AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hei . Har bestilt legetime fordi jeg sliter så psykisk. Det er den tiden av mnd med pms. Jeg har visst krysset av på alle de psykiske plagene på pmdd og jeg er nede i en dyp dal nå. Jeg leser at det kan finnes både medisinske og ikke medisinske behandlinger. Sistnevnte er kostholdsendringer, vitamintilskudd osv - men når jeg er i min nedeperiode klarer jeg ikke ta vitaminer eller spise riktig eller ta vare på meg selv. alt føles meningsløst og jeg klarer ikke tilføre gode vaner inn i livet. Helt ærlig tror jeg medisinsk behandling passer meg best fordi jeg ikke er i stand til å endre på ting fordi jeg har for mye å tenke på i hverdagen som barna, jobb, studier og oppfølging. Men jeg er redd p piller pga vektoppgang og huden min at den skal bli stygg... Da vet jeg ikke hva jeg gjør. Min forrige lege (måtte bytte fordi vi flyttet langt bort ) utskrev antidepressiva, men rakk aldri bruke det fordi jeg ble gravid. Er det innafor å be den nye legen skrive ut disse ? Jeg har erfart at samtaler gjør alt verre og jeg er ikke i stand til å gjøre godt for meg selv . Har noen andre her god erfaring med et eller annet mot litt vanskelig pms ? Anonymkode: 16c70...270
Anna Maria Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Veldig god erfaring med brintellix, som er et AD. Og et pluss er at det ikke påvirker libidoet, det gjør de andre ssriene ofte. Klart du kan spørre legen om det.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Anna Maria skrev (2 minutter siden): Veldig god erfaring med brintellix, som er et AD. Og et pluss er at det ikke påvirker libidoet, det gjør de andre ssriene ofte. Klart du kan spørre legen om det. Nå er jeg desverre skilt, så libido har lite å si , men det kan selvsagt være et pluss da det var en av de medvirkende faktorene til skilsmissen, samt at jeg slet psykisk 😅 takk for rådet ❤️ Anonymkode: 16c70...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå