AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Om du så er helt eller delvis ufør, hvilken jobb har du? Tenker spesielt du som måtte bytte yrke etter du ble ufør, men også greit å høre fra deg som «bare» har fått redusert stillingen din. Anonymkode: 25760...8e4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 * Beklager, dette havnet på feil tråd! Skulle selvfølgelig på karriere. Gjerne flytt om mulig. Anonymkode: 25760...8e4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Driver med ved som jeg produserer og selger. I tillegg gjør jeg litt småjobber rundtom for folk. Blir en fin ekstrainntekt i tillegg til trygden. Anonymkode: cb1d0...d9c
Arx Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Utdannet barne og ungdomsarbeider før jeg ble ufør, jobbet i barnehage. Jobber nå som vikar på ungdomsskole. Funker greit med at jeg kan tilpasse mengden jobbing etter formen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Redusert stilling fra 100% til 80% kontor Anonymkode: 0fa00...c5d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Lærer i vgs. Jobbet som lærer i vgs, brant lyset i begge ender, smalt skikkelig i veggen og ble utbrent og er gradert ufør 50%. Jobber fortsatt som lærer i vgs på samme skole. Har tilrettelegging bl.a. ved at jeg ikke har mer enn 4 timer undervisning om dagen, og en undervisningsfri dag etter en dag med 4 t. undervisning slik at jeg får hentet meg tilstrekkelig inn igjen. Har en raus leder. Anonymkode: a0cc8...104 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærer i vgs. Jobbet som lærer i vgs, brant lyset i begge ender, smalt skikkelig i veggen og ble utbrent og er gradert ufør 50%. Jobber fortsatt som lærer i vgs på samme skole. Har tilrettelegging bl.a. ved at jeg ikke har mer enn 4 timer undervisning om dagen, og en undervisningsfri dag etter en dag med 4 t. undervisning slik at jeg får hentet meg tilstrekkelig inn igjen. Har en raus leder. Anonymkode: a0cc8...104 50% ufør fordi du ble utbrent?! Er det liksom konstantert da at du forblir utbrent? Det er jo helt sprøtt i tilfelle. Anonymkode: c8cca...ccc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 50% ufør fordi du ble utbrent?! Er det liksom konstantert da at du forblir utbrent? Det er jo helt sprøtt i tilfelle. Anonymkode: c8cca...ccc Folk som blir skikkelig utbrent kommer seg aldri tilbake til der de var før det skjedde. Ikke sprøtt om du kjenner folk som har stått i dette. Men sprøtt at noen som ikke kjenner til dette, dømmer andre så hardt. Prøv å vær litt raus i det nye året.. Anonymkode: 121c8...9fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Om du så er helt eller delvis ufør, hvilken jobb har du? Tenker spesielt du som måtte bytte yrke etter du ble ufør, men også greit å høre fra deg som «bare» har fått redusert stillingen din. Anonymkode: 25760...8e4 Da jeg ble syk ble det konkludert med at jeg ikke kunne fortsette i det yrket. Så jeg endte med å ta en grad innen IT da jeg gikk på AAP, som jeg har en del erfaring med fra før, samt noe tidligere utdanning (fra slutten av 90-tallet, så noe utdatert ). Driver i hovedsak med systemutvikling, som en slags utførende prosjektleder. Har et par programmerere, mens jeg står for kontakt med bestiller/produkteier, prosjektering, brukertesting, overse og godkjenne pull requests osv. Veldig allsidig og fin jobb. Var 100% ufør grunnet komplisert pyskisk problematikk, men etter mange år med ulike behandlinger, blant annet stor hjelp fra Modum, DPS både i Drammen og her jeg bor for at jeg har hatt såpass progresjon innen helseutfordringene. Har "bodd" godt over et år på sykehus, så det har vært et langt løp. Har fremdeles uførevedtaket, men har fått en 100% stilling som jeg forsøker å stå i så godt jeg kan. Anonymkode: c0dd8...bbe 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 50% ufør fordi du ble utbrent?! Er det liksom konstantert da at du forblir utbrent? Det er jo helt sprøtt i tilfelle. Anonymkode: c8cca...ccc Jeg er selv uføretrygdet, men må si at slikt som dette setter hele ordningen i et dårlig lys. OK. Så jobben som lærer ble for tøff. Det har jeg full forståelse for. Men hva om du hadde blitt omskolert, eller rett og slett begynt å jobbe et annet sted? Hadde du da klart mer enn 50%? Synes det blir for enkelt å få 50% uføretrygd slik du beskriver det. Målet må være å kunne forsørge seg selv. Og som lærer har du utdanning og kunnskap som ville passet i mange typer jobber, men der du hadde vært mye mer skjermet fra stresset som jeg er helt sikker på er tilstede i en skolehverdag. Ble ikke dette vurdert? Anonymkode: ea6bd...246 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er selv uføretrygdet, men må si at slikt som dette setter hele ordningen i et dårlig lys. OK. Så jobben som lærer ble for tøff. Det har jeg full forståelse for. Men hva om du hadde blitt omskolert, eller rett og slett begynt å jobbe et annet sted? Hadde du da klart mer enn 50%? Synes det blir for enkelt å få 50% uføretrygd slik du beskriver det. Målet må være å kunne forsørge seg selv. Og som lærer har du utdanning og kunnskap som ville passet i mange typer jobber, men der du hadde vært mye mer skjermet fra stresset som jeg er helt sikker på er tilstede i en skolehverdag. Ble ikke dette vurdert? Anonymkode: ea6bd...246 Beklager. Siterte feil kommentar. Skulle være den foran der..... Anonymkode: ea6bd...246
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er feriekonsulent. Anonymkode: cb8e5...012 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå