Bindersen Skrevet 22. februar #861 Del Skrevet 22. februar rebella81 skrev (20 timer siden): Ser på Dagsrevyen nå med innslag hvor israelske sivile blokkerer innkjøring av nødhjelp til Gaza. Alt vondt ønskes disse menneskene. De har nok allerede opplevd det vondeste et menneske kan oppleve. Å se sin familie og sine venner bli voldtatt og slaktet ned… så sitter du her å ønsker de mer vondt? Det ytres veldig mye forståelse for Palestina og deres voldelige angrep fordi de visstnok er traumatiserte, men hvor er forståelsen den andre veien? Det er snakk om traumatiserte mennesker som trolig har sett og opplevd grusomme ting. At de derfor ønsker å blokkere det de oppfatter hjelp til Hamas, kan jeg faktisk forstå. 5 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 22. februar #862 Del Skrevet 22. februar 1 minutt siden, Ichiko said: 4 minutter siden, Stonegiant said: Jeg har da aldri påstått noe sånt. 36 minutter siden, Stonegiant said: Israel er den eneste med evne og vilje til å utslette motstanderen i denne konflikten. Dette er komisk. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #863 Del Skrevet 22. februar 2 minutter siden, Ichiko said: Når jeg skrev at Hamas ikke har evnen og viljen så var det evnen jeg refererte til. Selvsagt har de viljen. Ikke si "samme hvor mye du påstår det motsatte.", når jeg aldri har påstått det motsatte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #864 Del Skrevet 22. februar Bindersen skrev (3 minutter siden): De har nok allerede opplevd det vondeste et menneske kan oppleve. Å se sin familie og sine venner bli voldtatt og slaktet ned… så sitter du her å ønsker de mer vondt? Det ytres veldig mye forståelse for Palestina og deres voldelige angrep fordi de visstnok er traumatiserte, men hvor er forståelsen den andre veien? Det er snakk om traumatiserte mennesker som trolig har sett og opplevd grusomme ting. At de derfor ønsker å blokkere det de oppfatter hjelp til Hamas, kan jeg faktisk forstå. Jeg kan forstå det,. Men det er likevel uakseptabelt. Men det er merkelig hvordan enkelte fordømmer israelske sivile, og ikke palestinske sivile som var med på 7 oktober. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 22. februar #865 Del Skrevet 22. februar Atheena skrev (5 timer siden): Alle vet at palestinere ikke er vestlige med våre verdier. De har heller ikke de samme mulighetene som oss så det er kanskje ikke så rart? Var en artikkel jeg la inn her for noen uker siden som viste at svært mange barn og voksne som vokser opp på Gaza viser symptomer på ptsd. Dette var før 7. oktober. Når mennesker ikke har fremtidsutsikter og blir undertrykt så skaper det et utrolig dårlig miljø for noe som helst. At de har blitt mer ekstreme og mer troende er ofte «nødvendig» for å ha et håp å klamre seg fast i. Men hvorfor har de ptsd FØR 7. oktober? Da hadde ikke Israel satt sine ben i Gaza siden 2005. Gaza har fått milliarder i bistand og de er vel det eneste området som har sin egen dedikerte bistandsorganisasjon. De har hatt alle muligheter til å skape seg fremtidsutsikter, men den muligheten har de ikke tatt. Det blir for enkelt å skylde på nabolandet når de ikke bruker hjelpen de får på en konstruktiv måte. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 22. februar #866 Del Skrevet 22. februar 1 minutt siden, Bindersen said: Men hvorfor har de ptsd FØR 7. oktober? Da hadde ikke Israel satt sine ben i Gaza siden 2005. Gaza har fått milliarder i bistand og de er vel det eneste området som har sin egen dedikerte bistandsorganisasjon. De har hatt alle muligheter til å skape seg fremtidsutsikter, men den muligheten har de ikke tatt. Det blir for enkelt å skylde på nabolandet når de ikke bruker hjelpen de får på en konstruktiv måte. Dette stemmer ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #867 Del Skrevet 22. februar Bindersen skrev (2 minutter siden): Men hvorfor har de ptsd FØR 7. oktober? Da hadde ikke Israel satt sine ben i Gaza siden 2005. Gaza har fått milliarder i bistand og de er vel det eneste området som har sin egen dedikerte bistandsorganisasjon. De har hatt alle muligheter til å skape seg fremtidsutsikter, men den muligheten har de ikke tatt. Det blir for enkelt å skylde på nabolandet når de ikke bruker hjelpen de får på en konstruktiv måte. Vel, barn i Gaza har vært gjennom flere kriger, det sier seg selv at når man opplever gjentatte kriger, en følelse av innestengthet og sikkert også den volden i nære relasjoner som kommer med fattigdom og håpløshet, at det får konsekvenser for barns psyke 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 22. februar #868 Del Skrevet 22. februar Topsi skrev (1 minutt siden): Vel, barn i Gaza har vært gjennom flere kriger, det sier seg selv at når man opplever gjentatte kriger, en følelse av innestengthet og sikkert også den volden i nære relasjoner som kommer med fattigdom og håpløshet, at det får konsekvenser for barns psyke Poenget var mer at styret i Gaza har satt befolkningen i denne situasjonen. Dersom de hadde satt seg som mål å bruke bistanden på en fornuftig måte som kom befolkningen til gode etter 2005, så hadde de ikke hatt flere kriger. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #869 Del Skrevet 22. februar (endret) 25 minutter siden, Stonegiant said: Når jeg skrev at Hamas ikke har evnen og viljen så var det evnen jeg refererte til. Selvsagt har de viljen. Ikke si "samme hvor mye du påstår det motsatte.", når jeg aldri har påstått det motsatte. Du hevder at Israel har ikke bare evne, men også vilje. For at Israel skal ville det, må det være snakk om israelsk politikk; og det er ikke et tema eller noe mål i israelsk politikk, men tilsvarende fins hos fiender av Israel. Regimet i Iran, som støtter og bistår Hamas, jobber for å skaffe evne - masseødeleggelsesvåpen - til å få gjennomført sin vilje - utslette Israel og dets innbyggere. Israel angripes fra flere hold og kjemper en eksistensiell krig. Endret 22. februar av Ichiko 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #870 Del Skrevet 22. februar Ichiko skrev (3 minutter siden): Du hevder at Israel har ikke bare evne, men også vilje. For at Israel skal ville det, må det være snakk om israelsk politikk; og det er ikke et tema eller noe mål i israelsk politikk, men hos fiender av Israel. Regimet i Iran, som støtter og bistår Hamas, jobber for å skaffe evne - masseødeleggelsesvåpen - til å få gjennomført sin vilje - utslette Israel og dets innbyggere. Israel angripes fra flere hold og kjemper en eksistensiell krig. Jeg tenker det er en vilje fra israelsk ytre høyre, men heldigvis har de ikke den makten, og håper inderlig de aldri får det heller.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #871 Del Skrevet 22. februar (endret) 2 minutter siden, Topsi said: Jeg tenker det er en vilje fra israelsk ytre høyre, men heldigvis har de ikke den makten, og håper inderlig de aldri får det heller.... Det kommer ekstreme uttalelser fra den kanten ja, og etter reaksjonene fra øvrige israelere å dømme kommer ytre høyre aldri til å få innflytelse nok, og bra er det. Endret 22. februar av Ichiko 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #872 Del Skrevet 22. februar 5 minutter siden, Ichiko said: Du hevder at Israel har ikke bare evne, men også vilje. For at Israel skal ville det, må det være snakk om israelsk politikk; og det er ikke et tema eller noe mål i israelsk politikk, men tilsvarende fins hos fiender av Israel. Regimet i Iran, som støtter og bistår Hamas, jobber for å skaffe evne - masseødeleggelsesvåpen - til å få gjennomført sin vilje - utslette Israel og dets innbyggere. Israel angripes fra flere hold og kjemper en eksistensiell krig. Ja, jeg hevdet at Israel har evnen og viljen. Er ikke det korrekt? De har evnen. De har atomvåpen, og USA i ryggen. De har viljen. De prøver å fjerne Hamas. Så jeg skjønner ikke hva jeg tar feil i her. Prøver ikke Israel å fjerne Hamas? De vil ha Hamas der? Det kan ikke være sant. Jeg trur vi er enige, men misforstår hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. februar #873 Del Skrevet 22. februar Stonegiant skrev (1 minutt siden): Ja, jeg hevdet at Israel har evnen og viljen. Er ikke det korrekt? De har evnen. De har atomvåpen, og USA i ryggen. De har viljen. De prøver å fjerne Hamas. Så jeg skjønner ikke hva jeg tar feil i her. Prøver ikke Israel å fjerne Hamas? De vil ha Hamas der? Det kan ikke være sant. Jeg trur vi er enige, men misforstår hverandre. De har evnen og viljen til å fjerne Hamas ja, men Hamas er ikke palestinerne, de har evnen, men ikke viljen, til å fjerne palestinerne Det er forskjell på Hamas og palestinerne generelt 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #874 Del Skrevet 22. februar (endret) 3 minutter siden, Stonegiant said: Ja, jeg hevdet at Israel har evnen og viljen. Er ikke det korrekt? De har evnen. De har atomvåpen, og USA i ryggen. De har viljen. De prøver å fjerne Hamas. Så jeg skjønner ikke hva jeg tar feil i her. Prøver ikke Israel å fjerne Hamas? De vil ha Hamas der? Det kan ikke være sant. Jeg trur vi er enige, men misforstår hverandre. Å utslette betyr gjerne noe annet enn å fjerne. Det er tusentalls Hamas-medlemmer o.l. som er arrestert, dvs. fjernet, fra slagmarken - de er da ikke drept, dvs. utslettet. Endret 22. februar av Ichiko 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #875 Del Skrevet 22. februar 3 minutter siden, Topsi said: De har evnen og viljen til å fjerne Hamas ja, men Hamas er ikke palestinerne, de har evnen, men ikke viljen, til å fjerne palestinerne Det er forskjell på Hamas og palestinerne generelt Selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #876 Del Skrevet 22. februar 2 minutter siden, Ichiko said: Å utslette betyr gjerne noe annet enn å fjerne. Det er tusentalls Hamas-medlemmer o.l. som er arrestert, dvs. fjernet, fra slagmarken - de er da ikke drept, dvs. utslettet. Semantikk. Poenget mitt står: du sa "samme hvor mye du påstår det motsatte", når jeg aldri hadde påstått det motsatte. Men shit au, så seriøst er det ikke. Vi får gå fremover. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. februar #877 Del Skrevet 22. februar 3 minutter siden, Stonegiant said: Semantikk. Poenget mitt står: du sa "samme hvor mye du påstår det motsatte", når jeg aldri hadde påstått det motsatte. Men shit au, så seriøst er det ikke. Vi får gå fremover. Bruk ord i deres riktige betydning, så er det så mye greiere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 22. februar #878 Del Skrevet 22. februar Det gjorde jeg. Du leser mellom linjene og tillegger meg meninger jeg ikke har. Det kan hende jeg uttalte meg upresist (selv om jeg ikke helt kan se den) og at du misforstod. Men når jeg da forklarer hva jeg mente, kan ikke du komme å påstå at forklaringen er feil og at det ikke var det jeg mente. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. februar #879 Del Skrevet 22. februar Topsi skrev (2 timer siden): Problemet er vel at hamas overhodet ikke er villig til å legge ned våpnene, de er villig til å risikere et angrep mot rafah heller enn å legge ned våpnene og frigi gislene, som icj allerede har beordret dem til å gjøre. Hvor mange 7 oktober skal Israel måtte vente på mens man venter på at palestinerne selv fjerner Hamas? Det går jo ikke Det er ikke et alternativ å drepe en hel generasjon palestinske barn heller, for å få fjernet Hamas. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. februar #880 Del Skrevet 22. februar Aliquis skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke. Jo. Israel trakk seg ut av Gaza i 2005 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå