AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Forslag? Anonymkode: ab8c0...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 God grønnsaksuppe, grønnsakbuljong med hva du ønsker av grønnsaker. Bortsj, gjerne med rømme til Hvor lite kalorier er akseptabelt? Jevnede supper; blomkålsuppe, potetstappe, gulrotsuppe osv Daal, ertesuppe, betasuppe, kjøttsuppe Anonymkode: 962d3...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Forslag? Anonymkode: ab8c0...547 Kok opp en liter vann, tilsett 0,1 terning buljong, 1ss lettvann, 3ss Skummetmelk, 1ts sukrin, 1/2 finhakket golrot, og ett knust fedd hvitløk, dalt og pepper etter smak ❤️ Anonymkode: 81142...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kok opp en liter vann, tilsett 0,1 terning buljong, 1ss lettvann, 3ss Skummetmelk, 1ts sukrin, 1/2 finhakket golrot, og ett knust fedd hvitløk, dalt og pepper etter smak ❤️ Anonymkode: 81142...841 Gir ikke "dalt" mye kalorier? Er skeptisk til lettvann. Er ikke det ultraprosessert? Anonymkode: 962d3...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Gir ikke "dalt" mye kalorier? Er skeptisk til lettvann. Er ikke det ultraprosessert? Anonymkode: 962d3...63c Skulle være lett kokosvann ikke lettvann Anonymkode: 81142...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 Grønnsaksuppe(i overkant av 150 kalorier per porsjon) 100 g byggryn, tørre 250 g gulrot 250 g kålrot 2 stk løk 1 stk persillerot 1 stilk stangselleri ½ stk purre 12 dl grønnsaksbuljong, ferdigblandet 2 ss finhakket persille salt og pepper Kok byggryn som anvist på pakken. Skjær løk, gulrøtter, persillerot og kålrot i terninger og skjær purre og selleri i skiver. Kok opp vann og buljong i en kjele og ha i grønnsakene. La alt småkoke i ca 15 minutter til grønnsakene er møre. Tilsett kokte byggryn, og smak til med salt og pepper. Blomkål og bønnesuppe(i overkant av 250 kalorier per porsjon) 1 lite blomkålhode ½ halv sellerirot ½ kålrot 1 liten pastinakk 1 dl olje 3 ts med karripulver 300 g hvitebønner (kikerter kan også benyttes) ¼ ts timian. salt 5 dl vann Sett ovnen på 200 ° Blomkålen, selleriroten, kålroten og pastinakken kuttes i terninger. Bland sammen olje og karriog vend inn med grønnsakene. Fordel blandingen utover et stekebrett og la det godgjøre seg i ovnen i 25-30 min. Ha så grønnsaker,vann,timianog bønner i en bolle/en kjele og kjør glatt med stavmikser. Juster til preferert tykkelse med vann og smak til med salt Gulrotsuppe(i overkant av 150 kalorier per porsjon) 10 gulrøtter (cirka 700 g) 2 hvitløksfedd 2 gule løk 2 spiseskjeer fersk ingefær 2 spiseskjeer olivenolje 1 liter vann 2 terninger grønnsaksbuljong salt og hvit pepper 2 teskjeer sambal oelek( evt en bit fersk chilli) 4 spisekskjeer kokosmelk 1/2 dl ristede gresskarkjerner Skrell gulrøttene og kutt dem i mindre biter. Finhakk hvitløk og løk (evt chili)og rive ingefær. Fres alt sammen i olivenolje i en stor kasserolle på middels varme. Tilsett vann og buljong og la det koke på middels varme i ca. 15 minutter. Kjør suppen jevn med en stavmikser eller foodprossesor. Ha i kokosmelk og smak til med salt, hvitt pepper og sambal oelek. Topp suppen med gresskarkjerner. jeg firdobler alltid oppskriftene og fryser ned, så om du ønsker å kun lage en porsjon må du dele oppskriften på fire 😊 Anonymkode: f2cbc...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 (endret) Jeg lager gjerne bare en porsjon noen ganger, eller ganger opp og lager hauger. Finnes ikke mellomting her 🤣🤣🙈 Enkelporsjon er her. Potet og brokkoli-suppe: 150g potet 50g brokkoli 400 ml vann 2ss næringsgjær (kan droppes) Salt og pepper (eller Scandinavian forest - krydder fra Santa Maria). Vel 150 kalorier for hele greia, og minus 30-40 kalorier om en dropper næringsgjær. Jeg topper med litt røkt tofu. Hvor mye avgjør kaloriene der. Gulrotsuppe: 200g gulrot 1/4 lime 1/4 ts ingefær (tørket) 3-400ml vann Salt og pepper (eller Scandinavian forest- krydder (ja jeg er glad i det 😋)) Rundt 90 kalorier for hele greia. Jeg har en skive til her, men tåler en frø, er gresskarkjerner digg på toppen, gjerne ristede med salt. Endret 4. januar 2024 av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 Suppe består gjerne av 90% vann så det vil alltid være kalorifattig, med mindre du tilsetter masse meieriprodukter. Anonymkode: f8dd8...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg har ikke regnet på kalorier, men om du får tak i en høne så kan du: *Legg høne i en kjele ha på vann til den er dekket, småkok til kjøttet er mørt, 2-3 timer *Ta høna opp av kraften og plukk av kjøttet *Smak på kraften og tilsett om nødvendig 1 kyllingbuljongterning *Tilsett det du liker av grønnsaker, jeg velger ofte kål, gulrot og purre. Gjerne litt potet og kålrot også *Kok til grønnsakene er møre, ha hønsekjøttet tilbake i gryta og varm alt Jeg syns det kan være godt med noen farseboller oppi denne typen suppe, men da blir det jo straks flere kalorier også. Suppen kan også jevnes med litt fløte, eller du kan bytte de "norske" grønnsakene ut med wokblanding, mais og paprika og tilsette curry og kokosmelk. Husk litt sitron hvis du gjør det for å brekke kokossmaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kok opp en liter vann, tilsett 0,1 terning buljong, 1ss lettvann, 3ss Skummetmelk, 1ts sukrin, 1/2 finhakket golrot, og ett knust fedd hvitløk, dalt og pepper etter smak ❤️ Anonymkode: 81142...841 Hvor mye veier 0,1 buljongterning? Hvis dette er seriøst ment, så har du et problem, tror jeg! Dette kan da virkelig ikke bli godt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 Brunhilde skrev (27 minutter siden): Hvor mye veier 0,1 buljongterning? Hvis dette er seriøst ment, så har du et problem, tror jeg! Dette kan da virkelig ikke bli godt? Alt blir godt med dalt og pepper😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kok opp en liter vann, tilsett 0,1 terning buljong, 1ss lettvann, 3ss Skummetmelk, 1ts sukrin, 1/2 finhakket golrot, og ett knust fedd hvitløk, dalt og pepper etter smak ❤️ Anonymkode: 81142...841 Dette kan umulig smake særlig mye mer enn vann med litt gulrotbiter med så ørsmå mengder av alt bortsett fra vann? Anonymkode: 3e77d...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå