om jeg er utadvent og er lite selvhøytidelig, kjenner jeg at bare det å lage denne (anonyme) posten ble klein. Mulig jeg bare sletter den igjen ASAP... Ok. Så er noe erfaren på dating apps. Startet før sommeren og har sett en del profiler og datet noen før jeg møtte kjæresten min. Tok meg 7 mnd. Så; det du skriver er utfyllende, men litt for detaljert og noe er unødvendig info om dine krav. At hun har humor er viktig. Resten dropper du for om humoren deres matcher merker du raskt når dere chatter/møtes for kaffe. Empatisk. Få vil vel si om de ikke er det. Sånt er også noe som avdekkes når en forteller historier og dere blir kjent. Eventyrlyst. Greit at du liker å reise. Men jeg f eks liker en jungeltur i Thailand, klatre, dykke og gå på skytebane, men det betyr ikke at det også hadde vært koselig med en London og Paris tur med romantiske middager og litt shopping(der hadde du mistet meg som intr da du rett og slett er bastant på hva type jeg er ut ifra en sånn detalje) Hva mener du med nyhetsjunkie? Sluker du alt du leser av nyheter og har alarm på alle oppdateringer? Vær klar på om du er ferdig med barn(skriv at du har voksne barn da mange er opptatt av par og oddetallsuker om de har yngre barn), er du interessert i å gifte deg(for noen er det veldig viktig) Jeg personlig ville sveipet til venstre på måten du skrev på uavhengig om hvor kjekk eller trent du er. Jeg hadde følt du var så ekstremt spesifikk og at måten du skriver på ikke gir rom for at folk kan ha flere nyanser av seg. Du virker rett og slett litt typisk «gammel» i måten du utformer bioen din🫣Og typen min er i slutten av førtiårene(så ikke gammel i mine øyne)
Fjompenisse Skrevet 4. januar 2024 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2024 5 hours ago, Fighter83 said: Ha max 1 treningsbilde og da helst et uten tights. Løpe/sykkelbilder/turbilde pleier å være de beste(de som er for sporty blir litt for ekstreme for en del damer). Det her blir et problem, jeg trener alltid i tights 😉 Ellers takk for at du tok deg tid til å svare på og for dine gode betraktninger og innspill. 1
Fjompenisse Skrevet 4. januar 2024 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2024 25 minutter siden, WhisperingWind said: Ok. Så er noe erfaren på dating apps. Startet før sommeren og har sett en del profiler og datet noen før jeg møtte kjæresten min. Tok meg 7 mnd. Så; det du skriver er utfyllende, men litt for detaljert og noe er unødvendig info om dine krav. At hun har humor er viktig. Resten dropper du for om humoren deres matcher merker du raskt når dere chatter/møtes for kaffe. Empatisk. Få vil vel si om de ikke er det. Sånt er også noe som avdekkes når en forteller historier og dere blir kjent. Eventyrlyst. Greit at du liker å reise. Men jeg f eks liker en jungeltur i Thailand, klatre, dykke og gå på skytebane, men det betyr ikke at det også hadde vært koselig med en London og Paris tur med romantiske middager og litt shopping(der hadde du mistet meg som intr da du rett og slett er bastant på hva type jeg er ut ifra en sånn detalje) Hva mener du med nyhetsjunkie? Sluker du alt du leser av nyheter og har alarm på alle oppdateringer? Vær klar på om du er ferdig med barn(skriv at du har voksne barn da mange er opptatt av par og oddetallsuker om de har yngre barn), er du interessert i å gifte deg(for noen er det veldig viktig) Jeg personlig ville sveipet til venstre på måten du skrev på uavhengig om hvor kjekk eller trent du er. Jeg hadde følt du var så ekstremt spesifikk og at måten du skriver på ikke gir rom for at folk kan ha flere nyanser av seg. Du virker rett og slett litt typisk «gammel» i måten du utformer bioen din🫣Og typen min er i slutten av førtiårene(så ikke gammel i mine øyne) Nydelige og konkrete tilbakemeldinger, det liker jeg. Det er noen ting som jeg definitivt ikke kommer til å kompromisse på, da tar jeg heller en venstresveip. Men ser at jeg kan være litt mindre spesifik med både info og ønsker. Ville nok ikke ordlagt meg slik i en profil, var litt mer for å få litt kjøtt på beinet i forhold til tilbakemeldingene. At du oppfattet meg som gammel var det eneste som virkelig såret 😉
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (7 timer siden): Tenker du vil tiltrekke deg mange med den profilen. Ville lurt på hva slags forhold du har til andre - er du sosial, du nevner ikke andre mennesker som venner og familie i det hele tatt. Noen kommentarer her: 1974 modell, noe som gjør at jeg pusher 50 i år. Nei, du pusher femti de siste årene før du runder tallet. I år fyller du 50, om du absolutt må skrive det. Men jeg er ingen senior, hverken utseendemessig eller i oppførsel. Kleint. Ei din alder! Får deg til å framstå litt desperat ungdommelig om du skriver dette. Stødig og fast kontorjobb i et ganske kreativt yrke. Jobber også noen kvelder i uka som instruktør på et treningssenter. Ergo godt trent og en sunn kropp. Prøver å få inn en treningsøkt hver dag, men lykkes ikke alltid med det, for er også glad i et glass vin eller to i helga og se på noen serier eller lignende med "dama". Hvorfor dama i hermetegn? Skriv heller en kjæreste. Og herregud, ikke reklamer med at du liker å se tv…. Er vokalist i et tulleband som aldri øver og spiller kanskje én konsert i året. Liker å synge... Glad i å danse, både sving og 90-talls dance, mens når jeg skal høre på musikk fortrekker jeg tyngre rock og metal. Følger et norsk fotballag tett, men ser ellers nesten aldri på fotball eller annen sport på TV. Samfunnsengasjert og en nyhetsjunkie. Er oppvokst som knallhard sosialist, men blitt mer engasjert i miljøvern de siste årene. Glad i dyr og bor nå sammen med 2 katter. Hva jeg ser etter hos en dame: - Humor er ekstremt viktig. Og da er det ikke Leif Juster og hans Pølsemaker som treffer meg, men litt råere humor a la Ricky Gervais. Her framstår du som en åttiåring. Hvem husker pølsemakerfilmen i dag, den er fra førtitallet! Kanskje Adam Sandler er et mer relevant eksempel på hva du ikke liker.Og Ricky G er vel ikke RÅ humor. Men kanskje mer sarkastisk, intelligent, skarp? - Eventyrlyst. Jeg har ekstremt lite lyst til å reise på langweekend til London for å gå på shopping i hovedgatene. Det er kjeeeeedelig! Ikke skriv kjeeeeedelig, det ser ut som et trassig barn. Og vri det heller til noe positivt. «Skal vi på langweekend i London, er jeg mer interessert i (oppdagerferd i lite kjente strøk, Camden Lock, teater, museer, whatever….)» Si hva du liker, ikke det du ikke liker, evt ta et helt annet eksempel på din eventyrlyst. - Empati. Og med tanke på mitt samfunnsengasjement, vil en dame som synes Sylvi Listhaug har mye fornuftig å si, være helt uaktuelt. ... Anonymkode: 29fd5...7f3 3
Fjellmannover190 Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Har vært i gamet noen måneder, og er i 40 årene. vært på plattformene i 5 mnd og har chattet med ca 100 damer, møtt 15 stk, og er nå i et forhold. Synes det har vært veldig gøy, og synes Happn er minst like bra som Tinder. Gode bilder er viktige, og gjerne et par som viser litt hvem du er/interesser. Hopp over fiskebilder(om ikke dette er veldig viktig for deg), mange treningsbilder, og veldig gamle bilder. Ha med minst ett helkropp bilde, og bilder som er gode. Trenger ikke ha fotografbilder. Ha en god, men ikke altfor lang profiltekst med gjerne spesifikk info. Ikke skriv "veldig glad i å reise", men skriv hvordan du hvor du vil reise eller hvor du elsker å reise. Med trening så kan du også være spesifikk. Bruk gjerne litt humor. Kan være lønnsomt å være på plattformene et par uker, også gå på et introtilbud på gold/platinim for å få litt boost. Spør også gjerne noen venninner om å lese profilen din og kom med råd! Søk også gjerne litt råd, sjekk litt podcaster i Norge og internasjonalt om emnet, og vær sikker når du begynner dialogen. Vær litt mystisk, og ikke vær for påpående i chatting, og for all del ikke bli seksualisert før kvinnen eventuelt er det. Svarer også på PM.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (9 timer siden): Hei, Dama som jeg ble sammen med for 27 år siden, tok endelig til vettet og ba om at vi går hver vår vei. Voksne barn og ekteskapet var mer preget av vennskap enn kjærlighet, men bruddet går fint for seg, vi er fremdeles gode venner. Litt rart blir det selvfølgelig, men på en måte gleder jeg meg litt til å utforske hva som finnes for meg der ute. Sist jeg datet måtte jeg ringe hjem til henne på fasttelefon og først overtale min vordende svigermor om at jeg burde få prate med henne. Ting virker litt "enklere" nå om dagen. Jeg har sniklest litt på dette forumet en liten tid for å få tips, men kunne tenke meg noen mer konkrete tips for en god profil. Tinder er vel den som dukker opp først av appene, men er åpen for andre sider/apper også. Men ikke klar for å lage noen profil hverken her eller der enn så lenge. Men den som forbereder seg godt osv. Kort om meg: 1974 modell, noe som gjør at jeg pusher 50 i år. Men jeg er ingen senior, hverken utseendemessig eller i oppførsel. Stødig og fast kontorjobb i et ganske kreativt yrke. Jobber også noen kvelder i uka som instruktør på et treningssenter. Ergo godt trent og en sunn kropp. Prøver å få inn en treningsøkt hver dag, men lykkes ikke alltid med det, for er også glad i et glass vin eller to i helga og se på noen serier eller lignende med "dama". Er vokalist i et tulleband som aldri øver og spiller kanskje én konsert i året. Liker å synge... Glad i å danse, både sving og 90-talls dance, mens når jeg skal høre på musikk fortrekker jeg tyngre rock og metal. Følger et norsk fotballag tett, men ser ellers nesten aldri på fotball eller annen sport på TV. Samfunnsengasjert og en nyhetsjunkie. Er oppvokst som knallhard sosialist, men blitt mer engasjert i miljøvern de siste årene. Glad i dyr og bor nå sammen med 2 katter. Hva jeg ser etter hos en dame: - Humor er ekstremt viktig. Og da er det ikke Leif Juster og hans Pølsemaker som treffer meg, men litt råere humor a la Ricky Gervais. - Eventyrlyst. Jeg har ekstremt lite lyst til å reise på langweekend til London for å gå på shopping i hovedgatene. Det er kjeeeeedelig! - Empati. Og med tanke på mitt samfunnsengasjement, vil en dame som synes Sylvi Listhaug har mye fornuftig å si, være helt uaktuelt. Er det noe informasjon jeg mangler i min "bio" som aboslutt burde være med? Noe du lurer på? Er det innafor å skrive utfyllende om hva jeg ser etter hos en dame? Hvilken aldersgruppe kan jeg søke etter? +- 10 år innafor for en voksen, men ikke distingvert herre? Har seff et fornuftig utvalg av bilder fra det siste året. Ingen av dem i bar overkropp foran baderomsspeilet og de aller fleste uten solbriller! Selv om jeg er utadvent og er lite selvhøytidelig, kjenner jeg at bare det å lage denne (anonyme) posten ble klein. Mulig jeg bare sletter den igjen ASAP... Syns det va heeelt topp tekst , ville hjertet og plusset, og håpet du også gjorde det. ☺️ Anonymkode: b4a75...79e 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (1 time siden): Nydelige og konkrete tilbakemeldinger, det liker jeg. Det er noen ting som jeg definitivt ikke kommer til å kompromisse på, da tar jeg heller en venstresveip. Men ser at jeg kan være litt mindre spesifik med både info og ønsker. Ville nok ikke ordlagt meg slik i en profil, var litt mer for å få litt kjøtt på beinet i forhold til tilbakemeldingene. At du oppfattet meg som gammel var det eneste som virkelig såret 😉 Jeg tror du gjør lurt i å ha de tingene du har, utifra det du skriver tror jeg ikke du ville trives med en som ikke vet hva en nyhetsjunkie er, eller noen som ikke kjenner til trettheten av å dure opp og ned Oxford street Anonymkode: b4a75...79e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (3 timer siden): Nydelige og konkrete tilbakemeldinger, det liker jeg. Det er noen ting som jeg definitivt ikke kommer til å kompromisse på, da tar jeg heller en venstresveip. Men ser at jeg kan være litt mindre spesifik med både info og ønsker. Ville nok ikke ordlagt meg slik i en profil, var litt mer for å få litt kjøtt på beinet i forhold til tilbakemeldingene. At du oppfattet meg som gammel var det eneste som virkelig såret 😉 Det er greit nok at du ikke vil inngå kompromisser på visse ting. Men husk at visse ting om personlighet og humor etc ofte avdekkes mer når en prater med en person(formet av bakgrunn og erfaringer). Og vi er laget i flere lag enn det som gjerne fremstår i en profil. Med gammel mente jeg litt dette med hvor detaljert du var med så spesifikke preferanser. Litt firkantet måte å se etter potensiell partner. Fint å ha krav, men formuler dem på en litt mer lysbetont måte. Dumt om drømmedama sveiper til venstre fordi du virker å hate London😅 Bilder: Profilbilde bør være portrettbilde der øyne og ansikt vises godt. Jeg går kun inn på profiler der jeg ser et bra bilde og øynene for de fleste er noe av det viktigste. Et treningsbilde(ikke sånn «ohhhh; look at me!»), et turbilde og et casualt bilde i vanlige klær(jeans og t skjorte etc slår aldri feil). Kanskje et feriebilde også der du er avslappet.
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 29fd5...7f3 🫶
Fjompenisse Skrevet 4. januar 2024 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2024 Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en tilbakemelding, det setter jeg pris på. Svarer ut punktene dine i samme format. Tenker du vil tiltrekke deg mange med den profilen. Ville lurt på hva slags forhold du har til andre - er du sosial, du nevner ikke andre mennesker som venner og familie i det hele tatt. Godt poeng. Veldig utadvent og er sosial i veldig mange sammenhenger på jobb og fritid, setter desto mer pris på noen rolig dager hjemme fremfor å løpe rundt hver helg i tillegg. Nei, du pusher femti de siste årene før du runder tallet. I år fyller du 50, om du absolutt må skrive det. Regner med at jeg ikke trenger å skrive alder i det hele tatt? Er ikke dette noe man legger inn i app/datingside? Var mer for at dere skulle vite alder. Kleint. Ei din alder! Får deg til å framstå litt desperat ungdommelig om du skriver dette. Au! Det var definitivt ikke meningen. Jeg søker ikke etter unge jenter, men jeg er yngre enn mange av mine jevnaldrende. Og ønsker noen som en ung til sinn og lysten på livet. Mulig dette bare ble enda mer kleint...😁 Hvorfor dama i hermetegn? Skriv heller en kjæreste. Og herregud, ikke reklamer med at du liker å se tv…. Jeg liker å se på TV... Noe av det diggeste med en fredagskveld er å komme hjem fra jobb, lage noe god mat sammen, åpne en flaske vin og bare slappe av med en interessant serie sammen med sin kjære. Kanskje spesielt fordi jeg ellers ser lite på TV. Bortsett fra noen nyhetssendinger. Her framstår du som en åttiåring. Hvem husker pølsemakerfilmen i dag, den er fra førtitallet! Kanskje Adam Sandler er et mer relevant eksempel på hva du ikke liker.Og Ricky G er vel ikke RÅ humor. Men kanskje mer sarkastisk, intelligent, skarp? What? Alle på 40+ kjenner da til Pølsemaker? Jeg holder en del kurs for yngre mennesker og da kan det ofte være at jeg føler meg som 80 når jeg bruker referanser fra min ungdom 😉 Ikke skriv kjeeeeedelig, det ser ut som et trassig barn. Og vri det heller til noe positivt. «Skal vi på langweekend i London, er jeg mer interessert i (oppdagerferd i lite kjente strøk, Camden Lock, teater, museer, whatever….)» Si hva du liker, ikke det du ikke liker, evt ta et helt annet eksempel på din eventyrlyst. Noted! Her er jeg helt enig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 Er ikke på app og er utenfor din alder, men syns du har en fin profil. Får et inntrykk av deg som person, er skuffet over at du ikke vil shoppe i London for det har jeg veldig lyst til, men ellers virker du som en fin fyr 😊 Anonymkode: c18be...817 1
Fjompenisse Skrevet 4. januar 2024 Forfatter #18 Skrevet 4. januar 2024 3 hours ago, Fjellmannover190 said: Har vært i gamet noen måneder, og er i 40 årene. vært på plattformene i 5 mnd og har chattet med ca 100 damer, møtt 15 stk, og er nå i et forhold. Synes det har vært veldig gøy, og synes Happn er minst like bra som Tinder. Gode bilder er viktige, og gjerne et par som viser litt hvem du er/interesser. Hopp over fiskebilder(om ikke dette er veldig viktig for deg), mange treningsbilder, og veldig gamle bilder. Ha med minst ett helkropp bilde, og bilder som er gode. Trenger ikke ha fotografbilder. Ha en god, men ikke altfor lang profiltekst med gjerne spesifikk info. Ikke skriv "veldig glad i å reise", men skriv hvordan du hvor du vil reise eller hvor du elsker å reise. Med trening så kan du også være spesifikk. Bruk gjerne litt humor. Kan være lønnsomt å være på plattformene et par uker, også gå på et introtilbud på gold/platinim for å få litt boost. Spør også gjerne noen venninner om å lese profilen din og kom med råd! Søk også gjerne litt råd, sjekk litt podcaster i Norge og internasjonalt om emnet, og vær sikker når du begynner dialogen. Vær litt mystisk, og ikke vær for påpående i chatting, og for all del ikke bli seksualisert før kvinnen eventuelt er det. Svarer også på PM. Nydelige innspill. Har mange venninner, så det er et godt tips å få de til å se over profil ja. Dette med dating vil være ukjent terreng for meg, så jeg vil nok være mer beskjeden på dette enn jeg er i det virkelige liv. Har to voksne døtre, så jeg vet utmerket godt hvor grensene bør gå i forhold til seksualisert snakk (og bilder!). Her mener jeg at jeg har blitt oppdratt godt gjennom mange år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 Fjompenisse skrev (1 minutt siden): Nydelige innspill. Har mange venninner, så det er et godt tips å få de til å se over profil ja. Dette med dating vil være ukjent terreng for meg, så jeg vil nok være mer beskjeden på dette enn jeg er i det virkelige liv. Har to voksne døtre, så jeg vet utmerket godt hvor grensene bør gå i forhold til seksualisert snakk (og bilder!). Her mener jeg at jeg har blitt oppdratt godt gjennom mange år. 😂 Bra de har oppdratt deg godt! Anonymkode: c18be...817 2
Fjellmannover190 Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 23 minutter siden, Fjompenisse said: Nydelige innspill. Har mange venninner, så det er et godt tips å få de til å se over profil ja. Dette med dating vil være ukjent terreng for meg, så jeg vil nok være mer beskjeden på dette enn jeg er i det virkelige liv. Har to voksne døtre, så jeg vet utmerket godt hvor grensene bør gå i forhold til seksualisert snakk (og bilder!). Her mener jeg at jeg har blitt oppdratt godt gjennom mange år. Var ukjent for meg også, sammen med samme dame siden videregående. Jeg trengte mengdetrening, og trente med alle nye jeg møtte, og prater fortsatt med folk, og folk liker ar du er hyggelig og gir små komplimenter, selv om jeg er i et forhold! Lykke til, går bra om du ikke er redd for avvisning, aksepterer et nei og er blid og hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå