AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hei, barn på 1 måned har tett nese og vondt i magen hele tiden siden 30 desember. Bestilte time hos legen for 2 januar men fikk aldri noen godkjent time derifra... ringte til legesenteret 6 ganger hvor 4 av gangene så sa telefonsvarer at det er stor pågang og måtte ringe senere og 2 av gangene så ringte det i over 15 min uten svar. Sendte e konsultasjon til legen ang at timen ikke er bekreftet fikk aldri noe i svar fra legen heller. Som var veldig rart. Men i så fall hva kan jeg gjøre noen tips... siden har ikke planer om å ta med babyen ut når det er meldt med -20 grader ut uka Anonymkode: 844cf...e59
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Små babyer har ofte vondt i magen. Skal dere ikke på 6 ukers kontroll snart? Anonymkode: dbd32...c73
Srfg6 Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Små babyer har ofte vondt i magen. Skal dere ikke på 6 ukers kontroll snart? Anonymkode: dbd32...c73 Ikke før slutten av januar
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 3 minutter siden, Srfg6 said: Ikke før slutten av januar Er det noe spesielt du er bekymret for? Anonymkode: dbd32...c73
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noe spesielt du er bekymret for? Anonymkode: dbd32...c73 Føler han får vanskeligheter med å puste. Føler han er tett i nesen hele tiden. Og hver gang jeg har tatt det opp med helsesøster så sier hun det er normalt og legen tar ikle opp telefonen Anonymkode: 844cf...e59
Lisegikkpåskolen Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Det som funket for oss var saltvannsdråper og nesesuger. Ikke veldig populært for han lille, men gjorde at han pustet bedre og sov lengre.
Srfg6 Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Lisegikkpåskolen skrev (4 minutter siden): Det som funket for oss var saltvannsdråper og nesesuger. Ikke veldig populært for han lille, men gjorde at han pustet bedre og sov lengre. Da skal jeg prøve meg på det. Siden han sover urolig hele natten, rører på seg og puster tungt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Når det gjelder e-konsultasjon så skal legen gi svar innen 5 dager og det er stor pågang nå etter jul og nyttår. Hos min lege på Helse norge står det at man får svar inne 5 dager. Hvis de ikke svarer og du er bekymret så ringer du legevakten. Anonymkode: 10b2f...d48 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Føler han får vanskeligheter med å puste. Føler han er tett i nesen hele tiden. Og hver gang jeg har tatt det opp med helsesøster så sier hun det er normalt og legen tar ikle opp telefonen Anonymkode: 844cf...e59 Jeg ville prøvd å stole litt på helsesøster. Men om noe forverrer seg, kan du alltid ringe legevakten eller føden? Hos oss kunne vi ringe tilbake til føden den første måneden hvis vi lurte på noe. Anonymkode: dbd32...c73
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville prøvd å stole litt på helsesøster. Men om noe forverrer seg, kan du alltid ringe legevakten eller føden? Hos oss kunne vi ringe tilbake til føden den første måneden hvis vi lurte på noe. Anonymkode: dbd32...c73 Jeg fikk bekjed at jeg kun kunne ringe 1 uka av fødselen for barnet om det var noe medisinsk grunn. Anonymkode: 844cf...e59
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk bekjed at jeg kun kunne ringe 1 uka av fødselen for barnet om det var noe medisinsk grunn. Anonymkode: 844cf...e59 Skjønner. Har du fått svar fra legen nå på e-konsultasjonen? Det er ikke meningen å være ufin, det er ment som en tanke over noe jeg leser: men du får avvisning fra helsepersonell på litt ulike kanter. Du har vært i dialog med helsesøster som har gitt deg råd, som du ikke bryr deg om virker det som. Du har prøvd å ringe til legen, som ikke prioriterer deg. De skal faktisk alltid prioritere et 1 mnd gammelt barn. Så noe virker veldig rart her.. og jeg håper selvfølgelig du får hjelp, men tar du mye kontakt med dem om alt og ingenting? Er det mye du lurer på? Kanskje det hadde vært en ide å spørre om en ekstra time med helsestasjon, skrive ned alle spørsmål og prøve å sortere litt av tankene? Anonymkode: dbd32...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå