AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg har sagt til min mann at jeg vil vi skal bo hver for oss, og at vi begge er ulykkelige. Jeg liker ikke måten han kjefter på barna og de begynner ofte grått når han ber de legge seg feks på kvelden. Han sier det er bare sånn språket hans er fra der han kommer fra . Men vi har vært på kurs og han har ikke tatt seg inn noe av det de sa på cos kurs virker det som. Vi har vært i par terapi. Nå ser jeg ingen mulighet enn å gå hver vår vei og han sier seg enig. Men i kveld etter ungene lagt seg begynner han å liste opp alt han hater med meg , har barn fra før så jeg var billig og barna vil vokse opp til å se hva slags mor jeg er. Han sier jeg har vært en dårlig kone hele veien og jeg skal la han være i fred eller holde kjeft når han snakker til ungene. Jeg skjønner han har mye følelser over dette men jeg Synes det de ekkelt at han oppfører seg sånnt. Hele kroppsspråket osv. Sier at jeg synes det er ubehagelig og at i morgen ordner vi at vi bor hver for oss. Ja sier han men jeg vet kanskje han ikke drar.... Mulig jeg må til familien da men de bor litt langt vekke .. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a02d7...e81 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Psykisk vold. Dere MÅ UT Anonymkode: 896ca...729 19
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Psykisk vold. Dere MÅ UT Anonymkode: 896ca...729 Klarer ikke innse at det er psysisk vold selv... Føler meg så liten her og det er ekkelt å tenke at han har tenkt sånn om meg hele veien.. han begynner å snakke om mine eks og .. 😓 Anonymkode: a02d7...e81 1
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 (endret) Du må komme deg bort fort som faen. Hvis han ikke flytter må du og barna dra. Dette er psykisk vold. Dette greier du og jeg heier på deg. DU er sterkere enn du tror ❤️ Endret 3. januar 2024 av Jentamedtekopp
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer ikke innse at det er psysisk vold selv... Føler meg så liten her og det er ekkelt å tenke at han har tenkt sånn om meg hele veien.. han begynner å snakke om mine eks og .. 😓 Anonymkode: a02d7...e81 Han har ikke tenkt slik hele veien. Det er ikke sikkert han tenker slik nå heller. Han sier ting han VET DU BLIR SÅRET AV. HAN MANIPULERER DEG. Han sier det han sier kun for å knekke deg psykisk. Pakk tingene dine og ungenes mens han er på jobb og dra din vei.
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Det finnes helt sikkert et krisesenter der du bor.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Du har stiftet familie med en saiko. Ut med seg. Anonymkode: ad898...eef
Vendetta Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Ta kontakt med krisesenteret der du bor🩷 https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ «Et krisesenter er et senter som ivaretar og beskytter mennesker som har blitt utsatt for vold eller overgrep fra en partner, familie eller andre. Krisesentrene er ikke bare et tilbud for mennesker som har blitt utsatt for vold. De tilbyr også beskyttelse, sikkerhet, trygghet, råd og hjelp» 3 1
Blueberrymuffin Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 Gaslighting er det han driver på med. Hver glad for at dere har blitt enige om å gå hver til deres. Kom deg bort og ha minimalt kontakt led han fremover. Det beste hadde vært om du fikk fullt foreldre ansvar og han fikk besøksforbud når han er stygg mot ikke bare deg men også barna. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 4 minutter siden, Vendetta said: Ta kontakt med krisesenteret der du bor🩷 https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ «Et krisesenter er et senter som ivaretar og beskytter mennesker som har blitt utsatt for vold eller overgrep fra en partner, familie eller andre. Krisesentrene er ikke bare et tilbud for mennesker som har blitt utsatt for vold. De tilbyr også beskyttelse, sikkerhet, trygghet, råd og hjelp» Har familie jeg kan dra til tenker jeg. Et krisesenter kanskje blir skremmende for barna Anonymkode: a02d7...e81 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 5 minutter siden, Blueberrymuffin said: Gaslighting er det han driver på med. Hver glad for at dere har blitt enige om å gå hver til deres. Kom deg bort og ha minimalt kontakt led han fremover. Det beste hadde vært om du fikk fullt foreldre ansvar og han fikk besøksforbud når han er stygg mot ikke bare deg men også barna. Det går ikke an å få fullt foreldreansvar? Anonymkode: a02d7...e81
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Har barn med en mann av samme kaliber, kom deg vekk. Jeg pakket det viktigste, tok med ungene og flyttet til mine foreldre i noen mnd. Vurderte krisesenter en stund, men var heldig og kunne bo hos mamma og pappa. Hvis han ikke drar i morgen, så er det du som skal dra. Ikke nøl, ikke tenk, bare gjør det. Forferdelig situasjon å havne i, vondt å innse hva man selv og barna blir utsatt for. Kontakt politiet om han eskalerer. Ikke hør på det han sier, han vil bare ødelegge deg, tar de kortene han får tak i. Anonymkode: 1f337...ae6 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 Har han truet deg og, oppi det hele? Kunne vært en ide å be om besøksforbud. Anonymkode: c7e65...2d3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Det der er ikke stygge ord i affekt. Han høres ustabil ut. Bra du avslutter det. Anonymkode: 06d06...1c9 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har barn med en mann av samme kaliber, kom deg vekk. Jeg pakket det viktigste, tok med ungene og flyttet til mine foreldre i noen mnd. Vurderte krisesenter en stund, men var heldig og kunne bo hos mamma og pappa. Hvis han ikke drar i morgen, så er det du som skal dra. Ikke nøl, ikke tenk, bare gjør det. Forferdelig situasjon å havne i, vondt å innse hva man selv og barna blir utsatt for. Kontakt politiet om han eskalerer. Ikke hør på det han sier, han vil bare ødelegge deg, tar de kortene han får tak i. Anonymkode: 1f337...ae6 Utrolig trist å se at vi er så mange i samme situasjon. Men uansett; støtter denne 100%. kom deg bort, få deg selv og barna i trygghet. Først som sist; eller med andre ord; fort som faen. Anonymkode: bfeb4...801 1 1
Blueberrymuffin Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går ikke an å få fullt foreldreansvar? Anonymkode: a02d7...e81 Det går an jo, hete full foreldrerett: https://codex.no/familierett/barnefordeling/full-foreldrerett
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 Ut fra det han sa i kveld ville jeg blitt veldig utrygg på egen sikkerhet, om jeg var deg, ts! Har du fortalt familien din eller andre at du planlegger å bryte med ham? Hvis ikke, varsle dem så fort som mulig! Du kan ikke stole på at han drar i morgen, og uansett bør du har noen der hos deg da. Jeg hadde reist mens han var på jobb i morgen, pakket ned ting og så tatt med barna til familie når de er ferdig på barnehage/skole. Anonymkode: 3cba3...304 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 Han har ikke følt dette om deg hele tiden. Han er såret og lei seg fordi du vil ha brudd, og så maskerer han følelsene med å være drittsekk mot deg. Aller helst vil han grine. Men det er uansett ikke akseptabelt med slik oppførsel, og du skal ikke godta det! Ingen fortjener å bli behandlet slik, selv om han mener/sier at det er fortjent. Anonymkode: c2ac6...9d5 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 Dette høres jo helt normalt ut dersom mannen hadde vært en kvinne, men når det er en mann det er snakk om så er det plutselig psykisk vold 🤷♂️ Anonymkode: a746a...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå