Srfg6 Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hei jeg lurte på hvor varmt man må ha på rommet til baby. Har en på 1 måned... ovnene sluttet å fungere 1 januar så er blitt veldig kaldt. Klage er sendt til borettslaget uten noe særlig hjelp. Så kjøpte varmluftovn "vifte" for å ha varme i rommet. Men lurte på om hvor varmt man kan ha det med baby i rommet? Nå som det blir over -20 grader de neste dagene
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Just now, Srfg6 said: Hei jeg lurte på hvor varmt man må ha på rommet til baby. Har en på 1 måned... ovnene sluttet å fungere 1 januar så er blitt veldig kaldt. Klage er sendt til borettslaget uten noe særlig hjelp. Så kjøpte varmluftovn "vifte" for å ha varme i rommet. Men lurte på om hvor varmt man kan ha det med baby i rommet? Nå som det blir over -20 grader de neste dagene Hvor kaldt er det hos dere da? Der hvor babyen sover skal det ligge rundt 16-18 grader. Husk du kan ha på ull og klær om du mener det er kaldt, men det skal veldig mye til hvis dere bor i leilighet i for eksempel blokk (siden du nevner borettslag og deres ansvar for ovnene). Som oftest har man det mye varmere enn man trenger, både innetemperatur og klær, for man er redd babyer skal fryse. Men det er farligere at de blir overopphetet. Anonymkode: a6efd...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Ville vært skeptisk til en vifteovn på soverommet på grunn av brannsikkerhet. Gå heller for en veggmontert panelovn eller gulmontert konvektorovn. Anonymkode: c2bbd...1e4 2
Srfg6 Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kaldt er det hos dere da? Der hvor babyen sover skal det ligge rundt 16-18 grader. Husk du kan ha på ull og klær om du mener det er kaldt, men det skal veldig mye til hvis dere bor i leilighet i for eksempel blokk (siden du nevner borettslag og deres ansvar for ovnene). Som oftest har man det mye varmere enn man trenger, både innetemperatur og klær, for man er redd babyer skal fryse. Men det er farligere at de blir overopphetet. Anonymkode: a6efd...1f3 Er jo såpass kaldt at vi voksne må sove med varme klær. Babyen har på en body og en overdel ... ovnen vi har kjøpt gjør en god del varme. Men tenkte mer på om man kan ha på den hele natta slik at babyen ikke fryser. Som sagt at uka om det er -20 grader
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Det må ikke bli for varmt heller. Mener det ikke skal være over 18 grader på soverommet. Men nå skal jeg ikke banne på det, for ting har vel endret seg siden jeg hadde så små. Anonymkode: bd4f5...865
Srfg6 Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville vært skeptisk til en vifteovn på soverommet på grunn av brannsikkerhet. Gå heller for en veggmontert panelovn eller gulmontert konvektorovn. Anonymkode: c2bbd...1e4 Men burde jeg ha på den hele natten eller slå av når rommet er blitt varm også slå på igjen om det blir kaldt igjen. Er litt redd for at barnet blir for kald nå som det er under -20 ut uka
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 8 minutter siden, Srfg6 said: Er jo såpass kaldt at vi voksne må sove med varme klær. Babyen har på en body og en overdel ... ovnen vi har kjøpt gjør en god del varme. Men tenkte mer på om man kan ha på den hele natta slik at babyen ikke fryser. Som sagt at uka om det er -20 grader Hva betyr varme klær? Hva sover du i? Dere får gå ut og kjøpe flere for eksempel oljeovner hvis du er bekymret. Anonymkode: a6efd...1f3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Just now, Srfg6 said: Men burde jeg ha på den hele natten eller slå av når rommet er blitt varm også slå på igjen om det blir kaldt igjen. Er litt redd for at barnet blir for kald nå som det er under -20 ut uka Du må nesten vite hva temperaturen er i rommet for at vi skal kunne svare om det er for kaldt eller for varmt. Det er ikke brannsikkert å ha den på hele natta. Anonymkode: a6efd...1f3 1
Srfg6 Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva betyr varme klær? Hva sover du i? Dere får gå ut og kjøpe flere for eksempel oljeovner hvis du er bekymret. Anonymkode: a6efd...1f3 Vi sover med varme gensere
Apekatten Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Kan dere ikke ha døren til soverommet på gløtt, slik at varme fra leiligheten kommer inn på rommet til baby? Temperaturen skal helst ligge på 16-18 grader. Jeg anbefaler også å bruke sovepose til baby, da holder baby seg varm på kroppen. Babyen min hadde en tendens til å sparke av seg dynen, og da våknet han kald, etter jeg begynte med sovepose fra easygrow, så holder han seg god og varm og hele natten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Srfg6 skrev (9 timer siden): Men burde jeg ha på den hele natten eller slå av når rommet er blitt varm også slå på igjen om det blir kaldt igjen. Er litt redd for at barnet blir for kald nå som det er under -20 ut uka En vifteovn bør du ikke ha på mens du sover. Andre type ovner går greit så lenge de har en innebygd termostat. Termostaten stiller du inn slik at ovnen skrur seg av når det er varmt nok. Det er også viktig at enten dør eller ventiler er åpne for å sikre nok luft og hindre kondens på soverommet. Anonymkode: c2bbd...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Kjøp temperaturmåler på clas ohlson, eller sett på babycallen med tempføler (om du har det) så kan dere følge med på hva temperaturen er i rommet Anonymkode: 891f2...f20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Apekatten skrev (17 minutter siden): Kan dere ikke ha døren til soverommet på gløtt, slik at varme fra leiligheten kommer inn på rommet til baby? Temperaturen skal helst ligge på 16-18 grader. Jeg anbefaler også å bruke sovepose til baby, da holder baby seg varm på kroppen. Babyen min hadde en tendens til å sparke av seg dynen, og da våknet han kald, etter jeg begynte med sovepose fra easygrow, så holder han seg god og varm og hele natten. Det er kaldt i hele leiligheten, har vi døra på gløtt så kommer det mer kald luft inn. Og kommer også kald luft fra vinduene også selvom de er lukket. Flere har klaget over det, men har ikke skjedd noe med det hittil. Anonymkode: 014ff...846
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøp temperaturmåler på clas ohlson, eller sett på babycallen med tempføler (om du har det) så kan dere følge med på hva temperaturen er i rommet Anonymkode: 891f2...f20 Takk Anonymkode: 014ff...846
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 Du kan ikke ha på sånn vifteovn mens dere sover. Jeg ville iallfall ikke hatt det. Du kan sette den på før baby skal sove for å varme rommet litt om det er veldig kaldt Ville kjøpt termometer hvis dere ikke har det så du kan se hvor kaldt det er der. Sovepose til baby er også supert. Kle på baby og så ta på sovepose så tåler de ganske kaldt rom altså Vi har en fra Easygrow. Istedet for å sove i tykke gensere så ville jeg tatt på ullundertøy, da holder man seg varm. Er det jeg sover i på hytta om vinteren når det ikke er varmet opp ennå og kanskje er 15 grader inne. Baby kan og ha på tynn ull. Bare følg med at baby ikke blir overopphetet fordi dere er redd det ble for kaldt. Kjenn i nakken på baby og på magen for å se om baby er varm eller kald. Det er vanlig at de er kald på hendene når de sover, HS sa iallfall til oss at det ikke gjør noe. Anonymkode: ba61c...19e 3
Anonym28 Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 On 1/3/2024 at 11:40 PM, Srfg6 said: Men burde jeg ha på den hele natten eller slå av når rommet er blitt varm også slå på igjen om det blir kaldt igjen. Er litt redd for at barnet blir for kald nå som det er under -20 ut uka Vi kjøpte temperaturmåler til soverommet før vår ble født slik at jeg slapp å stresse med hvor varmt/kaldt det er. Mellom 16-18 grader er det de anbefaler. Jeg anbefaler å ta på baby tynt ullundertøy eller ullpysj, det transporterer bort fukt om baby blir varm og holder baby varm om det er kaldt.
Anonym28 Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 On 1/5/2024 at 9:16 AM, AnonymBruker said: Du kan ikke ha på sånn vifteovn mens dere sover. Jeg ville iallfall ikke hatt det. Du kan sette den på før baby skal sove for å varme rommet litt om det er veldig kaldt Ville kjøpt termometer hvis dere ikke har det så du kan se hvor kaldt det er der. Sovepose til baby er også supert. Kle på baby og så ta på sovepose så tåler de ganske kaldt rom altså Vi har en fra Easygrow. Istedet for å sove i tykke gensere så ville jeg tatt på ullundertøy, da holder man seg varm. Er det jeg sover i på hytta om vinteren når det ikke er varmet opp ennå og kanskje er 15 grader inne. Baby kan og ha på tynn ull. Bare følg med at baby ikke blir overopphetet fordi dere er redd det ble for kaldt. Kjenn i nakken på baby og på magen for å se om baby er varm eller kald. Det er vanlig at de er kald på hendene når de sover, HS sa iallfall til oss at det ikke gjør noe. Anonymkode: ba61c...19e Enig med denne, vi bruker også pose fra Easygrow, da den holder seg på hele natta.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 Srfg6 skrev (På 3.1.2024 den 23.23): Hei jeg lurte på hvor varmt man må ha på rommet til baby. Har en på 1 måned... ovnene sluttet å fungere 1 januar så er blitt veldig kaldt. Klage er sendt til borettslaget uten noe særlig hjelp. Så kjøpte varmluftovn "vifte" for å ha varme i rommet. Men lurte på om hvor varmt man kan ha det med baby i rommet? Nå som det blir over -20 grader de neste dagene 18 g er anbefalt på soverom. Det er bedre å ha det litt for kaldt enn litt for varmt, så lenge babyen ikke ligger i trekk. Når det gjelder stue skal temperaturen ligg mellom 20 og 22 g. Anonymkode: 45f20...fdc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Skrevet 8. januar 2024 Srfg6 skrev (På 3.1.2024 den 23.23): Hei jeg lurte på hvor varmt man må ha på rommet til baby. Har en på 1 måned... ovnene sluttet å fungere 1 januar så er blitt veldig kaldt. Klage er sendt til borettslaget uten noe særlig hjelp. Så kjøpte varmluftovn "vifte" for å ha varme i rommet. Men lurte på om hvor varmt man kan ha det med baby i rommet? Nå som det blir over -20 grader de neste dagene Litt off topic her, men hva slags ovn er det som er ødelagt? Hvis det er vanlig panel ovn så er dere selv ansvarlig for ny. Er det radiator? Anonymkode: d35bd...e13
Srfg6 Skrevet 20. januar 2024 Forfatter #20 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 16.17): Litt off topic her, men hva slags ovn er det som er ødelagt? Hvis det er vanlig panel ovn så er dere selv ansvarlig for ny. Er det radiator? Anonymkode: d35bd...e13 Ja det er radiator. De slår seg på kanskje en dag også er det borte i flere dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå